تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

احتمال ائتلاف اوباما و کلینتون در برابر مک‌کین

در آخرین دور از رقابت‌ها کلینتون و اوباما برای کسب نامزدی دموکرات‌ها در انتخابات نوامبر ۲۰۰۸، خبرها حاکی از احتمال ائتلاف این دو نامزد دموکرات در برابر مک‌کین است.

در همین چارچوب، سناتور کلینتون نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا که پیش‌تر به سناتور اوباما پیشنهادمعاونت داده بود، نسبت به کسب عنوان معاونت سناتور اوباما در انتخابات ریاست‌جمهوری ماه نوامبر اعلام آمادگی کرد.

سه شنبه‌شب در حالی که به نظر می‌رسید جدال نفس‌گیر دموکرات‌های آمریکا برای تعیین نامزد نهایی این حزب در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا با کناره‌گیری رسمی هیلاری کلینتون پایان یافته‌است، تری مک آلیف رئیس ستاد انتخاباتی خانم کلینتون، این گزارش را تکذیب کرد.


کلینتون برای معاونت اوباما اعلام آمادگی کرده‌است/AP

شبکه‌های خبری آمریکا گزارش کرده‌بودند، که خانم کلینتون بالاخره برتری باراک اوباما نامزد سیاه‌پوست انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را قبول کرده و به این ترتیب سناتور باراک اوباما نخستین نامزد سیاهپوست رقابت‌های ریاست‌جمهوری آمریکا خواهد بود.

این در حالی‌است که آسوشیتدپرس خبر از آن داد که سناتور اوبامای ۴۶ ساله، در آستانه کسب حد نصاب لازم برای نامزدی دموکرات‌هاست و به این معنا کناره‌گیری احتمالی خانم کلینتون بسیار دیرهنگام بوده‌است.

آقای اوباما که در تبلیغات خود بر موضوع تغییر در نظام سیاسی ایالات متحده متمرکز بود، از اقبال فراوانی در میان رأی دهندگان جوان آمریکایی برخوردار بود.

در همین حال خبرگزاری اتریش از پیشنهاد اوباما به کلینتون برای مذاکره بر سر همکاری احتمالی خبر داد.


سناتور اوباما در آستانه کسب پیروزی/AFP

آقای اوباما پیش از برگزاری انتخابات مقدماتی در مونتانا و داکوتای جنوبی گفت که هرچه بتوانیم افتخار بیشتری برای حزب‌مان کسب کنیم، بهتر می‌توانیم در ماه نوامبر بر روی مک‌کین متمرکز شویم.»

دی‌ولت هم گزارش کرده بود که بیل کلینتون رئیس‌جمهور آمریکا، در یک گردهمایی انتخاباتی در داکوتای جنوبی گفته بود که ممکن است این آخرین روزی باشد که در تبلیغات انتخاباتی شرکت می‌کند و تلاش همسرش برای کسب نامزدی نهایی دموکرات‌ها به زودی به پایان می‌رسد.


احتمال دارد اوباما، خانم کلینتون را به‌عنوان معاون انتخاب کند/AP

هم اکنون یکی از گزینه پیش روی دموکرات‌ها برای پیروزی بر جان مک‌کین، معرفی سناتور کلینتون به عنوان معاون آقای اوباما در انتخابات ماه نوامبر است که این امکان را به اوباما می‌دهد تا آرای طرفداران خانم کلینتون را به راحتی در سبد خود قرار دهد.

جان مک‌کین در ماه مارس با بیرون راندن دیگر نامزدهای جمهوری‌خواه از گردونه رقابت به عنوان نامزد نهایی این حزب مورد حمایت بوش رئیس‌جمهور کنونی آمریکا قرار گرفت.

نظرهای خوانندگان

be in migan democratie, na velayate faghih o na majlesse khebregan o .... yek siah poste mosalman zade candide reis jomhourie por ghodrattarin keshvare jahan mishavad. Khak bar sar in akhounda ke hanouz nafahmidand

-- nam ، Jun 3, 2008 در ساعت 07:58 PM

پس اوباما ست .!!

-- داود ، Jun 4, 2008 در ساعت 07:58 PM

این عقلانی ترین اقدام حزب دمکرات و نیز خانم کلینتون پس از جفای پنهانی هم حزبی هایش به او میباشد. تا هم اعتدال ریاست جمهوری آمریکا حفظ شود ( برگردانده شود ) و هم از بیرون آمدن احمدی نژادی دیگر از خمره انتخابات آمریکا با نام اوباما جلوگیری شود.

-- کلانتری ایران جنوبی ، Jun 4, 2008 در ساعت 07:58 PM

در هر صورت دموکراتها از روزی که این بازی مسخره رو با نامزدی یک زن و یک سیاهپوست آغاز کردند پیشاپیش انتخابات را باخته بودند. رئیس جمهور آینده مک کین خواهد بود و باید دست کم چهار سال دیگر شاهد ابرهای تیره و تار در فضای سیاست دنیا باشیم چون با این شرایط رئیس جمهور آینده ایران هم احتمالا دوباره آقای احمدی نژاد خواهد بود

-- فرشید ، Jun 4, 2008 در ساعت 07:58 PM

Nam نوشته بود خاک بر سر آخوندها که نفهمیدن دموکراسی چیه....باید بگم خاک بر سر ما که یک اقلیت ابله بر ما حکومت می کنند و ما به جای بیرون راندن آن ها از صحنه، تن به تبعید می دهیم و تلویزیون و رادیو درست می کنیم که آن ها را بیرون کنیم!!! واقعاً وضعیت مسخره ای داریم.

-- پارسا ، Jun 4, 2008 در ساعت 07:58 PM

بهتر است هیلاری و باراک هم مثل مریم و مسعود خودمان با یک انقلاب ایدئولوژیک این معضل را حل کنند.

-- امیر ، Jun 4, 2008 در ساعت 07:58 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)