رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۱۱ مرداد ۱۳۸۹

کروبی: جنتی شریک «دزدان رای مردم» است

مهدی کروبی، از رهبران مخالفان دولت در نامه‌ای خطاب به احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان وی را «شریک دزدان رای مردم» دانست.

وی خطاب به دبیر شورای نگهبان نوشت: «ردپای اعمال نابخردانه شما در پس همه حوادث قبل و بعد از انتخابات مشهود است و متأسفانه همه جا علیه مردم و به نفع جریان خشونت‌گرای سرکوب‌گر بوده‌است.»

در این نامه که در تارنمای سحام نیوز، پایگاه رسمی حزب اعتماد ملی منتشر شده، مهدی کروبی اعلام کرده با وجودی که امید به رسیدگی به شکایتش ندارد، اما در محاکم رسمی جمهوری اسلامی از اتهامات وارده از سوی احمد جنتی شکایت خواهد کرد.


احمد جنتی در سخنرانی که هفته جاری در مسجد جمکران قم داشت،با «سران فتنه» نامیدن رهبران معترضان، آنها را متهم به گرفتن یک میلیارد دلار از طرف آمریکا کرد.

وی گفته بود اسنادی دارد که نشان می‌دهد آمریکایی‌های این پول را از طریق افراد سعودی به «سران فتنه» داده‌اند.

آقای کروبی در واکنش به این ادعاها آورده است: «هر دليل و مدرک و سندی داريد افشا کنيد وگرنه دروغگويی و رسوايی بيش از پيش شما را آشکارا و در هر کوی و برزنی و با هر روشی که ممکن باشد جار خواهم زد.»

وی می‌گوید که پس از وقایع انتخابات عده‌ای به «ریاکاری، دغل بازی، عوام فریبی، آدم کشی، دین فروشی و زاهد نمایی» مشهور شده‌اند که احمد جنتی اگر یکی از «مصادیق بارز» آن نباشد، «جاده صاف کن» آنان برای دستیابی به اهداف‌شان بوده‌است.

مهدی کروبی اعلام کرده با وجودی که امید به رسیدگی به شکایتش ندارد، اما در محاکم رسمی جمهوری اسلامی از اتهامات وارده از سوی احمد جنتی شکایت خواهد کرد.

احمد جنتی، از روحانیون هوادار محمود احمدی‌نژاد است و در یک‌سال اخیر بارها از سرکوب مخالفان دولت حمایت کرده‌است.

در بخشی از این نامه آمده‌است: «آنچه را شما فتنه می‌نامید و برایش سر و دست و پا می‌تراشید، انتخاباتی بود که طبق معمول توسط شما و اتاق‌های فکر هدایت‌کننده امثال جنابعالی در شورای نگهبان و وزارت کشور و … مهندسی شد تا در شکلی ظاهرالصلاح مطلوب مهندسان انتخابات را فراهم آورد.»

دبیر کل حزب اعتماد ملی با یادآوری اینکه آقای جنتی در «پایان راه زندگی» قرار دارد، از وی خواسته‌است که «توبه» کند و از مردم ایران «طلب بخشایش» کند.

Share/Save/Bookmark

در همین رابطه:
«نظام چندین بار در آستانه سقوط بود»

نظرهای خوانندگان

...
ای قافله سالار! کجائی که ببینی؟
دزدان همگی همره این قافله هستند
دردا در گنجینه به ماران بگشودند
اندوه که بر دوست ره خانه ببستند
...
افسوس که کاشانه به دشمن بسپردند
آن قوم که بیگانه و بیگانه پرستند
...
(تورج نگهبان)

-- بدون نام ، Jul 29, 2010 در ساعت 04:29 PM

جنتی سمبل دروغ و عصاره تقلب و جعلیات در جمهوری اسلامی است. آقای مخملباف که با آقای حسین جنتی در زمان شاه زندان بوده خاطرات جالبی از صداقت و شهامت حسین می نویسد و در کنارش از حقارت و ذلت پدرش یعنی احمد جنتی در شورای نگهبان. وقتی حسین جنتی در سال 61 توسط حکومت کشته می شود این جنتی متقلب و سنگدل برای شکر به گفته مخملباف چهل روز روزه شکر می گیرد. حسین جنتی از زندانیان برجسته زمان شاه و کاندیدای مجاهدین خلق ایران از اصفهان برای مجلس شورای ملی بود. اعتماد خامنه ای به امثال جنتی و محمدی گیلانی بخاطر این است که اینها به فرزندان خودشان هم رحم نکردند. جنتی و گیلانی برای ماندن در قدرت هر کاری را انجام دادند و خواهند داد. احمدی نژاد دستپخت خامنه ای و جنتی است که با اراده حکومتی از صندوقهای تقلب بیرون آمده. این حکومت حتی به افراد و نفرات خودش مانند موسوی و کروبی هم رحم نخواهد کرد و اگر فرصت شد آنها را از بین خواهد برد مانند آیت الله لاهوتی و شریعتمداری.

-- ستاره. ت ، Jul 29, 2010 در ساعت 04:29 PM

هرچند که از عمامه و عمامه بسر نفرت دارم اما شجاعت این جناب قابل تحسین است

-- Nam ، Jul 29, 2010 در ساعت 04:29 PM

زنده باد کروبی عزیز.دمت گرم مرد شجاع.
خیلی خوشحالم که بهت رای دادم.

-- مریم ، Jul 29, 2010 در ساعت 04:29 PM

نمی خواهم بت بسازم که بت ساختنها در طول تاریخ ایران و ایرانی را بارها به بیچارگی کشانده است. واقعیت اینست که مردم ایران نه با اصلاح طلبان موافقند و نه با اصول گرایان و می دانند که اختلاف آنها سر لحاف ملا نصرالدین است و هر کدام منافع و سهمشان ناکافی باشد مردم مردم می کنند. ولی اولا شجاعت آقای کروبی انکار نا پذیر و ستودنی است و ثانیا او تنها فردی است که شفاف و از دل مردم صحبت می کند.

-- بدون نام ، Jul 30, 2010 در ساعت 04:29 PM

دست مریزاد شیخ شجاع
خدا پشت و پناهت

-- محمد رضا ، Jul 31, 2010 در ساعت 04:29 PM

فعلا كه قدرت دست بسيج و سپاه است و تا چند وقت ديگر هم ان شاء الله قدرت هسته اي در دست سپاه قرار مي گيرد. آن وقت ديدني است كه شما داريد از عصبانيت مي ميريد و از ترس خود را خيس كرده ايد.

-- س-ح ، Aug 2, 2010 در ساعت 04:29 PM