رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۳ مرداد ۱۳۸۸

کشته‌شدن فرزند مشاور رضایی در اوین

محسن روح‌الامینی، فرزند عبدالحسین روح‌الامینی یکی از اعضای ارشد ستاد انتخاباتی محسن رضایی، در زندان اوین کشته شده‌است.

به گزارش تارنمای «موج سبز آزادی»، مسئولان زندان اوین طی تماس تلفنی با خانواده روح‌الامینی به آن‌ها گفته‌اند که برای تحویل پیکر فرزندشان مراجعه کنند.


محسن روح‌الامینی

محسن روح‌الامینی در تجمع اعتراضی ۱۸ تیر ماه دستگیر شده بود و به خانواده وی اعلام شده بود که فرزندشان به زودی آزاد می‌شود.

دکتر عبدالحسین روح‌الامینی، ریاست انستیتو پاستور، یکی از پژوهشگاه‌های مهم علوم زیستی ایران را بر عهده دارد و در انتخابات ریاست جمهوری یکی از مشاوران اصلی محسن رضایی، از کاندیداهای اصول‌گرای ریاست‌جمهوری بود.

دکتر روح‌الامینی در جریان انتخابات و در سمت دبيرکل «حزب توسعه و عدالت ايران اسلامی» گفته ‌بود که «اصول‌گرایی چتری گسترده و خاستگاهی وسيع دارد که نمی‌توان آن را در انحصار جریانی خاص قرار داد.»

به خانواده روح‌الامینی اعلام شده بود که فرزندشان به زودی آزاد می‌شود

هفته گذشته نیز محمد کامرانی، یکی دیگر از بازداشت‌شدگان تجمع ۱۸ تیر در زندان اوین جان باخت.
گزارش‌های منتشر شده در رسانه‌ها دلیل مرگ وی را شدت جراحت‌های وارد شده در زندان اوین اعلام کرده‌اند.

در جریان اعتراضات اخیر به نتایج انتخابات شمار زیادی از معترضان کشته و مجروح شده‌اند. مقامات رسمی شمار کشته‌شدگان را ۲۰ نفر اعلام کرده‌اند. این در حالی است که کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران از کشته شدن صدها نفر در جریان ناآرامی‌های اخیر ایران خبر داده‌است.

سازمان‌های حقوق بشری می‌گویند که هنوز آمار مشخصی از تعداد و اسامی کشته‌شدگان وجود ندارد.

فشار بر خانواده‌های کشته‌شدگان اخیر
گزارش‌های رسیده از تهران حاکی از تحت فشار بودن خانواده‌ها برای منتشر نکردن خبر کشته شدن فرزندانشان و برگزاری مراسم ختم است.

مادر ندا آقاسلطان، روز چهارشنبه در دیدار با جمعی از فعالان کمپین یک میلیون امضا، گفت که بر اساس حکم وزارت اطلاعات خانواده‌های افرادی که در درگیری‌های بعد از انتخابات کشته شده‌اند حق برگزاری مراسم را ندارند.

ندا آقاسلطان از کشته‌شدگان سرکوب‌های تظاهرات در تهران است که تصاویر لحظه مرگ او در سراسر جهان پخش شد.

از سوی دیگر، ماموران امنیتی روز گذشته با مراجعه به منزل مسعود هاشم‌زاده، یکی دیگر از کشته‌شدگان اعتراضات اخیر، پدر، مادر و برادران وی را بازداشت کردند و پارچه‌های سیاه عزا و پلاکاردهای تسلیت را از دیوار منزل وی کندند.

ماموران امنیتی از خانواده مسعود هاشم‌زاد تعهد گرفته اند که حق نصب پرچم سیاه جلوی در منزل و مصاحبه با رسانه‌های خارجی را ندارند

بنا به تعهدی که از این خانواده گرفته شده آن‌ها حق نصب پرچم سیاه جلوی در منزل، برگزاری مراسم چهلم و مصاحبه با رسانه‌های خارجی را ندارند. اعضای خانواده هاشم‌زاده شب گذشته با سپردن ضمانت آزاد شدند.

ماموران امنیتی پیش از این از برگزاری مراسم سوم و هفتم مسعود هاشم‌زاده نیز ممانعت کرده بودند.
خانواده هاشم‌زاده، در چند روز اخیر پس از گذشت ۲۵ روز از کشته شدن پسرشان پارچه سیاه به در منزلشان آویخته و با برخی رسانه‌ها گفت‌وگو کرده بودند.

مسعود هاشم‌زاده سی‌ام خرداد در خیابان شادمان بالاتر از خیابان آزادی به ضرب گلولهٔ مستقیم از روبرو که به قلبش اصابت کرد، کشته شد.

Share/Save/Bookmark

در همین رابطه:
بازداشت پدر یکی از کشته‌شدگان اخیر

نظرهای خوانندگان

Waghean che bar sare in sarzamin amade ke farsandane an be khak va khon keshide mishawand tawasote moshti ke name khod ra Rohani gosashteand?farmane ghatl va shekanje sar midehand va ensanhaye bedefa ra ya be golole mibandand ya dar zendan tahte birahmanetarin shkenjeha mikoshand.in as hokomate adle eslami ke in be estelah rohanion wadeash ra midehand!!!ey way ke inha mowagh shawand hokomate eslami khod ra ostowar karde anwaght in kochektarin azadi niz salb khahad shod.anwaght walyfaghih migoyad ab bekhor ya na as khane bia biron ya na?!!!chon hokme ou hokme khodast .taleban faghat namash taghir karde inja hokomate eslami iran ast.ey way bar in sarzamin ke Mesbahe yazdyha va Mojtabah khamenyei va ghyro bayad baray in meleta taein taklif konand.saman Alman

-- saman ، Jul 24, 2009 در ساعت 10:45 AM

آقای رضایی و مشاوران و همکاران و طرفداران ایشان توجه کنند که باید سیاست یک بام و دو هوا و منافع شخصی خود را کنار بگذارند و تا دیر نشده به مردم به پیوندند و در مقابل کشتن و قتل عام بی رحمانه مردم توسط بیت فاسد ولایت فقیه، موضعگیری روشن بکنند.
بازنشسته بی پناه،

-- Bipanah ، Jul 24, 2009 در ساعت 10:45 AM

اين ها كه با خود اين ميكنند،با ديگران چه ها ميكنند؟
جناب رضائي كه زود جا زدي، حالا از جاي چربش ميل بفرمائيد!

-- نخودي ، Jul 25, 2009 در ساعت 10:45 AM

محسن رضائی:
بنده به خاطر حفظ نظام ؛ از حق مردم و خودمو و اسلام و انقلاب و انسانیت و ... گذشت می کنم !

-- محمد ، Jul 25, 2009 در ساعت 10:45 AM