تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

کروبی نامزد انتخابات ریاست جمهوری شد

مهدی کروبی رئیس مجلس ششم و دبیرکل حزب اعتماد ملی اعلام کرد که ب نامزد انتخابات آینده ریاست جمهوری ایران شده است.

تصمیم آقای کروبی امروز یکشنبه در کنفرانسی مطبوعاتی از سوی وی اعلام شده است.

این تصمیم پس از آن‌که شورای مرکزی حزب اعتماد ملی، مهدی کروبی را به عنوان نامزد این جریان سیاسی در انتخابات آینده معرفی کرد، اتخاذ شده است.

آقای کروبی در اوایل شهریورماه امسال از شورای مرکزی این حزب خواسته بود که تا ۲۵ مهرماه برای پاسخ به این دعوت، به وی مهلت دهند.

حزب اعتماد ملی پس از آن‌که آقای کروبی در نهمین دوره انتخابات ریاست‌ جمهوری ایران شکست خورد، اعلام موجودیت کرد.
کروبی پیش‌تر دبیر کل مجمع روحانیون مبارز از جریان‌های فکری نزدیک به آیت‌الله روح‌الله خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی بود.

به گزارش خبرگزاری‌ها، آقای کروبی در این کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که جدی‌ترین رقیبش در انتخابات آتی محمود احمدی‌نژاد خواهد بود.


وی در عین حال گفت که قصد دارد در این دوره در برابر گزارش‌های «غیرمنصفانه‌ای» که علیه‌ او منتشر می‌شود، سکوت کند.
دبیرکل حزب اعتماد ملی همچنین از اعضای شورای نگهبان خواست که در این انتخابات «بی‌طرفانه» عمل کنند و «امانت‌دار» باشند.

آقای کروبی درباره برنامه‌های انتخاباتی‌اش نیز گفته که «ما چهار سال قبل طرح‌هایی داشتیم که طبعا در این دوره بخش‌هایی از آن تکرار خواهد شد اما در عین حال حرف‌های جدیدی هم خواهیم داشت که بر اساس شرایط فعلی تنظیم می‌شود.»

وی افزود که در انتخابات «شعارم، تغيير وضع موجود قوه اجرايی با خرد جمعي است.»
رئیس سابق مجلس شورای اسلامی در عین حال افزود که قصد ندارد با طرح‌ شعار‌، «مردم را فریب» بدهد.

مهدی کروبی که ۷۱ سال سن دارد، تاکنون دوبار رئیس مجلس شورای اسلامی بوده است.
کروبی خود را از اصلاح‌طلبان در جمهوری اسلامی می‌داند؛ ولی معتقد است که محمد خاتمی به افراط‌گرایان اجازه داده تا اصلاحات را تخریب کنند.

برخی تصمیمات کروبی در زمان ریاست وی بر مجلس، به ویژه در مورد اجرای مفاد نامه آیت‌الله خامنه‌ای پیرامون طرح اصلاح قانون مطبوعات، با انتقاد گروه‌هایی از اصلاح‌طلبان مواجه شده است.

آقای کروبی در حالی نامزدی‌ خود در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده را اعلام می‌کند که تاکنون محمد خاتمی یکی دیگر از نامزد‌های مطرح در جریان اصلاحات حاضر نشده درباره حضورش در این انتخابات اظهارنظر روشنی بکند.

انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری ایران روز ۲۲ خردادماه سال آینده برگزار خواهد شد.


در همین رابطه:
کروبی: به نفع هیچ‌کس کنار نمی‌کشم
مهدی کروبی برای پذیرش کاندیداتوری، مهلت خواست

نظرهای خوانندگان

چه دل گنده ای داری اقای کروبی صدای بازاری ها که اعتراض کردند دانشجویان کارگران معلمین گدا گشنه ها را نمی شنوید والا ما که گوشمان کر شد از بس گفتند ما شماها را نمی خواهیم اقا جان مادرتان پنبه های گوشتان را در بیاورید تا دیر نشده بروید در زیر خورشید یک اسمان گنده تر در یک سرزمین عجیبو غریب که شماها را نشناسند عشق و حال کنید ما را هم بعد از 30 سال زجر کشی به حال خودمان رها کنید خدا عمرتان بدهد بس است به زور چماق و تفنگ سر کار ماندن والا خسته شدیم از بسکی 5 نفری جای خودتان را هی عوض کردید هی صندلی هایتان را به قرض و قوله دادید

-- اشکبار ، Oct 12, 2008

خرد سياسي كروبي همين بس كه بدون برنامه براي اقتصاد و سياست خارجي وارد انتخابات مي شود شعار انتخاباتي با مكانيزم يك برنامه ي منسجم مطرح مي شود كروبي حتي شرايط موجود ايران را نمي تواند تحليل كند و واكنشهاي او بيشتر عكس العمل غير عقلاني است كه از سياستمداران كه داراي تعمق هستند بسيار دور است تحليل كروبي از مردم هم خيال بافانه است كه علاقه اش را به اقشار عقب مانده با شعار 50000 تومان در انتخابات قبل مشاهده كرديم به همين دليل نخبه ها ي جامعه علاقه اي به كروبي نشان نداده اند كروبي آزادي هاي اجتماعي را يك خواست انتزاعي و غير عملي مي داند تابع بي جون و جراي احكام حكومتي ست لذا خواستهاي كروبي با خواست آزادي هاي دموكراتيك مردم ناسازكار است . كروبي در حوزه ي قضائي و رعايت حقوق بشر برنامه ندارد با توجه به شرايط فوق اكر كروبي رئيس جمهور بشود نه تنها نمي تواند وفاق ملي ايجاد كند بلكه خود مانع آن وفاق است و هرج و مرج در سيستم حكومتي را نيز افزايش خواهد داد كروبي نه مي تواند جمهوري اسلامي را از بحرانش خارج كند و نه مي تواند به خواست هاي مردم جواب دهد

-- فرهاد-فرياد ، Oct 12, 2008

... hala mibinim mardom ray midand ya na. aghlan az khatami by orzeh behtar ast.

-- بدون نام ، Oct 12, 2008

آمدن کروبی احتمالا با لابی و هماهنگی محافل قدرت در ایران برای شکستن آرای خاتمی در صورت حضور ایشان در انتخابات است
البته اگر خاتمی نیاید باید بین بد و بدتر گزینه اول را انتخاب کرد

-- بدون نام ، Oct 13, 2008

چه بد! بهتر بود او کنار می نشست و خاتمی و نوری را به میدان می فرستاد. حالا آرا اصلاح طلبان حکومتی امکان شکست بیشتری دارد. اصلاح طلبان نباید بیشتر از دو نامزد معرفی کنند.

-- پارسا ، Oct 13, 2008

آقاي كروبي نه تنها چيز جديدي براي ارائه ندارد بلكه در خيلي از موارد حتي از آقاي احمدي نژاد هم ضعيف تر است.
بهتر است ايشان فريب چهار تا بادمجان دور قاب چين اطرافش را نخورد و از كانديداتوري صرفنظر كند چون نتيجه آن از همين الان قابل پيش بيني است.

-- كيوان 1 ، Oct 13, 2008

من آمده ام وای وای!

من آمده ام !


-- Arash ، Oct 13, 2008

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)