تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

کروبی: به نفع هیچ‌کس کنار نمی‌کشم

مهدی کروبی، امروز ۲۱ شهریور، در مورد بحث‌های مطرح شده پیرامون کنار کشیدن احتمالی از انتخابات ریاست جمهوری به سود محمد خاتمی اعلام کرد: «به نفع هیچ‌کس کنار نخواهم کشید.»

به گزارش خبرگزاری ایسنا، دبیر کل حزب اعتماد ملی، در مورد حالتی که وی و خاتمی هر دو تصمیم به کاندیداتوری بگیرند افزود: «باید صبر کنیم و جلو برویم تا ببینیم چه می‌شود. اگر تصمیم قطعی بگیرم بیایم، به نفع هیچ کس کنار نخواهم کشید.»


مهدی کروبی، دبیر کل حزب اعتماد ملی (عکس: ایسنا)

مهدی کروبی در حاشیه سی و دومین نشست عمومی مجمع نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی و در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت.

وی هم‌چنین درباره بحث‌های مطرح شده مبنی بر نامزد نشدن سید محمد خاتمی در صورت نامزدی وی گفت: «روابط ما با آقای خاتمی خوب است. اگر آقای خاتمی این طور است که چون فردی آمده پس دیگر نخواهد بیاید، به نظر من بهتر است که نیاید.»

وی تصریح کرد: «من هنوز نظر قطعی خود را اعلام نکرده‌ام و حزب، مرا انتخاب کرده است. آیا این بدین معنی است که آقای خاتمی تشریف نیاورند؟ چنین چیزی در ذهن آقای خاتمی نیست و دیگران چنین چیزی می‌گویند.».

وی ادامه داد: «مثلاً اگر مجمع روحانیون و برخی گروه‌های دیگر که آقای خاتمی را تعیین کردند، آیا من باید بگویم چون آقای خاتمی تعیین شده‌است، من دیگر نیایم؟ اصلا چنین بحث‌هایی نیست. به نظر من دیگر مطرح کردن این حرف‌ها معنایی ندارد و نباید این‌ها را بگویند.»

او هم‌چنین درباره دعوت اصلاح‌طلبان به وحدت اظهار کرد: نباید کاری کرد که شکاف به وجود آورد. من برای افزایش شور انتخاباتی همه را به وحدت دعوت می‌کنم

مهدی کروبی، دبیر کل حزب اعتماد ملی ریاست دوره‌های سوم و ششم مجلس شورای اسلامی ایران را بر عهده داشته است.

کروبی خود را از اصلاح‌طلبان در جمهوری اسلامی می‌داند؛ ولی معتقد است که محمد خاتمی به افراط‌گرایان اجازه داده تا اصلاحات را تخریب کند.

برخی تصمیمات کروبی در زمان ریاست مجلس، به ویژه درباره نامه آیت‌الله خامنه‌ای پیرامون طرح اصلاح قانون مطبوعات، با انتقاد گروه‌هایی از اصلاح‌طلبان مواجه شده است.


در همین رابطه:
مهدی کروبی برای پذیرش کاندیداتوری، مهلت خواست
گرامی مقدم: نامزدی ‌کروبی منافاتی با ائتلاف ندارد

نظرهای خوانندگان

کروبی دیگر شیخ اصلاحات نیست.این عبای اصلاحات هم بر دوش ایشان سنگینی می کند.ضمن اینکه ایشان شانسی برای پیروزی در انتخابات ندارند

-- محمود ، Sep 11, 2008 در ساعت 05:27 PM

به عنوان یک ایرانی که خود تا برگزاری انتخابات آزاد حقیقی قصد شرکت در هیچکدام از این شو های انتصاباتی را ندارد باید عرض کنم: آقای کروبی به خوبی می داند که در صورت نامزدی آقای خاتمی این به نفع اصلاح طلبان (به عنوان یک کلیت) است که نامزد انتخاباتی دیگری معرفی نکنند تا تمام آرای مربوط به اصلاح طلبان به یک نفر داده شود و به این وسیله شاید از سد تقلبات انتخاباتی و اراده آقای خامنه ای عبور کنند. بنابر این به نظر من قصد ایشان تنها همان ایجاد «شور انتخاباتی» است که گفته اند و جلب رضایت ولی فقیه و برایشان چیز دیگری مهم نیست چون خوب می دانند که مردم به ایشان در هر حال رای نخواهند داد

-- شبیر ، Sep 11, 2008 در ساعت 05:27 PM

"شور انتخاباتی" حقا که چه توصیف قشنگی. بعبارت دیگرانتخابات در کشورمان یعنی اش شله قلم کاری که نه تنها از فرط شوری کهلاست بلکه هر چهار سال یکبار با حبوبات ومواد بی خاصیت وگندیده وبارها بکار رفته وحتی کشنده ای مثل هاشمی و لاریجانی و کروبی و خاتمی و احمدی نژاد پخته شده و به هزار کلک و تزویر درحلقوم ما ملت "غیور" ولی بسیار" بیمار" فرو میکنند که در واقع نه تتها بهبودی در ماایجاد نکرده بلکه وضعیت جسمانی و روانی مان را هر بار خرابتر و بدتر کرده و یک قدم دیگر ما را به امام راحل نزیک ونزدیکتر می کند.

-- بدون نام ، Sep 11, 2008 در ساعت 05:27 PM

age biyad bara Ahmadi nejad khoob nist, chon ehtemalan a
kasai ke be Karoubi ray midan az sabade araye Ahmadi nejad kam mishan.

-- bi nam ، Sep 11, 2008 در ساعت 05:27 PM

متاسفانه در ايران رايج است كه تمايلات سياسي افراد را خارج از منافع طبقاتي افراد ارزيابي ميكنند . در سياست مقوله اي به نام اشتباه وجود ندارد زيرا مشاركت سياسي افراد در منافعي كه فعليت مي يابد خلاصه ميشود در سياست جيزي بنام مردي و جوانمردي و ... نداريم در سياست مقوله اي بنام دوست دائمي و دشمن دائمي وجود ندارد . اكر اصلاح طلبان مايل به شركت در انتخابات دارند بايد به برنامه هايشان رجوع كنند كه آيا ميتواند در رقابت انتخاباتي آرا را به خودش اختصاص دهد ؟ اما مشاركت سياسي افراد و كروهها در ايران بدون رقابت برنامه اي و بر اساس افكار مخفي افراد مشهور است كه برنده يا بازنده ميشود . به همين خاطر است كه ليبرالها و اصلاح طلبان و مستبدين حكومتي براي مردم فرقي ندارند . و مشاركت مردم هم مانند شركت در لاتاري ست كاهي برنده دارد و كاهي بازنده كه عموما اين مردم بوده اند كه بازنده ي اين بازي هستند . كروبي در انتخابات شركت مي كند و هم كنار مي رود اما با جه امتيازي و با جه معامله ي سياسي اي ؟

-- فرهاد-فرياد ، Sep 12, 2008 در ساعت 05:27 PM

با توجه به شناختي كه مردم از آقاي كروبي دارند ايشان حتي در مقابل آقاي احمدي نژاد نيز هيچ شانسي براي برد ندارد.

-- بدون نام ، Sep 13, 2008 در ساعت 05:27 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)