تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

درخواست انحلال جامعه بهاییان در ایران

هم‌زمان با اعلام اقامه نماز جمعه این هفته تهران به «امامت» آیت‌الله علی خامنه‌ای، یک گروه که هویت آن روشن نیست، از تهیه طوماری خبر می‌دهد که در آن از دادستانی تهران خواسته شده «تشکیلات بهائیت» در ایران را منحل کند.

این طومار قرار است جمعه این هفته به امضای نماز‌گزارانی برسد که در این مراسم شرکت می‌کنند.

آقای خامنه‌ای همه ساله در هفته سوم ماه رمضان، «اقامه نماز جمعه تهران» را بر عهده می‌گیرد.
این مراسم به خاطر حضور وی معمولا شلوغ‌تر از سایر نماز‌های جمعه تهران است.

خبرگزاری‌های فارس و ایرنا امروز چهارشنبه به نقل از گروهی که خود را «جریان مردمی مبارزه با تشکیلات بهائیت در ایران» نامیده، گزارش داده‌اند: «بهائیت فرقه‌ای تشکیلاتی است، که رهبریت آن در حاشیه امن رژیم متخاصم و اشغالگر قدس مستقر می‌باشد و سیاست خود را بر دروغ‌پراکنی علیه اسلام و ایران بنا کرده» است.

این گروه که هویت گردانندگان آن مشخص نشده، در طوماری که تهیه کرده‌اند و قرار است به امضای نمازگزاران روز جمعه برسد، از دادستان کل کشور خواسته است که «با کلیه عناصر تشکیلاتی» بهائیت در ایران برخورد کند.
آنها همچنین خواستار انحلال «تشکیلات» این جامعه مذهبی در ایران شده‌اند.

هنوز معلوم نیست که این طومار با چه تعداد امضاء به دادستانی ارسال خواهد شد و آیا مقامات قضائی به این خواسته ترتیب اثر خواهند داد یا نه؟

به نظر می رسد این طومار جدی‌ترین برخورد جریان‌های نزدیک به محافظه‌کاران با جامعه بهائیان ایران باشد.

از ماه‌ها پیش روزنامه‌های کیهان، ایران و خبرگزاری‌های فارس و ایرنا اقدام به انتشار گزارش‌هائی در رابطه با جامعه بهائیان ایران کرده‌اند که این اقدام با اعتراض جامعه جهانی بهائیت مواجه شده است.

از سال گذشته تا کنون هفت تن از مسئولان جامعه بهائیان ساکن ایران از سوی مقام‌های امنیتی جمهوری اسلامی دستگیر شده‌اند.

بهائیان در قانون اساسی جمهوری اسلامی به عنوان یک اقلیت دینی محسوب نمی‌شوند و از پس از انقلاب سال ۱۳۵۷ غالبا با نقض حقوق شهروندی از سوی نهادهای حکومتی روبرو بوده اند.

با این حال چهار ماه پیش آیت الله منتظری بلند‌پایه‌ترین روحانی منتقد جمهوری اسلامی بار دیگر تاکید کرد که بهائیان «تا زمانی که علیه حاکمیت اسلامی فعالیت نکنند، باید از حقوق شهروندی برخوردار باشند، زیرا به هرحال حق آب و گل دارند و مالیات می‌پردازند.»


در همین رابطه:
آیت‌الله منتظری: بهائیت، ارتداد نیست
الهام: بازداشت بهایی‌ها دلایل امنیتی دارد
واکنش جامعه جهانی بهایی، به اتهامات قوه قضائیه

نظرهای خوانندگان

ای کاش نادانان از تاریخ درس عبرت می گرفتند

-- شهرام ، Sep 17, 2008 در ساعت 12:45 PM

مگر وقتی محفل ملی ایران خود و محافل محلی ایران را منحل اعلان کرد، از به شهادت رساندن و زندان و شکنجه نمودن بهائیان ایران کاسته شد؟ واقعاً منظورشان چیست از این گونه اقدامات؟ خدا می داند

-- یک بهائی ، Sep 18, 2008 در ساعت 12:45 PM

این آقایان همانانی هستند که چند ده قبل ریختند در مدارس که این مدارس را بابی ها درست کرده اند
این علما که دم از انسانیت و فضیلت میزنند کمی برگردند به دهه 30 در ایران زمانی که میخواستند آب لوله کشی در تهران ایجاد کنند بخوانید که چه فتوای که نداند
چقدر آدم بی فکر که تحت تاثیر قرار گرفته بودند ریختند در خیابانها که قیام کنند چقدر که خرابی به بار نیاوردند و آخرش چه !!!!
آقایان به جای اینکه بنشینند و به فکر این باشند که دریای خزر و خلیج فارس را نبخشند به نسل کشی و انسان کشی میاندیشند ( تاریخ را بخوانید هر زمان که علما در مسند قدرت قرار گرفتند به خاطر ندام کارهایشان یابخشی از ایران به تاراج برده شده یا بخشی از آنرا بخشیده اند } باور ندارید اکنون میتوانید با اندکی دقت متوجه این موضوع شوید ( دریای شمال ، دریای جنوب ، مطالبات اقتصادی ایران ، وضعیت حقوق بشر و فرهنگی در ایران و ......)
همیشه در این فکرند که چگونه بتوانند نسلی را منقرض انسانی را از حض انتفاع ساقط ، در تمامی موارد فقط به فکر این هستند چگونه میشود یک موضوع را که با فکر میشود حل کرد با بحرانی ترین وضعیت و خونین ترین حالت رفع کنند و آخرش هم جز بدبختی و بدنامی جز دیگر عایدشان نگردد

-- مهرداد ، Sep 18, 2008 در ساعت 12:45 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)