تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

الهام: بازداشت بهایی‌ها دلایل امنیتی دارد

غلامحسین الهام سخنگوی دولت ایران با تأیید خبر بازداشت شش تن از پیروان بهائیت، اتهام بازداشت‌شدگان را مرتبط با مسایل امنیتی عنوان کرد.

به‌گزارش خبرگزاری‌های ایران، آقای الهام امروز (سه‌شنبه) در گفتگوی هفتگی خود با خبرنگاران در پاسخ به پرسشی در خصوص گزارش‌ها مبنی بر دستگیری پیروان بهائیت اعلام کرد که آنان گروهی هستند که بر ضد منافع ایران عمل کرده و با خارجی‌ها به ویژه «صهیونیست‌ها» ارتباط دارند.

ماکسیم برنیر وزیر امورخارجه کانادا هفته گذشته در خصوص دستگیری شش تن از پیروان بهائیت در ایران ابراز نگرانی کرده و خواستار آزادی آنها شده بود.

به‌گزارش خبرگزاری مهر، وی همچنین گفته که سرویس اطلاعاتی ایران براساس معیارهای قانونی عمل کرده‌اند و در حال پیگیری این موضوع در چارچوب مسئولیت خود و براساس قوانین کشور هستند.

به گفته آقای الهام دستگیری این شش پیرو بهائیت ربطی به موضوعات فکری و اعتقادی ندارد.

وزیر امور خارجه کانادا ایران را به دستگیری این افراد فقط بر مبنای اعتقادات آن‌ها متهم کرده بود.

جمهوری اسلامی سال گذشته ۵۴ بهایی را به علت تبلیع بر ضد نظام دستگیر کرده بود. سه تن از این افراد به چهار سال حبس و بقیه نیز به یک سال حبس تعلیقی محکوم شده بودند.

اتهام این ۵۴ نفر از سوی مقامات قضایی ایران تبلیع بهائیت در شهر شیراز در جنوب این کشور به بهانه کمک به افراد فقیر اعلام شده بود.

پس از انقلاب اسلامی در ایران در سال ۱۳۵۷ بهائیت که از قرن نوزدهم در این کشور شکل گرفته است به عنوان یک دین مردود اعلام شد. به همین دلیل جامعه بهائیان در ایران برخلاف سایر اقلیت‌های مذهبی نماینده‌ای در مجلس این کشور ندارند.

از زمان تاسيس جمهوری اسلامی در ايران، سازمان ملل تاکنون ۲۰ بار نسبت به اوضاع بهائيان در ایران اظهار نگرانی کرده‌است. كنگره آمريكا و پارلمان اتحاديه اروپا نيز قطعنامه‌های مشابهی صادر كرده و خواستار رفع تبعيض و سركوب مذهبی شده‌اند.

از نظر حكومت ايران، بهائيان، مرتد محسوب می‌شوند و اگرچه در قانون اساسی ایران حقوق اقليت‌هايی چون مسيحيان و زرتشتيان به رسميت شناخته شده‌است، اما بهائيان از هيچ حقی برخوردار نيستند.

byline=در همین ارتباط:
نگرانی کانادا از دستگیری بهائیان در ایران
"آزار و اذیت شدید بهاییان در ایران"

نظرهای خوانندگان

هميشه همه کار ميکنند بد هم اين حرفو ميزنند

-- m ، May 20, 2008 در ساعت 11:40 AM

همچنانکه ویروس "اچ ـ ای ـ وی" با زمان تبدیل به بیماری "ایدز" شده و بالاخره مبتلای به انرا از پای در می اورد ویروس" شک" هم خیلی سریع به مرض "اسکیزو" ویا "اوهام" منجر گشته و نظام عقلی و فکری انسان را متلاشی می کند. بنظر میرسد که با نهایت تاسف اقای "الهام" همانند ارباب خود از مرحله شک گذشته و دچار اوهام گشته اند. اظهار تسلیت به حضور درگاه خودمان.

-- بدون نام ، May 20, 2008 در ساعت 11:40 AM

بیخود نیست که جهان به جمهوری اسلامی اینقدر بی اعتماد است. رژیمی که پایه اش بر تقیه بنا شده، براحتی ماه را هم سیاه جلوه میدهد. کیست که نداند از اصول دیانت بهائیت عدم دخالت در سیاست است. وقتی این جانیان بخون یکدیگر هم تشنه اند و هزار و یک دروغ بر علیه هم میبافند، حساب بهائیانِ بیکس که مردم هم نسبت به آنان عملکردی بی تفاوت و یا ضدیت عقیدتی دارند روشن است. آدم از هرچه اسلامی است متنفر میشود.

-- بی نام ، May 20, 2008 در ساعت 11:40 AM

خدا نکشدت الهام... من از دست تو چی کار کنم... برو جلو خونه ت بازی کن.

-- فرهاد ، May 20, 2008 در ساعت 11:40 AM

هفته گذشته در اسرائیل مراسم انتخاب هیئت مدیره / امنای جوامع بهائیان بطرز بسیار باشکوه و زیبائی در شهرخایفا برگزار گردید. این مراسم با حضور ۱۲۰۰ تن از نمایندگان منتخب بهائیان جهان در سراسر دنیا که برای انتخاب کاندیداهای مورد نظر خود ، حتی از مغولستان به انجا ، که همچون دیگر معتقدان به این باور مذهبی با لباسای محلی خود که بر تن داشتند حضور بهم رساینده بودند بنوعی حیرت اور ، ارام و منظم انجام پذیرفت !. خبرنگار اسرائیلی که این مراسم را با انجام مصاحبه هائی با شرکت کنندگان در ان رویداد گزارش مینمود ، تعداد کل بهائیان در سراسر دنیا را پنج میلیون و نیم نفر ذکر نمود !.
اقای الهام ، شما و امثال شما از چه گونه ضعفی در باور مذهبی خود رنج میبرید که توانائی تحمل ۵/۵ میلیون معتقدان به باوری دیگر مانند بهاسیان را ندارید ، بهمانگونه که تحمل برپائی کشوری یهودی با کل جمعیت ( یهودی ) ان ۵/۵ میلیون نفر را هم ندارید ! و بهمچنین سنیها و بلوچها و کردها و غیره و غیره و غیره را !. ازار اقلیتها در ایران که ( زنان و جوانان ) هم شامل ان میشوند مگر بجز با اتهامات واهی »» امنیتی «« که از جانب حکومت جمهوری اسلامی از اغاز تا کنون بر انان وارد امده ، بصورت دیگری هم انجام پذیرفته ؟؟!!.
داوید فاخری

-- داوید ، May 20, 2008 در ساعت 11:40 AM

اگر بکشی ثواب دارد اگر کشته شوی می ری بهشت پیش حوری ها
از این بهتر چی ....
بریم مسلمون شیم

-- امید ، May 21, 2008 در ساعت 11:40 AM

از هموطنان عزیز بهایی میپرسم: در صورت حمله آمریکا یا .. به ایران آیا در کنار دیگر هموطنان حاضرید بر علیه متجاوز مبارزه کنید؟

-- امیر ، May 21, 2008 در ساعت 11:40 AM

Jenabe Amir baraye pasokh be soale shoma: man mosalmanam o Irani o az amrika ham dele khoshi nadaram vali agar hamleyi shavad be hich onvan na az in regim defa mikonam o na az sardamdarane mosalman nema.

-- Nam ، May 21, 2008 در ساعت 11:40 AM

خیلی جالب است گزارش آقای داوید از اسراییل!
به خوبی حمایت آشکار یک رژیم نامشروع از دیانتی نامشروع و دست ساز انگلیس را نشان می دهد!!

-- بهاءالدین ، May 22, 2008 در ساعت 11:40 AM

در جواب آخرین اظهار نظر:
اجداد ما هم احتمالا برای آن که از فتحعلی شاه قاجار خوششان نمی آمد گذاشتند تا قرارداد گلستان و ترکمن چای به ایران تحمیل شود؟

-- امیر ، May 22, 2008 در ساعت 11:40 AM

امیر اقا اول ببین کسی حمله ی آمریکا به حکومت عدل علی را تجاوز به ایران می داند یانه و بعد ببین آیا در میان « دیگر هموطنان » هنوز « مبارزه » کنی هست؟! من امیدوارم روزی برسد که اصحاب کهف را مثل صدام حسین در آن سوراخ غار ببینم در حالی که کسی با دستکش و دستمال و چراغ قوه دهانشان را وارسی می کند. و تو امیر اقا فکرش را بکن که این جماعت با من و ما چه کرده که من و ما ارزویی این چنین برایشان داریم. سرت سلامت

-- دیگر هموطن ، May 22, 2008 در ساعت 11:40 AM

Amir agha, man nemidounam to chand sal dari o cheh maraheli ra dar in 30 sale akhir peymoudi. Dar morede khodam Ino midounam ke hameye vojoudam o ghalbam baraye Iran va farhange Iran tapesh mikonad o baraye Iran hazeram jan o malam o bedam. Jenab shoma yek negahi kouchak be in 30 sale akhir koni mifahmi ke cheghadr javanhaye ma koshte o zendani shodando .... dastane derazist o hame midanand, gozashte az in dozdi o roshvekhari o fahsha o faghr o badbakhti o khorafat o bi ehterami be harime khossoussie mardom o .... bish az bish bojoud darad. In sardamdarane eslam nemaye ma hata daryaye mazandaran ra moft be roussha dadand o khahi did ke jazirehaye khalij ra ham be sourati be arbabane arabeshoun mifroushand. Aghaye amir man Iran i mosalmanam o amrika ke hich agar lajantarin melat hamle kard az in regime defa nakhaham kard chon az inha lajantar kassi vojoud nadarad o nakhahad dasht. Emame zamane aghaye mohandes o doktor ahmadinejad az in akhounda hemayat khahad kard.

-- Nam ، May 22, 2008 در ساعت 11:40 AM

در کشوری که اقدامات بشر دوستانه و همیاری برای بهبود وضعیت فرهنگی و تحصیلی کودکان در روستاهای حاشیه ای شیراز از سوی حکومت تبلیغ بر علیه نظام قلمداد میشود حقیقتا" میتوان انصاف و عدالتی بیش از این توقع داشت؟؟؟؟

-- فرشید ، May 22, 2008 در ساعت 11:40 AM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)