تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

اعتراض ۱۳۰۰ فعال مدنی به تهدیدات علیه عبادی

بیش از هزار فعال مدنی با صدور بیانیه‌ای خواستار پایان «تهدیدات، جوسازی‌ها و دروغ‌پردازی‌ها علیه تمامی فعالان مدنی و سیاسی، به‌ویژه شیرین عبادی در رسانه‌های عمومی ایران» شدند.

این بیانیه پس از آن منتشر می‌شود که طی دو ماه اخیر خبرگزاری دولتی ایرنا، روزنامه کیهان و چند رسانه وابسته به محافظه‌کاران، حملاتی را متوجه شیرین عبادی کرده‌اند.

خبرگزاری ایرنا ماه گذشته با انتشار سلسله گزارش‌هایی ادعا کرد که دختر خانم عبادی به بهائیت گرویده که این ادعا از سوی وی و خانم نرگس توسلیان تکذیب شد.

خانم عبادی و فرزندش اعلام داشته‌اند که از ایرنا به خاطر ‌«نشر اکاذیب» شکایت کرده‌اند.

در بیانیه فعالان مدنی که امروز یکشنبه منتشر شده و به امضای ۱۳۴۰ نفر رسیده، آمده است که «ماه‌های اخیر همزمان با پیدایش بحران‌های حاد در حوزه‌ سیاست خارجی و بروز مشکلات عمیق اجتماعی و تنگناها و فشارهای اقتصادی که به دلیل عملکرد ناصواب و غیر قانونی رئیس و اعضای دولت نهم دامنگیر جامعه و ملت ایران شده، فشار بر فعالین حقوق بشر نیز به نحو فزاینده‌ای گسترش یافته است.»

در این بیانیه از این‌که رسانه‌های دولتی هم‌چون خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) و روزنامه کیهان «با عملکرد ضد‌ملی و غیر قانونی خود در خدمت منافع یک جناح خاص، به دروغ پراکنی‌های معناداری که جهت‌دهنده فضایی علیه خانم عبادی است» ادامه می‌دهند، ابراز تاسف شده است.

آنها همچنین اعلام کرده‌اند که علی‌رغم دستور رئیس جمهور مبنی بر حفاظت از جان خانم عبادی «ایراد چنین اتهاماتی از سوی خبرگزاری رسمی دولت، از تناقض آشکار و عدم هماهنگی در ارکان تصمیم‌ساز جریان تمامیت‌خواه و حزب پادگانی حاکم بر دولت» حکایت دارد.

فعالان مدنی در بیانیه خود به استناد اصول ۲۰، ۲۲ و ۲۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی و همچنین ماده‌ 3 اعلامیه‌ جهانی حقوق بشر خواستار «حق برخورداری از امنیت قضایی و سیاسی و حفظ حیثیت، جان و سایر حقوق انسانی آحاد ملت» از جمله فعالان مدنی و به ویژه خانم عبادی شده‌اند.

شیرین عبادی در مهرماه سال ۱۳۸۲ به عنوان نخستین‌ ایرانی، جایزه صلح نوبل را به خاطر فعالیت‌های خود در امر صلح و حقوق بشر دریافت کرد.

بیانیه فعالان مدنی در حالی منتشر می‌شود که پیش‌تر سازمان گزارش‌گران بدون مرز نیز با صدور اطلاعیه‌ای «اتهامات تهدیدکننده» علیه شیرین عبادی، وکیل مدافع حقوق بشر و آزادی بیان و برنده جایزه صلح نوبل را قویاً محکوم کرده بود.


در همین رابطه:
شکایت شیرین عبادی از ایرنا
پاسخ فرزند شیرین عبادی به خبرسازی ایرنا
ایرنا شیرین عبادی را تهدید کرد
عبادی: حقوق بشر مهم‌تر از انرژی هسته‌ای است

نظرهای خوانندگان

خانم عبادی عزیز، مردم ایران و جامعه جهانی‌ به شما احتیاج دارند، و به شما افتخار میکنند

زندگی در خانه پدری آرزوی هر هموطن ایرانیست، ولی‌ به چه قیمتی ؟

با تخریب و تهدید به مرگ چگونه میشود ماند و زندگی‌ کرد و ادامه داد ؟

در زمانی‌ نه چندان دور، شما باید از طرف مردم و به نفع آنها صحبت کنید،

لطفا تا دیر نشده، با ترک خانه پدری، خود را برای آن روز حفظ کنید.

-- nima ، Sep 15, 2008 در ساعت 05:54 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)