تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

ایرنا شیرین عبادی را تهدید کرد

خبرگزاری دولتی ایرنا در واکنش به تکذیب گزارش‌ها مبنی بر گرویدن فرزند شیرین عبادی به بهاییت، برنده جایزه صلح نوبل را تهدید کرد که اسناد و مدارک جدیدی درباره «ارتباط وی با جامعه بهاییت» منتشر خواهد کرد.

شیرین عبادی، برنده ایرانی جایزه صلح نوبل، پنجشنبه گذشته، ادعای ایرنا را مبنی بر گرویدن دخترش از اسلام به مذهب بهاییت را تکذیب کرده و این ادعا را با مسأله وکالتش در مورد پرونده بهاییان دستگیرشده در ایران مرتبط دانسته بود.

خبرگزاری ایرنا که اخیراً محمد ‌جعفر بهداد، خبرنگار سابق پارلمانی روزنامه کیهان مدیریت آن را بر عهده قرار گرفته، در واکنش به این تکذیبیه خانم عبادی، نوشته است که چرا نرگس توسلیان (فرزند خانم عبادی) این خبر را تکذیب نکرده است؟

ایرنا که بخشی از جوابیه خود را مستند به یکی از یادداشت‌های حسین شریعتمداری در روزنامه کیهان درباره بهایی‌ها کرده، نوشته است که جایزه صلح نوبل خانم عبادی به منظور «تثبیت وی به عنوان نماد جریان دفاع از حقوق بشر» و «دفاع از عوامل غرب نظیر بهاییان» به وی اعطا شده است.

شیرین عبادی در مهرماه سال ۱۳۸۲ به عنوان و نخستین‌ ایرانی جایزه صلح نوبل را به خاطر فعالیت در امر حقوق بشر دریافت کرد.

ایرنا در عین حال فعالیت‌های خانم عبادی را «هم‌سو با جامعه بهاییت» اعلام کرده و نوشته که تقدیر اخیر سران این جامعه از فعالیت‌های وی در زمینه حقوق بشر، «نشانه بارز این هم‌سویی» است.

این خبرگزاری هم‌چنین از خانم عبادی به عنوان «مهره‌های دسته چندم» دشمنان جمهوری اسلامی نام ‌برده است.

این خبرگزاری افزوده که دشمنان جمهوری اسلامی «مدلی از توطئه اسب تروا را برای مقابله با نظام اسلامی طراحی نموده‌اند تا ذیل آن گفتمان‌های ساختارشکن را بر فضای عمومی جامعه ایران حاکم نماید.»


شیرین عبادی (عکس: AP)

«روابط» نرگس توسلیان

خبرگزاری دولتی ایرنا با تشریح برخی روابط خانم عبادی و فرزندش با فردی به نام دکتر پیام اخوان که وی را از فعالان بهایی مقیم کانادا و استاد دانشگاه مک‌گیل و از مسئولین مرکز مطالعات بهاییت آن دانشگاه نامیده، اعلام کرد که خانم توسلیان با کمک آقای اخوان موفق به اخذ پذیرش از دانشگاه مک‌گیل در رشته مطالعات حقوق بشر شده است.

به نوشته این خبرگزاری «نرگس توسلیان با دلالت پیام اخوان در سال ۲۰۰۷ به عضویت فرقه ضاله بهاییت درآمده و فعالیت خود را در انجمن مطالعات بهاییت دانشگاه مک‌گیل آغاز کرد.»

این خبرگزاری در عین حال با انتشار بخش‌هایی از فعالیت‌های آقای اخوان، در مورد فعالیت‌های مشترک وی و خانم عبادی و توسلیان افزود: «درباره عملکرد سیاه پیام اخوان به عنوان حلقه واسط شیرین عبادی و دخترش با محافل اصلی و پشت صحنه بهاییت، مدارک دیگری نیز وجود دارد که عنداللزوم منتشر خواهد شد.»

ایرنا در پایان یادداشت خود، از خانم عبادی و توسلیان خواسته است با «بازگشتن به دامان ملت مسلمان ایران و ابراز برائت از هم‌سویی و همکاری با فرقه استعماری بهاییت چهره به شدت مخدوش خود در میان ایرانیان را موجه سازند.»

بهاییت در حدود ۱۵۰ سال پیش در ایران بنیان‌گذاری شد و این آیین از زمان انقلاب ۵۷ به این‌سو در قانون اساسی ایران به رسمیت شناخته نمی‌شود.

از زمان استقرار جمهوری اسلامی در ایران، سازمان ملل تا کنون ۲۰ بار نسبت به اوضاع بهاییان در این کشور اظهار نگرانی کرده ‌است.

کنگره آمریکا و پارلمان اتحادیه اروپا نیز قطعنامه‌های مشابهی صادر کرده و خواستار رفع تبعیض و سرکوب مذهبی در مورد جوامع مذهبی در ایران شده‌اند.

از نظر حکومت ایران، بهاییان، مرتد محسوب می‌شوند. اگرچه در قانون اساسی این کشور حقوق اقلیت‌هایی چون مسیحیان و زرتشتیان به رسمیت شناخته شده است، اما بهاییان از هیچ حقی برخوردار نیستند.


شیرین عبادی (عکس: AP)

بیانیه گزارش‌گران بدون مرز

سازمان گزارش‌گران بدون مرز نیز با صدور اطلاعیه‌ای «اتهامات تهدیدکننده» علیه شیرین عبادی، وکیل مدافع حقوق بشر و آزادی بیان و برنده جایزه صلح نوبل را قویاً محکوم کرد.

در این اطلاعیه که نسخه‌ای از‌ آن به دفتر رادیو زمانه ارسال شده، آمده است: «با آن‌که همه می‌دانند بنا بر قوانین اسلامی ترک دین برای مسلمان مجازات مرگ را در پی دارد، ایرنا خبرگزاری رسمی و تحت نظر دولت، با طرح این اتهام، جان این مدافع حقوق بشر و آزادی بیان در ایران را به شکل جدی به خطر انداخته است.»

گزارش‌گران بدون مرز با محکوم کردن «این تهدیدات» از مقامات مسئول ایران خواسته است تا امنیت شیرین عبادی و خانواده وی را تضمین کند.


در همین رابطه:
رد ادعای ایرنا از سوی شیرین عبادی

نظرهای خوانندگان

وااا ! اولا که من که از دوست های دانشگاهی دختر خانم عبادی هستم و این همه مدته ایشون رو می شناسم و ... تا حالا بهایی بودن ایشون رو کشف نکردم ! حالا چطوری یک دیوانه ای می تونه از تهران این کشف رو انجام بده رو خبر ندارم !
بعدشم کدوم ابلهی گفته که وقتی یکی از استادهای آدم مثلا مسیحی باشه آدم خودش هم مسیحی میشه برای مثال !
حالا مثلا من اینجا اصلا استاد مسلمون ندارم یعنی دیگه مسلمون نیستم ؟
یا مثلا آپارتمانم رو به یک دختر ایرانی-یهودی کرایه داده باشم یعنی الان من یهودی شده ام ؟
( اتفاقا ایشون هم فعال حقوق بشره در رابطه با ایران و سنگسار ! اتفاقا استاد ناظرش هم ایرانیه ! )
واقعا حماقت تا کجا آخه ؟ یا برعکسش : تا کجا مردم رو احمق حساب می کنند
خجالت آوره

-- یک بنده خدایی ، Aug 9, 2008 در ساعت 04:30 PM

اگر قرار است حامیان غرب مجرم باشند و کسانی که با غرب در ارتباطند مجرم باشند احمدی نژاد اولین مجرم است . بهائیان جزئی از شهروندان ایرانند و هر کس که به این جامعه بطور کلی اتهام رابطه با غرب را میزند خود مجرم است . هم اکنون طرفداران آمریکا و کسانی که با آمریکا در ارتباطند خیلی راحت و آسوده به ایران می آیند با مقامات ایران گفتگو میکنند هزینه ی سفرشان را دولت تامین میکند مثل هوشنگ امیراحمدی مثل دکتر یزدی و ... ما نیز اسناد وابستگی جمهوری اسلامی به آمریکا را فاش می کنیم مذاکرات آیت الله بهشتی بازرگان و طالقانی را با هویزر آمریکائی - مذاکرات گوادلوپ - مذاکرات مک فارلین - عکس احمدی نژاد با راننده ی آمریکائی که افتخار میکند که با او عکس انداخته است . مذاکرات برای افغانستان - مذاکرات برای عراق قبل از حمله و بعد از حمله - دلیل عدم شرکت ایران در بازیهای 1980 و دلیل شرکت ایران در بازی های المپیک 1984 در آمریکا - حمایتهای منطقه ای آمریکا از ایران - خرید اسلحه توسط ایران از آمریکا و اسرائیل - بمباران تاسیسات اتمی و نظامی عراق توسط اسرائیل در حمایت از ایران در جنگ ایران و عراق - همکاری انگلیس در لو دادن کودتای توده ای ها (توسط امینی نخست وزیر زمان شاه ) البته توده ای ها هم کودتای نوژه را لو دادند - افزایش صادرات آمریکا به ایران در دولت احمدی نژاد -و ... البته اگر ایرنا بخواهد بیشتر هم میتوانم بگویم اما مسئله ی خانم عبادی حتی اگر بهائی هم شده باشد یک مسئله ی خصوصی ست و جزئی از حق شهروندی ست که مشمول کنوانسیونهای حقوق بشر است و جمهوری اسلامی نیز انرا امضاء کرده است . اگر چه خانم عبادی دوباره شهادتین را جاری نموده اند و اسلام هم به ظاهر است لذا کسی را نمی توان متهم کرد و هر کس مسلمانی کسی را کتمان کند خود مجرم است . لذا پروژه ی پرونده سازی را متوقف کنید که گندش بیشتر در می آید .

-- فرهاد- فریاد ، Aug 9, 2008 در ساعت 04:30 PM

تا زمانی که این فکار کپک زده ی بجای مانده از عهد عتیق در سر حاکمان و برخی از مردم ایران وجود دارد. این سرزمین رنگ آرامش و خوشی نخواهد دید.
باور نکنی بیا ببندیم یک شرط به صرفه ی برنده !

-- رضا ، Aug 9, 2008 در ساعت 04:30 PM

ey baba! aslan bashe be ki che rabti dare axe

-- Farzad ، Aug 9, 2008 در ساعت 04:30 PM

اتهام می زنند ، دروغ بودن اتهامشان ثابت می شود ، اتهامشان را سنگین تر می کنند ، آب گل آلود می شود ، برای فرار از پاسخگویی متهم را محاکمه نکرده مجازات می کنند . آنها به هدفشان که خاموش کردن صداهای تاثیر گذار است می رسند و باز صدایی به صدایی نمی رسد. یک صدای دیگر خاموش می شود ، و باز این گردونه تکرار می شود.
این است گردونه خلاق نظام جمهوری اسلامی. با دروغ شروع می شود و با مرگ خاتمه می یابد. مرگ انسان ، مرگ روزنامه نگار ، مرگ نویسنده ، مرگ دانشجو ، مرگ روزنامه ، مرگ شعر ، مرگ اندیشه ، و باز مرگ انسان.

و ما هم تماشاگران همیشگی این گردونه دروغ تا مرگ.

-- علی ، Aug 9, 2008 در ساعت 04:30 PM

ای داد بی داد آخه به چه کسی چه ربطی داره که یکی چه دین ومذهبی داره ؟ عجب گرفتاری شدیم ما ملت بینوا

-- لیلی ، Aug 9, 2008 در ساعت 04:30 PM

تو که مسلمانی وکریمی
بنده مخّلصی و سلمیی
خادم خدای رحیمی
مخلوق الهی و بنده زمینی
اهل دینی و زعیمیی
هم وطن ایرانی درهرنقطه جهانی
توهم بنده همانی که حلق شدی عیانی
مغروری این چنانی یا غرقی وندانی
دچار سرگردانی دربدری پریشانی
مهم اینست که انسانی لتسب راستی
چه فرقی داره کلیمی بهائی
موسوی عیسوی زردشتی هندی
تهمت ناحقست و بدی و رّندی
چرا کنی تا این ّحد خود پرستی
نیاکان ما بوده وهستندیک چندی
ما از نسل آنان نیستیم پس که هستیم
بقایای انسانیم یا که حیوانیم
مگر از خلقت خدانیست هربندبندی
از آدم و حوا نیست این همت بلندی
مایه افتخار من وتو این سربلندی
ماهمه برادریم و برابریم ای َافندی
فقط فراهم نشده دردنیا نانک قندی
که تو بخوری و بخندی وبری وبجنگی
مُشتی بزنی به تنه ضعیف دردمندی
مگر نه که پاکان اهل بهشتی
نباید بروند دنبال اعمال زشتی
مکر نه نیکان دور از هر زشتی
گردیدندهمراه نوح وسو ار کشی
با عشق ومحبت وّدادو دوستی
بدور از خویریزی وجنگ وُکشتی
جای گاهشان ابدیشان شد بهشتی
هرانسان خوبی با هرسرشتی
فقط دل یتییمی را نباید شکستی
میاساید ومیزید با حوریان بهشتی
پس چرا باهم نداریم ُپشتی
گیریم که با قلدوری وبا درشتی
وتو هم بزنی بر ضعیفی یکچند ُمشتی
کوفتی وزدی دوست ودشمنی را کشتی
آیا این است راه آشتی اسلام براهی که توخواست
پس چرا درکلام خدا اینهمه وعده عهدووفا
سروده های اولیاء حدیث و شیوهء انبیاء
روز قیامتیست و روزجزا ترا
درخدمت خدا انروزمیکنندترا صدا
پرونده ات را بردارو بیار چکارکرده ای تابحال
ماپنج الوالعزم داریم محترمش نمیداریم
هرکسی برای خود یک قدرتی داریم
یا که قبول نداریم کافر.بیدین و بیعاریم
چرا بظاهر رزم داریم
اما در خلوت بزم داریم
یکروزی بود حلم نداشتیم
لوای علم نداشتیم
وقتی وطن را فروختیم
آتش زدند و سوختیم
حتی زبان را دوختیم
گه گاهی خود فروختم
همه چیر خود را باختیم
ویران کردند باز ساختیم
اما باهم نساختنم فقط بیگیدیگر تاختیم
بخاطر همین هم باختیم
این همانی بود که خواستیم
نفاق و ُجدائی را خواستیم
گینه وخصومت انباشتیم
یکرنگی ویکدلی نخواستیم
یا همتش را نداشتیم
یا جرآتش را نداشتیم
چنین شیرین عزیزی را
عبادی ُمبادی گلریزی را
با کذب ودروغ انگاریم تا وی رابیازاریم
اینهم سپاسیست که درسر داشتیم
این همتیست که بردرداشتیم
این رحمتیست که از حق داشتیم
یا لّعنتش است که ما برداشتیم
یا سزای خدمات راستین
کی سربیرون آری از آستین

-- مهوش تاجبخش .سوئد ، Aug 10, 2008 در ساعت 04:30 PM

یکی از حربهای زمامداران فاسد اسلامی برای مقابله با مخالفین خود استفاده از حربه ارتداد است وازهمین حربه یهود ونصارابرای خاموش کردن مخالفین خود استفاده وتااندازه ای هم توانستند برعمر حکومت خود به افزایند وعاقبت تسلیم رونساس شدند وتعداد زیادی ازانسانهای آزاده بجرم ارتداد توسط همن حکام حود سر ومستبد .که بنام خدا حکم میراندند اعدام ویازنده زنده در آتش سوزانده شدند

-- ابراهیم ملکی ، Aug 10, 2008 در ساعت 04:30 PM

با آنچه پيش آمده،اينك ملت عزيزايران وروشنفكراني كه به قول آقاي عباس ميلاني يك قرن دربارهءبهائيان سكوت كرده بودند،تازه مي فهمند كه بعضي علماي متعصب درايران چه به روزبهائيان آورده ومي آورند.به نظربنده يكي ازعلل اين تحول آن است كه چندسالي است كه فرهيختگان وروشنفكران ومنصفين ايران عزيزمان نيزطعم تعصبات علماي مزبوررابمراتب بيش ازپيش دارند مي چشند ودريافته اند كه بايدكاري كرد.مبارك است.درودبرانسان هائي كه بدون ترس ازنام وننگ صرفاً به فكرحقيقت وآزادي وجدان ها وپاك كردن ايران عزيز ازتعصبات وتنگ نظري ها هستند.ايرانمان براي سعادت همهء ايراني ها راهي جزاين ندارد.با تشكر

-- دوست ، Aug 10, 2008 در ساعت 04:30 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)