تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

«رشد چاپ کتاب و اجرای کنسرت موسیقی در دولت نهم»

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد که حجم کنسرت‌ها و کتاب‌هایی که در دولت نهم اجرا و چاپ شده، قابل قیاس با سال‌های گذشته نیست.

محمدحسین صفار هرندی این سخنان را امروز سه‌شنبه در یک نشست مطبوعاتی با خبرنگاران اعلام کرده است.

به گزارش خبرگزاری‌ها، آن‌طور که وزیر ارشاد گفته، در سال ۱۳۸۶ بیش از ۵۵ هزار عنوان کتاب موفق به دریافت مجوز شده‌اند که در مقایسه با سال ۱۳۸۳، رشدی در حدود ۱۳ هزار جلد را نشان می‌دهد.

آقای صفار هرندی هم‌چنین گفت در حالی که در سال‌های گذشته «هیچ مجوزی برای موسیقی صادر نمی‌شد» در دولت نهم اعطای مجوز‌های موسیقی «رشد چشمگیری» داشته است.

وزیر ارشاد در سخنان خود هیچ اشاره‌ای به این‌که طی این سال‌ها چه تعداد از کتاب‌ها و تقاضاها برای اجرای کنسرت موسیقی، از سوی این وزارتخانه رد شده، نکرده است.

رشد انتشار کتاب و اجرای برنامه‌های فرهنگی در دولت محمود احمدی‌نژاد در حالی مطرح می‌شود که در سال‌های اخیر، فعالین حوزه کتاب و موسیقی از محدودیت‌های اعمال‌شده در فعالیت‌های خود انتقاد کرده‌اند.

در جدید‌ترین مورد، روز گذشته هوشنگ کامکار سرپرست گروه مشهور موسیقی سنتی کامکارها، از این‌ که دفتر موسیقی اداره ارشاد شهر شیراز، از اعطای مجوز به این گروه سر باز می‌زند، انتقاد کرده بود.


محمدحسین صفار هرندی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

ممنوع‌الخروج بودن گلشیفته

آقای صفار هرندی در ادامه این نشست مطبوعاتی در پاسخ به علت ممنوعیت خروج گلشیفته فراهانی از کشور که گفته می‌شود به درخواست وزارت ارشاد صورت گرفته، گفت: «ما مسئول ممنوع‌الخروج کردن افراد نیستیم.»

خبرگزاری دولتی ایرنا هفته گذشته به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرده بود که از خروج گلشیفته فراهانی که اخیراً در یک فیلم هالیوودی به ایفای نقش پرداخته، ممانعت به‌ عمل آمده است.

وزیر ارشاد تنها با اعلام این‌‌ که از منشا این خبر اطلاعی ندارد، گفت: «هر اتفاقی که موجب خدشه‌دار شدن ارزش‌های ما باشد، نباید اتفاق بیفتند و باید جلوی کارهای ضربه‌زننده به این عرصه را گرفت.»

وی در عین حال گزارش‌ها مبنی بر درخواست وزارت ارشاد از مقامات قضایی ایران برای ممنوع‌الخروج کردن خانم فراهانی را به طور صریح رد نکرد.


در همین رابطه:
ممنوعیت خروج گلشیفته فراهانی تأیید شد
شکایت گروه موسیقی «دبو» از وزارت ارشاد
صفار هرندی: نویسندگان خودسانسوری کنند

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)