تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

نگرانی از حذف احکام سنگسار و تعدد زوجات در ایران

یک نماینده‌ محافظه‌کار مجلس شورای اسلامی، نگرانی خود از احتمال حذف احکام سنگسار و تعدد زوجات در جمهوری اسلامی را اعلام کرد.

این اظهارات پس از آن ایراد می‌شود که قوه قضاییه ایران، هفته گذشته از توقف اجرای حکم سنگسار در این کشور خبر داده بود.

علی مطهری، فرزند آیت‌الله مطهری یکی از روحانیون محافظه‌کار جمهوری اسلامی است که پس از انقلاب اسلامی سال ۱۳۵۷ در ایران به دست گروه مذهبی فرقان کشته شد.


علی مطهری، نماینده دور هشتم مجلس شورای اسلامی

آقای مطهری که برای نخستین بار است به مجلس شورای اسلامی راه یافته، امروز در نطقی که در صحن علنی مجلس ایراد ‌کرد، گفت که نگران زمزمه‌های است که به دنبال حذف احکام اسلامی هستند.

وی افزود که احکام تعدد زوجات و سنگسار از احکام مسلم اسلامی است و «نباید به بهانه‌های واهی» حذف شوند.

این در حالی است که مجلس هشتم شورای اسلامی، این هفته قرار است لایحه‌ای را بررسی کند که مطابق موادی از آن، مردان خواهند توانست با داشتن سطح مشخصی از درآمد، بدون کسب اجازه از همسرشان، مجدداً ازدواج کنند.

این لایحه که «لایحه حمایت از خانواده» نام دارد، شهریورماه سال گذشته از سوی قوه قضاییه ایران، برای ارائه به مجلس، به دولت محمود احمدی‌نژاد فرستاده شد.

این لایحه با تغییراتی از سوی دولت نهم به کمیسیون فرهنگی مجلس هفتم ارائه شد و پس از بررسی‌های اولیه، در این کمیسیون مسکوت مانده بود.

این لایحه در کمیسیون قضایی مجلس هشتم، بدون تغییراتی تصویب شد و برای تصویب، به صحن علنی ارائه شده است.

عمده‌ترین اعتراضات فعالان مدنی ایران به موادی از این لایحه است که توسط دولت به این لایحه اضافه شده است و به مردان اجازه می‌دهد بدون کسب رضایت همسر نخستشان همسر دیگری اختیار کنند؛ الزام قانونی ثبت ازدواج موقت را لغو می‌کند و وزارات اقتصاد را مکلف می‌کند که از «مهریه‌های بالا و غیرمتعارف» مالیات بگیرد


در همین رابطه:
شیرین عبادی: با کشتن من هم این لایحه تصویب نمی‌شود
لغو حکم چهار محکوم به سنگسار در ایران
«این لایحه اسم بی‌مسمایی دارد»
گزارشی از جلسه‌ی اعتراض به لایحه‌ی حمایت از خانواده
«تعدد زوجات بین مردان ایرانی هم امری ناپسند است»
اعتراض مدافعان حقوق بشر به لایحه حقوق خانواده
زنان علیه ماده ۲۳

نظرهای خوانندگان

از کوزه همان برون تراود که در اوست .
حضرت آیت الله زاده به نظر میرسد از رانتهای حکومتی خیلی به جیب زده که میتواند چند زن بگیرد دیگر فساد و رسوائی مدیران جمهوری اسلامی بر سر در هر شهری زده شده است و جالب اینست که در قحط الرجال حکومت کسانی معتمد و صاحب منصب میشوند که فاسد تر باشند هم اکنون همه ی وزرا دنبال مددی هستند که در دانشگاه زنجان آبروریزی کرده بود زیرا مطمئن ترین فرد خواهد بود برای وزرا و سران جمهوری اسلامی . این لایحه سران فاسد نظام را در حاشیه ی امنیت قرار خواهد داد و فاسدان مجلس نیز بدان رای خواهند داد . تنها چیزی که برای این رژیم مهم نیست همان اسلام است .

-- فرهاد- فریاد ، Aug 10, 2008 در ساعت 03:45 PM

فکر میکردم که آقای مطهری بزرگ از افراد روشن بین بودند.
چه گونه است که آقازاده انقدر عقب افتاده اند؟

-- محسن ، Aug 10, 2008 در ساعت 03:45 PM

khundane in khabar ha,ba'ese shokeh shodan adam mishe,garche har ruz azin arajif az afrade hokomatie Iran mishnavim...vaghean ta'sof angize,man fekr mikonam ke in afradi mese in aghaye motahari,mese inke aslan dar donyaye emruz zendegi nemikonan

-- Sahar ، Aug 11, 2008 در ساعت 03:45 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)