تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

واکنش کاخ سفید به سخنان احمدی‌نژاد

دانا پرینو سخنگوی کاخ سفید گفت که ایالات متحده کماکان به همکاری ایران در مذاکرات با غرب بر سر برنامه هسته‌ای این کشور تردید دارد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، خانم پرینو گفت: «ما باید به سخنان محمود احمدی‌نژاد با تردید نگاه کنیم، چرا که وی در روز شنبه حرف دیگری زد و در گفتگو با خبرنگار آمریکایی چیز دیگری گفت.»

آقای احمدی‌نژاد روز شنبه از نصب شش هزار دستگاه سانتریفیوژ در تأسیسات هسته‌ای ایران خبر داده بود.

با این حال وی شب گذشته در گفتگو با شبکه آمریکایی ان‌بی‌سی در خصوص رابطه با ایالات متحده با لحن آشتی‌جویانه‌ای سخن گفت.

رئیس‌جمهور ایران در این گفتگو گفت که اگر در برخوردهای آمریکا تغییرات جدی مشاهده شود، پاسخ ایران نیز مثبت خواهد بود.

ایالات متحده در مذاکرات ژنو که برای گفتگوی قدرت‌های بزرگ جهانی با ایران بر سر برنامه هسته‌ای این کشور تشکیل شده بود، ویلیام برنز مرد شماره سه وزارت خارجه آمریکا را به عنوان فرستاده ویژه خود اعزام کرد.

خبرگزاری فرانسه در گزارش دیگری نیز به نقل از گونزالس گالگوس یکی از سخنگویان وزارت خارجه آمریکا نیز نوشت که ایالات متحده در انتظار «پاسخ مشخص» و رسمی ایران به بسته پیشنهادی غرب است.

اشاره وی به فرصت دو هفته‌ای ایران است که برای ارائه پاسخ نهایی به غرب در خصوص تعلیق غنی‌سازی اورانیوم در اختیار این کشور قرار گرفته است.

فرصت ایران، شنبه هفته آینده به پایان می‌رسد.

حرف‌های احمدی‌نژاد، سخن جدیدی نیست
گفتگوی تلويزيونی محمود احمدی نژاد با برايان ويليامز که از شبکه ان‌بی‌سی آمريکا پخش شد، واکنش​‌های متفاوتی رادر محافل مختلف برانگيخته است.

کريم سجادپور، کارشناس مرکز کارنگی در واشينگتن دی سی معتقد است که گفته‌های رئيس‌جمهور ايران درباره تمايل به گفتگو با آمريکا در صورت تغيير سياست‌های کاخ سفيد، سخن جديدی نيست.

آقای سجادپور به راديو زمانه گفت: برای دولت بوش و يا دولت‌های بعدی، دادن امتياز به احمدی نژاد سخت خواهد بود. چرا که سخنان آقای احمدی‌نژاد عليه اسرائيل و بحث درباره محو اين کشور تأثير بدی بر افکار عمومی آمريکايی‌ها گذاشته است.

اين کارشناس درباره احتمال راه‌اندازی دفتر حافظ منافع آمريکا در تهران گفت که این مسئله با واکنش​های زيادی در ايران روبه‌رو خواهد شد، چرا که با توجه به ديدگاه منفی رهبری ايران نسبت به فعالیت‌های ديپلمات‌های آمريکايی، فعلاً امکان راه‌اندازی اين دفتر وجود ندارد.


در همین رابطه:
احمدی‌نژاد و جلب افکار عمومی مردم آمریکا
«هیچ کس حرف‌های آقای احمدی‌نژاد را باور نمی‌کند»
استقبال احمدی‌نژاد از توسعه روابط با آمریکا
احمدی‌نژاد: پاسخ ایران به تغییر دیدگاه آمریکا مثبت است

نظرهای خوانندگان

ایران تهدید را نپذیرفته و نمی پذیرد
غنی سازی ادامه دارد و همزمان ایران آماده دوستی با هر کشوری است
وضعیت ایران وقتی در اوایل انقلاب مقابل دنیا ایستاد خیلی بدتر بود ولی مردم تا پای جان ایستادند ، حالا کوتاه بیاییم که چه بشود که بگوییم از اول اشتباه کردیم
تحریم نیز باعث خود اتکایی خواهد شد هیچ کشوری هم نمی تواند جلوی اراده ملی مردم ایران بایستد
ما حاضریم با غرب بر سر بازار فروش سوخت هسته ای مذاکره کنیم چه کسی صحبت از کنار گذاشتن غنی سازی را کرده که بعضی مدعی آن هستند
آمریکا فرصتی برای جبران گذشته خود دارد نه اینکه مسیر قبلی را ادامه دهد

-- منصور ، Jul 29, 2008 در ساعت 11:37 AM

بنظر من تحریم ها بهترین روش ممکن برای سرنگونی رزیم توسط مردم است در صورت حمله نظامی خیلی از مردم ناراضی هم پشت سر نظام میایستند از جمله خود من

-- بدون نام ، Jul 29, 2008 در ساعت 11:37 AM

هنوز مانده تا ایشان رهبران ایرانی و راست و دروغ حرفشان را بشناسند و بفهمند

-- علی ، Jul 29, 2008 در ساعت 11:37 AM

والا ماکه سی سال تو این مملکت زندگی کردیم هنوز چیزی سر در نیاوردیم آمریکا بنده خدا حق داره بادیده تردید نگاه کنه

-- بدون نام ، Jul 29, 2008 در ساعت 11:37 AM

ايرانيان مردماني بسيار متين و مودبي هستند اين شخص مورد انتصاب است نه انتخاب.

-- صدر ، Jul 30, 2008 در ساعت 11:37 AM

معانی و مفاهیم واژه ها در این سی سال تغییر کرده است. بطور مثال خود اتکائی و پیشرفت به معنی عقب ماندگی، فقر، انزوا و قطعی برق و غیره می باشد.

-- بی نام ، Jul 30, 2008 در ساعت 11:37 AM

بی خود نیست که احمدی نژاد میگه ایران را امام زمان اداره می کند چون هیچ وقت خمینی و روحانیون حتی خواب حکومت را هم نمی دیدند ولی حاکم شدند هیچ وقت احمدی نژاد هم خواب رئیس جمهور شدن را نمی دید ولی شد پس در مملکت امام زمانی اتفاقاتی می افتند که کسی نمی داند چرا و همینطور مسئولین جمهوری اسلامی هم نمی دانند چه می کنند خلاصه شیر تو شیر است فقط امام زمان است که می داند دارد چه اتفاقی می افتد

-- فرهاد- فریاد ، Jul 30, 2008 در ساعت 11:37 AM

آمريكا در طول اين سه سال و نيم فقط حرف مفت زده و مدام از مواضع قبليش عقب نشيني كرده .ايران اتمي شده و به نظرم دير يا زود بايد قبول كنند.اينو حتي احمدي نژاد هم فهميده!

-- بدون نام ، Jul 30, 2008 در ساعت 11:37 AM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)