تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

«تهدیدات نظامی علیه ایران، جدی است»

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران، تهدیدهای نظامی علیه ایران را «کاملاً جدی» و متفاوت از سایر تهدید‌ات در عمر ۳۰ ساله جمهوری اسلامی اعلام کرد.

خبرگزاری مهر امروز پنجشنبه به نقل از سردار اسدی که در اردبیل، شمال‌غربی ایران به‌سر می‌‌برد، نوشت: «کشورهای غربی و به ویژه آمریکا از ۳۰ سال پیش کشورمان را تهدید می‌کنند، اما تهدیدهای اخیر آنها از نظر نیروی نظامی کشورمان جدی تلقی می‌شود.»

با برگزاری مانور ماه گذشته هواپیماهای اسرائیل در یونان، کارشناسان سیاسی و نظامی احتمال وقوع حمله نظامی به تاسیسات هسته‌ای ایران از سوی اسرائیل یا آمریکا را زیاد اعلام کرده‌اند.

ایران در واکنش به این تهدیدات، هفته گذشته موشک‌های که برد آنها به اسرائیل می‌رسد را آزمایش کرده است.

تهران همچنین تهدید کرده‌است که در صورت حمله به تاسیسات اتمی‌اش، بیش از ۳۰ پایگاه آمریکا در خلیج‌فارس را هدف موشک‌های دوربرد و میان‌برد خود قرار خواهد داد.

این برای دومین‌بار طی یک‌ماه گذشته است که مقامات بلند‌پایه نظامی ایران از خطر احتمال وقوع جنگ علیه این کشور خبر می‌دهند.

در عین حال این فرمانده ارشد سپاه پاسداران اعلام کرده است: «آمریکا و کشورهای غربی می‌دانند که کوچکترین تعرض آنها از طرف نیروهای نظامی با وحدت و همدلی و با توان بالای نظامی و امکانات دفاعی به شدت سرکوب خواهد شد.»

پیشتر محمد‌علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران در گفتگو با یک روزنامه محافظه‌کار اعلام کرده بود که ایران تهدیدات نظامی را جدی ارزیابی کرده و در صورت وقوع جنگ تمهیداتی بر کنترل آب‌راه تنگه‌ هرمز اعمال خواهد کرد.

آب‌راه هرمز یکی از مناطق استراتژیک انرژی در جهان محسوب می‌شود. از این آب‌راه ۴۰ درصد نفت جهان عبور می‌کند.

آیت‌الله علی خامنه‌ای نیز روز گذشته در سخنانی کم‌سابقه دشمنان جمهوری اسلامی را تهدید کرد که در صورت حمله به ایران با واکنش «دندان‌شکن» نیرو‌های نظامی مواجهه خواهند شد.

مناقشه بر سر برنامه هسته‌ای ایران آن‌طور که کارشناسان نزدیک به پرونده هسته‌ای این کشور عنوان کرده‌اند به بالاترین حد خود در این چند سال اخیر رسیده است.

برخی مقامات غربی اعلام کرده‌اند که مذاکرات هفته آینده سعید جلیلی مذاکره‌کننده ارشد ایران با خاویر سولانا نماینده گروه پنج به علاوه یک آخرین فرصت برای تهران مبنی بر توقف غنی‌سازی اورانیوم محسوب می‌شود.

تهران در نامه‌ای که در این هفته متن کامل آن برای اولین‌بار افشا شده، هرگونه پیش‌شرط در مذاکرات آتی را رد و بر ادامه غنی‌سازی اورانیوم در تاسیسات اتمی خود تاکید کرده است.


در همین رابطه:
آمادگی سپاه برای مقابله با هر گونه تهدید
هشدار رهبر ایران نسبت به قطع دست متجاوزین
ایران موشک‌های جدیدتری آزمایش کرد
برگزاری رزمایش سپاه در خلیج‌فارس
توان موشکی سپاه، تقویت می‌شود

نظرهای خوانندگان

ببخشید این «فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران» اسم نداره؟؟
--------------------------
زمانه: فرمانده نیروی زمینی سپاه سردار محمدجعفر اسدی است. منتها خبر براساس شخصیت حقوقی وی که فرماندهی نیروی زمینی سپاه است تنظیم شده بود.

-- بدون نام ، Jul 17, 2008 در ساعت 11:05 AM

واقعیت قضیه این است که جمهوری اسلامی، دیگر توان تحمل فشارهای اقتصادی و سیاسی و تهدید نظامی بمباران مراکز و تأسیسات هسته‌ای‌اش را ندارد. نگران بحران‌های داخلی و نارضایتی و اعتراض روزافزون توده‌های مردم ایران است. موقعیت خود را از جهت داخلی و بین‌المللی وخیم می‌بیند. لذا با توجه به تضمین‌ها یا به عبارت دیگر، مشوق‌های اقتصادی، سیاسی، نظامی و امنیتی که بسته‌ی پیشنهادی جدید قدرت‌های امپریالیست جهان به او داده‌اند، خواهان فیصله یافتن این نزاع است. اما برای پذیرش تعلیق غنی‌سازی معضلات جدی هم دارد. از یک طرف نمی‌تواند با توجه به تمام تبلیغاتی که در این چند سال بر سر غنی‌سازی اورانیوم در ایران و در سطح منطقه خاورمیانه داشته و نیز تبعات سیاسی مسئله، صریح و مستقیم تعلیق غنی‌سازی را بپذیرد. از این‌رو در پی راه حل‌های غیر مستقیم و پوشیده‌تر و گام به گام مسئله است. در این زمینه به نظر می‌رسد که از حمایت روسیه، چین و اغلب کشورهای اروپایی نیز برخوردار باشد. مانع در این میان، دولت آمریکاست که سوای مسئله هسته‌ای، اختلافات جدی‌تری با جمهوری اسلامی بر سر مسایل خاورمیانه دارد. از این جا معضل دیگر جمهوری اسلامی نمودار می‌گردد. چرا که نه فقط نگران آن است که در پی حل نزاع بر سر غنی‌سازی اورانیوم، نفوذ سیاسی خود را در خاورمیانه از دست بدهد، بلکه هم چنان زیر فشارهای سیاسی دولت آمریکا قرار داشته باشد. از این روست که با پیشنهادات اخیر خود برای مذاکره بر سر مسئله‌ی هسته‌ای، خواهان کش دادن مذاکرات تا انتخابات ریاست جمهوری در آمریکاست که ببیند، چگونه باید تکلیف‌اش را با این مسئله و مسایل مورد اختلاف با آمریکا یک سره کند.

معضل هسته‌ای جمهوری اسلامی، در اساس، معضل نزاع آمریکا و جمهوری اسلامی‌ست. دشوار به نظر می‌رسد که یکی بدون دیگری حل گردد.

-- س ف ا ، Jul 17, 2008 در ساعت 11:05 AM

جمهوری اسلامی فکر می کند جنگها مانند 1400 سال پیش است و یا مثل شاهنامه خوانی ست که دائم رجز خوانی کنند آمریکا نه که همه ی شرکتهای اسلحه سازی دنیا از توان نظامی ایران اطلاع کافی دارند این رجز خوانی ها فقط مصرف داخلی برای حکومت نظامی و شرایط جنگی اعلام کردن است در داخل و اگر جنگی هم رخ داد که فبها . اگر آمریکا بخواهد به ایران حمله کند حمله ی زمینی نخواهد بود که سردار باقری از هم اکنون قبر کنی را شروع کرده شاید 320000 قبر به تعداد نیروهای سپاه پاسداران باشد به هر حال حرکات و رجزخوانی های جمهوری اسلامی بیشتر شبیه فیلمهای کمدی ست

-- فرهاد- فریاد ، Jul 17, 2008 در ساعت 11:05 AM

به احتمال زياد تهديدات مقامات مصرف داخلي دارد هم براي كنترل مخالفتها و هم براي پوشش آبرومندانه براي نوشيدن مخفيانه يك جام زهر ديگر. فقط ممكن است طرف اين محاسبات را قبول نكند مثلا فكر كند كه تهديدات توخالي ايران هم بايد در هم شكسته شود يا اينكه از سرعت كم و مخفيانه بودن نوشدين جام زهر راضي نباشد يا ... در اين صورت ما احتياج به پناهگاهي خواهيم داشت كه وقتي آمديم بيرون خواهيم ديد كشور 50 سال عقب برده شده

-- عيسي ، Jul 18, 2008 در ساعت 11:05 AM

به نظر من اوضاع ایران و خاورمیانه تا 4 ماهه دیگر معلوم میشه یا جنگ یا سربلندی ایران از این شرایط

-- محمد ، Jul 18, 2008 در ساعت 11:05 AM

ایران از تهدیدات خسته شده است
سران کشورهای تهدید کننده نیز از بی توجهی مردم و مسئولان ایران به تهدیدات خسته شده اند
رئیس جمهوری ایران حمله نظامی را شوخی خنده دار تلقی کرده است
واقعیت این است با اوضاع جهانی و بحرانهای درگیر آمریکا تهدیدات تو خالی هستند و آمریکا توانایی اداره جنگ با ایران را ندارد چون آمریکا به یک کشور ضعیف و منفور تبدیل خواهد شد و میدان رقابت قدرت در جهان را ترک خواهد کرد
آمریکا به دنبال یک تحرک کوچک و یک ضربه کوچک بود ولی اگر این اشتباه را می کرد ضرر به مراتب بیشتر برای آمریکا بود چون تجربه در این زمینه وجود داشت و دولتمردان حداکثر استفاده را از این اتفاق می کردند.
یک ضرب المثل قدیمی ایرانی می گه:
سگی که فریاد میکنه حمله نمی کنه
ولی با این همه سران نظامی ایران مثل بقیه فکر نمی کنند و هر تهدیدی برای آنها جدیست و راههای مختلف برای مقابله و ضربه را پیش بینی می کنند و خدا کند اشتباه نکرده و پیش دستی نکنند چون اعتماد به نفس بعضی از این سران نظامی حیرت آور است .
البته با نظرات س ف ا نیز موافق هستم چون هر مسئله ای دو سر دارد.

-- منصور ، Jul 19, 2008 در ساعت 11:05 AM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)