تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

توان موشکی سپاه، تقویت می‌شود

روزنامه همشهری به نقل از فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خبر داد که این نیرو قصد دارد طرح‌هایی در جهت تقویت توان موشکی خود به اجرا بگذارد.

وي با تأیید تغييرات در ساختار موشكي سپاه، آن را در راستاي تقويت فعاليت و اقدامات اين بخش از سپاه دانست كه به‌عنوان يك فرماندهي مستقل تشكيل خواهد شد.

به‌نوشه این روزنامه، محمد‌علی جعفری گفت که اصلاحاتی به‌صورت تدريجي و مرحله‌ای در ساختار این نیرو انجام خواهد شد.

وی جزییات بیشتری در این خصوص ارائه نکرد.

برنامه هسته‌ای ایران در چند ماه گذشته به گمانه‌زنی‌ها در خصوص احتمال حملات نظامی آمریکا یا اسراییل بر ضد تأسیسات هسته‌ای این کشور منجر شده است.

اگرچه مقامات بلندپایه ایران احتمال هرگونه حمله‌ای را برضد این کشور زیر سئوال برده‌اند، ولی هشدار داده‌اند که با هرگونه تجاوزی قاطعانه برخورد خواهد شد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همین حال در پاسخ به پرسشی در مورد تحویل کامل خلیج فارس به سپاه گفت: «این موضوع به این شکل مطلق صحیح نیست و فقط ممکن است کم یا زیاد شدنی در حیطه مسئولیت‌ها میان ارتش وسپاه اتفاق بیفتد.»

عمدتاً ناوهای آمریکایی در خلیج فارس حضور دارند و این در حالی‌ است که دریای خزر در مرز با روسیه و کشورهای آسیای مرکزی واقع شده است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ماه‌های گذشته در مانورهای نظامی خود چند موشک از جمله انواع جدید موشک‌هایی گفته می‌شود بردشان کل خلیج فارس را پوشش می‌دهد آزمایش کرده است.

این در حالی است که نگرانی اصلی غربی‌ها موشک میان‌برد شهاب سه است که گفته می‌شود بردی بین ۱۳۰۰ تا ۲۰۰۰ کیلومتر داشته باشد که می‌تواند همه بخش‌های اسراییل را هدف قرار دهد.

نظرهای خوانندگان

سلام. من نفهمیدم که چطور شد پس از حرف فرمانده سپاه در مورد تغییر برخی مسئولیت ها بین ارتش و سپاه و بیان اینکه در خلیج فارس شاهد حضور نیروهای آمریکایی هستیم ناگهان خبر پرت شد به سمت دریای خزر !! جالب بود

-- amani ، May 26, 2008 در ساعت 03:18 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)