تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

هشدار رهبر ایران نسبت به قطع دست متجاوزین

آیت‌الله خامنه‌ای اعلام کرد که ایران در مذاکرات با قدرت‌های بزرگ جهانی در مورد برنامه هسته‌ای خود هیچ تهدیدی را نمی‌پذیرد و دست کسانی را که به این کشور حمله کنند را قطع خواهد کرد.

تلویزیون دولتی ایران امروز چهارشنبه به نقل از آقای خامنه‌ای گزارش داد، ایران تصمیم گرفته است که در مذاکرات شرکت کند، اما هیچ‌گونه تهدیدی را نخواهد پذیرفت.

وی در اشاره‌ای به خودداری مکرر ایران از اجرای درخواست سازمان ملل مبنی بر تعلیق غنی‌سازی اورانیوم، گفت: «اروپایی‌ها باید توجه داشته باشند که طرف مذاکره آنان، ملت ایران است و ملت ایران نیز ملتی غیور است که از تهدید خوشش نمی‌آید و زیر بار هیچ تهدیدی هم نخواهد رفت.»

اظهارات آقای خامنه‌ای در آستانه مذاکرات ژنو (۲۹ تیرماه) بین سعید جلیلی مذاکره کننده هسته‌ای ایران و خاویر سولانا مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مطرح می‌شود.

این مذاکرات در مورد تازه‌ترین پیشنهادها برای پایان دادن به بن بست در پرونده هسته‌ای ایران انجام می‌شود.

در یک تغییر سیاسی آشکار، برای اولین بار نماینده‌ای از سوی آمریکا قرار است در این مذاکرات شرکت کند.

آقای خامنه‌ای همچنین در واکنش به تهدیدات اخیر نظامی علیه ایران، خطاب به جورج بوش گفت: «اگر رئیس‌جمهور آمریکا اقدامی علیه ایران انجام دهد، این ملت، حتی بعد از مسئولیت او را مورد پیگرد قرار داده و مجازات خواهد کرد.»

با برگزاری مانور ماه گذشته اسرائیل در آسمان یونان، گمانه‌ها از اقدام نظامی برای توقف برنامه‌های اتمی ایران شدت یافته است.

ایران این گمانه‌ها را جدی ارزیابی کرده و اعلام کرده است، در صورت چنین اقدامی تنگه‌هرمز را مسدود و به تل‌آویو و بیش از ۳۰ پایگاه آمریکا در خلیج‌فارس حمله خواهد کرد.

آقای خامنه‌ای که برای نخستین‌بار در ماه‌های اخیر است که به این تهدیدات به صورت مستقیم واکنش نشان می‌دهد، افزود: «اگر کسی حماقتی نسبت به جمهوری اسلامی ایران مرتکب شود، جواب عملی جمهوری اسلامی، دندان شکن خواهد بود.»

وی گفت که آمریکا و اسرائیل برای پوشاندن مشکلات داخلی خود اقدام به تهدید ایران می‌کنند و اگر «در عمل مرتکب حماقت واقعی شوند، بدانند ملت ایران، آن دستی را که به جمهوری اسلامی ایران عزیز تجاوز کند، قطع خواهند کرد.»


در همین رابطه:
«در مسائل راهبردی، رهبر حرف آخر را می‌زند»
«ممانعت رهبر ایران از وقوع شش جنگ»

نظرهای خوانندگان

«اگر رئیس‌جمهور آمریکا اقدامی علیه ایران انجام دهد، این ملت، حتی بعد از مسئولیت او را مورد پیگرد قرار داده و مجازات خواهد کرد.» ما آقای خامنه‌یی را هم که به حقوق مردم تجاوز کرده مورد پیگرد قرار داده و مجازات خواهیم کرد. گویا ایشان اصلاً متوجه این مطلب نیستند!!

-- خاطره ، Jul 16, 2008 در ساعت 11:31 AM

یعنی همان جور که سلمان رشدی را مورد پیگرد قرار دادند؟

-- بدون نام ، Jul 16, 2008 در ساعت 11:31 AM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)