تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

هرش: آمریکا مترصد اشتباهی از سوی ایران است

سیمور هرش هدف از انجام عملیات مخفیانه ایالات متحده در ایران را یافتن بهانه‌ای برای حمله به این کشور با هدف تغییر رژیم عنوان کرد.

وی در گفتگو با رادیو ملی آمریکا در تشریح جزئیات مقاله خود با عنوان «آماده‌سازی میدان نبرد» در نیویورکر گفت: «استراتژی پنهان این عملیات مخفیانه، تحریک برای ایجاد هرج و مرج و ناآرامی به اندازه‌ای است که دولت ایران وادار به انجام یک حرکت اشتباه رادیکال شده و این احساس که این کشور دچار آشفتگی جدی است ایجاد شود.»


هرش، مدعی بودجه‌ای ۴۰۰ میلیون دلاری برای عملیات علیه ایران است

آقای هرش افزوده است: «بعد از ایجاد این شرایط، آن‌چه کاخ سفید آن را بهانه جنگ می‌نامد ایجاد می‌شود. این استراتژی بسیار خطرناک است.»

وی در خصوص نقش ایران در عراق با اشاره به این‌که «به هیچ عنوان مدرک مستدلی در خصوص دخالت کادر رهبری ایران در عراق، تحریک فضای خشونت‌آمیز در این کشور و یا اعزام نیرو برای به قتل رساندن آمریکایی‌ها وجود ندارد» ادامه داد: «صادقانه بگویم، افراد رده بالایی در داخل نیروهای ویژه و حتی امنیتی وجود دارند که اگر به اندازه کافی تحت فشار قرار بگیرند خواهند گفت که نقش ایران در ایجاد ثبات در عراق، بیشتر مثبت بوده است تا منفی.»

آقای هرش گفت که تصمیم آغاز عملیات مخفیانه در ایران بلافاصله پس از انتشار گزارش نهادهای اطلاعاتی آمریکا در سال ۲۰۰۷ که فاش ساخت ایران فاقد برنامه فعالیت های هسته‌ای است منتشر شد.

وی با اشاره به سیاست دولت بوش مبنی بر این که«دشمن دشمن من، دوست من است» ادامه داد که ایالات متحده بر مبنای این سیاست، ازسازمان بلوچ جندالله و سازمان مجاهدین خلق که هر دو سابقه فعالیت‌های تروریستی حتی علیه خود آمریکا داشته‌اند حمایت می‌کند.

سیمور هرش تاکید کرد که ایالات متحده سال هاست که به تروریست‌های سازمان مجاهدین خلق کمک مالی و تسلیحاتی می‌کند فاش کرد که «اغلب سران این سازمان، مبالغ کمکی آمریکا را از حساب‌های خود در بانک‌های لندن برداشت می‌کنند.»

آقای هرش همچنین برای نخستین بار فاش ساخت که آمریکا اعضای سازمان مجاهدین خلق را برای انجام اقدامات خطرناک در داخل ایران، در نوادا آموزش می‌دهد.

وی هشدار داد که موشک‌های کروز، زیر دریایی‌ها، سربازان و تجهیزات منهدم‌کننده آمریکا همه در منطقه حضور دارند و آماده هستند ظرف ۱۰ تا ۱۲ ساعت پس از دستور جورج بوش به ایران حمله کنند.

هرش در عین حال تأکید کرد که نیروهای آمریکایی برای انهدام سیستم دفاعی ایران باید از طریق نیروی زمینی وارد عمل شوند.

وی با اشاره به این که بوش «قصد دارد رئیس‌جمهور بسیار فعالی باشد» گفت: «تا آخرین ثانیه‌های اتمام ریاست جمهوری بوش به خاطر احتمال حمله به ایران، نگران هستم.»


در همین رابطه:
مالن، حمله به ایران را بسیار پرخطر خواند
آمریکا: اسرائیل به ایران حمله نمی‌کند
هشدار روسیه درخصوص حمله به ایران
مایکل لدین: «مقاله‌ی هرش، حقه است»
تکذیب اقدام نظامی علیه ایران از مرز عراق
«تقویت عملیات مخفیانه علیه ایران»

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)