تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

«انجمن صنفی روزنامه‌نگاران، منحل اعلام شد»

خبرگزاری فارس در گزارشی به نقل از وزارت کار و امور اجتماعی دولت محمود احمدی‌نژاد، از اعلام انحلال انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران از سوی مقامات این وزارت‌خانه خبر داد.

وزارت‌کار و امور اجتماعی مستندات اعلام انحلال انجمن صنفی روزنامه‌نگاران را صدور رای قطعی شعبه ۲۰ دیوان عدالت اداری اعلام کرده است.

در ۱۷ اردیبهشت‌ماه سال‌جاری دیوان عدالت اداری قوه قضائیه ایران، شکایت انجمن صنفی روزنامه‌نگاران را که در اعتراض به ابطال انتخابات این انجمن از سوی وزارت کار جمهوری اسلامی مطرح شده بود، رد کرد.

وزارت کار و امور اجتماعی دولت محمود احمدی‌نژاد، سال گذشته انتخابات مجمع عمومی انجمن صنفی را برای انتخاب هیئت مدیره تأیید نکرد و آن را منوط به اصلاح اساسنامه این انجمن دانست.

با این حال در حالی که قرار بود تا ۱۷ مرداد، مجمع عمومی فوق‌العاده انجمن برای اصلاح اساسنامه برگزار شود، مدیر‌کل سازمان‌های کارگری و کارفرمایی وزارت کار برگزاری این انتخابات را «بدون توجیه قانونی» اعلام کرد.

با این وجود، انجمن صنفی با رد نظرات وزارت کار اقدام به برگزاری انتخابات کرد، اما وزارت کار این انتخابات را غیرقانونی اعلام کرد و با شکایت انجمن صنفی، این دعوای حقوقی به دیوان عدالت اداری کشیده شد و عاقبت دیوان عدالت اداری در پاسخ به شکایت ۲۲ اسفندماه سال گذشته انجمن، این شکایت را وارد ندانست و رأی به نفع وزارت کار دولت احمدی‌نژاد داد.

در نامه‌ای که امروز سه‌شنبه وزارت امور کار و اجتماعی در اختیار خبرگزاری فارس قرار داده، آمده است: «با توجه به مقررات آمره موجود وزارت کار و امور اجتماعی از شناسایی آن انجمن و معتبر تلقی کردن کلیه فعالیت‌های آن در چارچوب آئین‌نامه و مقررات تشکل‌های صنفی معذور است.»


در همین رابطه:
انتقاد از «شرایط ناگوار مطبوعات در ایران»
آن‌ها می‌خواهند ما نباشیم

نظرهای خوانندگان

جنبه های فاشیستی تر ... به زودی آشکار می شود، چون با نزدیک شدن انتخابات دوره ی بعد ریاست جمهوری، روزنامه نگاران خطرناک خواهند شد!

-- پارسا ، Jun 24, 2008 در ساعت 11:59 AM

Vagheiat ke hast, shabnameh ke hast, internet ke hast, mahvare ke hast. In hame vassile baraye efshaye in regime mostabed vojoud darad mounde aghle mardom

-- NAM ، Jun 24, 2008 در ساعت 11:59 AM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)