تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

انتقاد دادستان کل ایران از نحوه اداره کشور

رسانه‌های ایران امروز چهارشنبه اعلام کردند که قربانعلی دری نجف‌آبادی دادستان کل کشور با اعلام این‌که «نمی‌توانیم کشور را با شعار اداره کنیم» از سیاست‌های اقتصادی دولت محمود احمدی‌نژاد انتقاد کرده است.

به نوشته روزنامه اعتماد آقای دری نجف‌آبادی اعلام کرد:‌ «با شعاری حرف زدن نمی‌توان امور مملکت را جلو برد. اهداف نظام در قالب برنامه چهارم و چشم‌انداز بیست ساله کشور تعریف شده است و دولت‌ها باید این اهداف را دنبال کنند و نمی‌توانند بدون توجه به این برنامه‌ها برای خود برنامه تعریف کنند.»

دادستان کل ایران که روزنامه‌های مختلف سخنان وی را در اتاق صنایع و بازرگانی انعکاس داده‌اند، یکی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام نیزبه شمار می‌رود.

این مجمع یک نهاد داوری و نظارتی در ایران است که ریاست آن‌را اکبر هاشمی رفسنجانی برعهده دارد.

احمدی‌نژاد به خاطر سیاست‌های تورم‌زای دولتش که افزایش نرخ سالانه تورم را به بالاتر از 20درصد به همراه داشته است به ویژه از سوی جبهه محافظه‌کاران با انتقاد شدید روبرو شده است.

وی در سال ۱۳۸۴ با طرح عدالت اجتماعی به ریاست‌جمهوری ایران برگزیده شد و متعهد شد مردم ایران را از پول نفت بهره‌مند کند.

دری نجف‌آبادی همچنین گفت: «نمی‌توانیم با شعار و بی‌تدبیری و انجام مرزبندی‌ها میان جناح‌های مختلف (چپ و راست) در منطقه باقی بمانیم و حرفی برای گفتن داشته باشیم.»

وی افزود: « تحولات اقتصادی در برخی از کشورهای منطقه بسیار شگفت‌انگیز است که امید می‌رود سیاست‌های ابلاغی بتواند ایران را به جایگاه واقعی و منطقی خود برساند.»

از ابتدای سال جدید شمسی، بالا رفتن نرخ کالا و خدمات باعث اعتراض مردم ایران شده است و محمود احمدی‌نژاد که در سال ۱۳۸۴ با وعده تقسیم درآمد‌های نفتی به قدرت رسید، تاکنون نتوانسته است رشد نرخ تورم در این کشور را مهار کند.


در همین رابطه:
دستگیری ۲۰۰ معترض به گرانی‌ها، در تهران
انتقاد احمدی‌نژاد از گرانی اجاره خانه
حداد‌عادل: به ما رای بدهید تا گرانی کاهش یابد
لاریجانی: مجلس هشتم جلوی گرانی‌ها را بگیرد

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)