تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

شکایت ۱۱ نماینده از سه مدیر قضایی

گروهی از نمایندگان محافظه‌کار مجلس هشتم با تسلیم نامه‌ای به رئیس کمیسیون اصل ۹۰ از سه تن از مدیران بلند‌پایه قوه قضائیه شکایت کردند.

دادستان تهران، سخنگوی قوه‌قضائیه و رئیس حوزه ریاست این قوه، سه مقامی هستند که نمایندگان مجلس خواستار رسیدگی به اتهامات آنان در این کمیسیون شده‌اند.

شکایت نمایندگان مجلس از مقامات بلند‌پایه قوه‌قضائیه در جمهوری اسلامی امری کم‌سابقه است.

این شکایت‌نامه امروز چهارشنبه تسلیم محمد‌رضا فاکر رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس هشتم شورای اسلامی شده است.

احمد‌ توکلی، علی مطهری، مهدی کوچک‌زاده سرشناس‌ترین نمایندگان محافظه‌کار این شکایت ۱۱ نفره از عملکرد برخی مدیران قوه قضائیه هستند.

این شکایت پس از انتشار نامه بیش از ۲۰۰ نماینده مجلس در اعتراض به برخورد‌های«تلافی‌جویانه» مقامات قضائی با نمایندگان و انتشار نامه ۹ تن از نمایندگان عضو هیئت تحقیق و تفحص از قوه‌قضائیه منتشر می‌شود.

در دو نامه گذشته این نمایندگان، قوه قضائیه جمهوری اسلامی متهم به «تلافی‌‌گری» علیه نمایندگان به‌خاطر قرائت گزارش تحقیق و تفحص از این قوه در صحن علنی مجلس هفتم شده‌ است.

تاکنون سه تن از اعضای هیئت تحقیق و تفحص به اتهام «معاونت در افشای اطلاعات محرمانه» جمهوری اسلامی به دادگاه احضار شده‌اند، اما قوه مقننه از با رد این اظهارات اعلام کرده که هیچ احضاریه‌ای به هیئت رئیسه مجلس هشتم مبنی بر حضور این نمایندگان در دادگاه ارسال نشده است.

این نمایندگان متهم هستند که با عباس پالیزدار برای خروج اسناد طبقه بندی شده جمهوری اسلامی از سازمان بازرسی کل کشور همکاری داشته‌اند.

عباش پالیزدار ماه گذشته به علت متوجه کردن اتهاماتی به ۴۴ مقام ارشد جمهوری اسلامی از سوی قوه قضائیه بازداشت شد.

در شکایت‌نامه ۱۱ نماینده مجلس که امروز چهارشنبه متن کامل آن از سوی برخی از خبرگزاری‌ها منتشر شده، آمده است، به علت این‌که برخی مسئولان قوه قضائیه پس از قرائت گزارش هیات تحقیق و تفحص با اظهارات خود موجبات «هتک حرمت مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه و نمایندگان را فراهم نموده و زمینه اختلاف بین دو قوه را ایجاد کردند... مستدعی است دستور فرمائید به شکایت اینجانبان نسبت به طرز کار قوه قضائیه رسیدگی نمایند.»

در این نامه همچون دو نامه گذشته اعلام شده که قاضی سعید مرتضوی دادستان تهران یکی از «متهمان» در گزارش هیئت تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی است.

این نمایندگان اعلام کرده‌اند که آقای مرتضوی به برخی از اعضای هیئت تحقیق و تفحص مجلس اهانت کرده است.

در شکایت‌نامه ۱۱ نماینده مجلس، همچنین خواستار رسیدگی به «اتهامات» سخنگوی قوه قضائیه به‌خاطر «طنز» خواندن نتیجه تحقیق نمایندگان از این قوه شده است.

نمایندگان در پایان از رئیس اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی خواسته‌اند به اتهاماتی که رئیس حوزه ریاست قوه قضائیه متوجه نمایندگان مجلس کرده است، رسیدگی شود.

این نمایندگان اعلام کرده‌اند که این مقام قضائی در یک نامه محرمانه «ضمن تهدید اعضای هیات تحقیق و تفحص و تعقیب قضایی، بیان مطالبی را به گزارش هیات تحقیق و تفحص نسبت داده است که اثری از آن مطالب در گزارش قرائت وجود ندارد.»


در همین رابطه:
تهدید قوه قضاییه از سوی نمایندگان مجلس
مجلس، دستگاه قضایی را به «تلافی‌جویی» متهم کرد
اعتراض مجلس هشتم به احضار نمایندگان

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)