تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

مجلس، دستگاه قضایی را به «تلافی‌جویی» متهم کرد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی می‌گویند احضار «سه‌ عضو هیئت تحقیق و تفحص از قوه قضائیه» که با پرونده عباس پالیزدار مرتبط هستند، اقدامی «تلافی‌جویانه» از سوی مقامات این قوه برضد نمایندگان است.

این نامه پس از آن تهیه شد که قوه قضاییه ایران سه تن از نمایندگان مجلس هفتم را در ارتباط به اظهارات عباس پالیزدار به دادگاه احضار کرده است.

محمد دهقان، نماینده مردم طرقبه، حسن کامران نماینده مردم اصفهان و فاطمه آجرلو نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی سه عضو کمیته تحقیق و تفحص از قوه قضائیه هستند که به اتهام «معاونت در افشای اسرار نظام» به دادگاه فراخوانده شده‌اند.

این در حالی است که موسی قربانی عضو هیئت رئیسه مجلس هشتم در گفتگو با خبرگزاری فارس از احضار نمایندگان مجلس اظهار بی‌اطلاعی کرده است.

وی می‌گوید هیچ احضاریه‌ای برای آقای کامران و دهقان از قوه قضائیه به هیئت رئیسه ارسال نشده است.

با این حال ۲۱۲ نماینده مجلس هشتم امروز چهارشنبه با صدور نامه‌ای خطاب به هیئت رئیسه مجلس اعلام کرده‌اند:‌ «نمایندگان براساس اصل ۸۶ قانون اساسی، در انجام وظایف نمایندگی خویش مصون از تعقیب‌اند. متأسفانه به بهانه تعقیب یک فرد متخلف، این اصل شکسته شده است.»

عباس پالیزدار که براساس اعلام قوه‌قضائیه و تأیید نمایندگان مجلس، یکی از همکاران کمیته تحقیق و تفحص از قوه قضائیه است، چندی پیش در یک سخنرانی جنجالی ده‌ها تن از روحانیون بلند‌پایه جمهوری اسلامی را متهم به فساد اقتصادی کرد.

نمایندگان مجلس هشتم در نامه خود همچنین با تأیید ضمنی برخی از اتهاماتی که آقای پالیزدار متوجه روحانیون بلند‌پایه کرده است، آورده‌اند: «موضوع دیگر، ‌میزان ارزش اطلاعات و اسناد منتشر شده است این مدارک گویای سوء استفاده احتمالی از مقام و موقعیت برخی از بزرگان کشور، به دست وابستگان آنهاست. اهمیت و نقش روحانیت معظم در تقویت مشورعیت دینی نظام بر کسی پوشیده نیست به همین، زشتی سوء استفاده احتمالی از اطرافیان آنان نیز بیشتر است.»

در نامه نمایندگان نه تنها اظهارات آقای پالیزدار رد نشده است، بلکه از سران سه قوه قضائیه، مقننه و مجریه خواسته شده است تا به «بررسی و تعیین درست و نادرست آن‌ها برای حفظ آبروی نظام و روحانیت» اقدام کنند.

حسن کامران نیز امروز در حاشیه جلسه علنی مجلس شورای اسلامی با رد هرگونه ارتباط به آقای پالیزدار اعلام کرد: «این فرد مرتکب جعل عنوان و نشر اکاذیب شده است و ما با قوه قضائیه در همین زمینه اشتراک نظر داریم.»

براساس اطلاعیه قوه قضائیه که در رسانه‌های ایران نیز منتشر شده است، آقای پالیزدار در اعترافات خود گفته که با آقای کامران جلسات متعددی داشته است.

اطلاعیه قوه قضائیه همچنین آقای کامران را به معاونت در تهیه مدرک جعلی برای آقای پالیزدار متهم کرده، اتهامی که آقای کامران تاکنون آن را رد نکرده است.

انتشار نامه ۲۱۲ نماینده مجلس هشتم را می‌توان اولین مناقشه جدی قوه مقننه (نمایندگان جدید) با قوه قضائیه در جمهوری اسلامی ارزیابی کرد.


در همین رابطه:
اعتراض مجلس هشتم به احضار نمایندگان
احضار دو نماینده مرتبط با پرونده پالیزدار
«افشاگری» کیهان در مورد عباس پالیزدار

نظرهای خوانندگان

پس مفاسد اقتصادی جز اسرار نظام است ؟.......مبارک است عقد دائم نظام با فساد ..به پای هم پیر شند ... دلم هوای حکومت عدل معاویه و یزید کرده است ...

-- حسن ، Jun 25, 2008 در ساعت 01:11 PM

جناب نمایندگان مجلس بنا به نامه به فکر آبروی نظام و روحانیت هستند نه به فکر مردمی که با رای آنها به مجلس راه پیدا کرده اند جنابان قدری هم اگر وقت کردید به فکر منافع ملت و آبروی کشور در انظار جهانی باشید.

-- aria ، Jun 26, 2008 در ساعت 01:11 PM

avalan ke taklife onaie ke abas agha motaham karde chi mishe
dar sani in aghaiane nemaiande vaghti nobat be khodeshan resid halishon mishe ke ghove ghazaie moshkel dare

-- بدون نام ، Jun 26, 2008 در ساعت 01:11 PM

این وصله ها به دکتر حسن کامران نمی چسبد
قوه قضاییه برود دنبال کله گنده های رانت خوار اقتصادی

-- محمد جهانگرد ، Jun 27, 2008 در ساعت 01:11 PM

این وصله ها به دکتر حسن کامران نمی چسبد
قوه قضاییه برود دنبال کله گنده های رانت خوار اقتصادی

-- محمد جهانگرد ، Jun 27, 2008 در ساعت 01:11 PM

Ajibe... Rastesh ,man ham fekr mikardam mardome fahimtari dashte bashim. Vali vagheiyate amr ine ke in masael faghat dar javamei ettefagh miofte ke mardome nachandan agahi dashte bashe.

-- masoud ، Jun 28, 2008 در ساعت 01:11 PM

مثلی است معروف که می گوید:
آنچه شیران را کند روبه مزاج ... احتیاج است احتیاج است احتیاج
اینجا دیگه احتیاج واقعی نیست بلکه احتیاج از سر زیاده خواهی و قدرت طلبی است که در مواقعی که از پرده برون افتاد روباه صفتان به هر حیله ممکنه شیران را بی آبروی می کنند .
از نظر روبه صفتان مفاسد اقتصادی جز اسرار نظام است ولی بی آبرو کردن دانشجوی زنجانی جز هیچ چیزی نیست الا زندان کردن

-- منیژه ، Jun 30, 2008 در ساعت 01:11 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)