رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۸۷

نامه بهنود شجاعی به خدا

بهنود شجاعی جوان محکوم به اعدامی که به جرم قتل در آستانه مرگ قرار گرفته است، با نوشتن نامه‌ای از خداوند خواست تا گناهانش را ببخشد و به یاری او بشتابد.

بهنود شجاعی با نوشتن نامه‌ای به خدا که امروز (سه‌شنبه) در روزنامه‌های ایران منتشر شده، نوشته است: «ای خدا تو خود می‌دانی که من اکنون نادم و پشيمانم، اما چه کنم که کارم بسيار بد و ناپسند بوده و فقط از تو طلب مغفرت و آمرزش دارم و می‌دانم تو بهترين بخشنده‌ای.»

در قسمت دیگری از این نامه که در روزنامه اعتماد منتشر شده، آمده است:‌ «خدايا کمکم کن. اين افکار از هر عذابی برايم بدتر و مانند سايه سياه همراهم است. خدايا چه کنم به کجا پناه ببرم و از که ياری بخواهم. قلبم مالامال از درد و غم است.»

مطبوعات ایران پیش‌تر از اعدام ۱۱ نفر در صبح روز چهارشنبه (فردا) خبر داده‌ بودند، روزنامه اعتماد‌ ملی در شماره امروز خود تعداد کسانی که قرار است در این روز به‌دار آویخته شوند را هشت تن اعلام می‌کند.

این روزنامه به‌نقل از عصمت‌الله جابری قاضی اجرای احكام دادسرای امور جنايی تهران نوشته است که از میان این هشت‌نفر، سه‌تن به جرم تجاوز به عنف و پنج تن دیگر به جرم قتل صبح روز چهارشنبه به دار آویخته خواهند شد.

نام هیچیک از محکومین به اعدام اعلام نشده است.

این مقام مسئول هر چند در خصوص اجرای حکم اعدام بهنود شجاعی سکوت کرده، اما روزنامه اعتماد‌ملی به نقل از وکیل آقای شجاعی از قطعیت اجرای حکم موکلش فردا (چهارشنبه) خبر داده است.

وکیل بهنود شجاعی به روزنامه اعتماد‌ملی گفت: «با اينكه ما مطمئن هستيم صبح فردا بهنود پای چوبه دار خواهد رفت، اما هنوز اين حكم به ما ابلا‌غ نشده است.»

بهنود شجاعی ماه گذشته به فاصله یک روز مانده به اجرای حکم اعدامش از سوی محمود هاشمی شاهرودی یک ماه فرصت یافت تا رضایت پدر و مادر فردی را که در سن ۱۷ سالگی وی را به قتل رسانده بود به دست آورد.

وکیل شجاعی در این‌باره گفت: «ما همه تلا‌ش خود را براي گرفتن رضايت از خانواده اوليای دم انجام داديم اما تا به اين لحظه موفق به گرفتن رضايت نشديم.»

نهاد‌های فعال حقوق بشر و اتحادیه اروپا پیش از این با صدور بیانیه‌های جداگانه‌ای خواستار تخفیف مجازات شجاعی شده‌اند.

مجازات اعدام در حالی در ایران اجرا می‌شود که مجمع عمومی سازمان ملل با اکثریت آرا قطعنامه‌ای را در سپتامبر ۲۰۰۷ به تصویب رساند که براساس آن مجازات اعدام در جهان باید برچیده شود.

براساس اعلام نهاد‌های فعال حقوق بشر، ایران پس از چین دارای بیشترین اعدام‌ها است.


در همین رابطه:
بهنود شجاعی در آستانه اعدام قرار گرفت
سه نوجوان در لیست انتظار اعدام
اجرای حکم اعدام بهنود شجاعی متوقف شد
اتحادیه اروپا: بهنود شجاعی را اعدام نکنید

نظرهای خوانندگان

فرصت سوزي نكنيد

-- بدون نام ، Aug 19, 2008 در ساعت 10:32 AM

بهنود جان : نگران نباش . چون همان طور كه ميداني و ما هم ميدانم : " خداوند :خيلي خيلي خيلي بخشنده و مهربان است". و " من و پدرم" هم ميدانيم كه خدا تو را بخشيده است.اما : چرا عاقل كند كاري كه باز ارد پشيماني؟ و در اخر : من سال گذشته حدود همين موقع ها وارد اين سايت شدم و از خواندنش شرمنده و غمگين شدم. خواستم كه نظر بدهم ولي نشد و از سايتت خارج شدم . اما الان نظر دادم و همچنان هم دلمان برايت مي سوزد. به اميد خوشي دوباره ي تو : " ريحانه و پدرش"و همه ي اعضاي خانواده ي گل محمدي .

-- ريحانه فرزند عبد الناصر ، Nov 4, 2008 در ساعت 10:32 AM

از اينكه نظرمان را در وب سايتت منتشر كرده اي متشكريم. با تشكر فراوان:" ريحانه و پدر و اعضاي خانواده ي گل محمدي ".

-- بدون نام ، Nov 9, 2008 در ساعت 10:32 AM