تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

یورو ۲۰۰۸: حذف قهرمان جهان، اسپانیا در نیمه‌نهایی

تیم ملی فوتبال اسپانیا توانست با پیروزی چهار بر دو در ضربات پنالتی، تیم ملی ایتالیا، قهرمان جام جهانی ۲۰۰۶ به مرحله نیمه‌نهایی یورو ۲۰۰۸ راه یابد.


در آخرین بازی مرحله یک‌چهارم نهایی مسابقات فوتبال جام ملت‌های اروپا سال ۲۰۰۸ در دو کشور سوییس و اتریش، امشب از ساعت ۲۳:۱۵ به وقت تهران، دو تیم ملی فوتبال اسپانیا و ایتالیا به مصاف هم رفتند که بازی دو تیم در پایان بازی این دو تیم در پایان ۹۰ دقیقه با نتیجه مساوی صفر-صفر به پایان رسید.

تلاش‌های دو تیم برای گل‌زنی در دو وقت اضافه ۱۵ دقیقه‌ای هم بی‌ثمر بود تا برنده این بازی در ضربات پنالتی مشخص شود.


در ضربات پنالتی، داوید ویا، سانتیاگو کارزولا، مارکوس سنا و سسک فابرگاس برای اسپانیا گل‌زنی کردند و جان لوییجی بوفون، دروازه‌بان ایتالیا پنالتی دانیل گیزا را مهار کرد.

فابیو گروسو و مارکو کامورانزی، پنالتی‌های اول و سوم ایتالیا را به گل تبدیل کردند؛ اما ایکر کاسیاس، ضربات دانیله دی‌روسی و آنتونیو دی‌ناتاله را مهار کرد تا اسپانیا چهار بر دو در ضربات پنالتی به پیروزی برسد.


ایکر کاسیاس، دروازه‌بان اسپانیا پنالتی دانیله دی‌روسی را مهار می‌کند (عکس: AFP)

هربرت فاندل، داور آلمانی این دیدار، آندرس اینیستا، داوید ویا و سانتیاگو کارزولا از تیم اسپانیا و ماسیمو آمبروزینی از تیم ایتالیا را با کارت زرد خود جریمه کرد.

در سه بازی پیشین این مرحله، تیم‌های ملی فوتبال آلمان، ترکیه و روسیه توانسته بودند با غلبه بر پرتغال، کرواسی و هلند به مرحله نیمه‌نهایی این بازی‌ها صعود کنند.

در مرحله نیمه‌نهایی این بازی‌ها، روز چهارشنبه پنجم تير آلمان به مصاف ترکیه خواهد رفت و روز پنجشنبه ششم تيرماه نیز روسیه با اسپانیا دیدار خواهد کرد.

دو تیم اسپانیا و روسیه در مرحله مقدماتی با یکدیگر هم‌گروه بودند و تیم اسپانیا توانسته بود در نخستین بازی خود در مرحله مقدماتی، روسیه را چهار بر یک شکست داده بود.


در همین رابطه:
یورو ۲۰۰۸: صعود ترکیه در ضربات پنالتی
یورو ۲۰۰۸: صعود آلمان به نیمه نهایی
یورو ۲۰۰۸: روسیه به عنوان آخرین تیم صعود کرد
یورو ۲۰۰۸: ایتالیا راهی یک‌چهارم نهایی شد
یورو ۲۰۰۸: آلمان حریف پرتغال شد
یورو ۲۰۰۸: صعود دراماتیک ترکیه، آبروداری سوییس
یورو ۲۰۰۸: صعود اسپانیا و حذف یونان
یورو ۲۰۰۸: هلند فرانسه را درهم شکست
یورو ۲۰۰۸: صعود کرواسی قطعی شد
یورو ۲۰۰۸: حذف سوئیس، صعود پرتغال
یورو ۲۰۰۸: اسپانیا در قامت یک مدعی
یورو ۲۰۰۸: پیروزی پرگل هلند در برابر ایتالیا

نظرهای خوانندگان

man az borde espania kheili khoshhal shodam chon italia az avale baziha ham kheili zaif zaher shod va estehghaghe raftan be nime nahaee ro nadasht.

-- saba ، Jun 23, 2008 در ساعت 06:45 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)