تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

یورو ۲۰۰۸: صعود آلمان به نیمه نهایی

آلمان در یک بازی پرگل در نخستین دیدار یک‌چهارم نهایی مسابقات یورو ۲۰۰۸، پرتغال را شکست داد تا اولین تیم صعودکننده به مرحله نیمه نهایی باشد.

این دیدار که در شهر بازل سوئیس برگزار شد، ۵ گل به همراه داشت و آلمان که در میان تیم‌های اروپایی بیشترین حضور را در مرحله پایانی جام ملت‌ها داشته است، با سه گل پرتغال مدعی را بدرقه کرد.


شوآن اشتایگر در دقیقه ۲۲ قفل دروازه پرتغال را گشود/AP

در نیمه اول دیدار دو تیم، با وجود اینکه بازی تهاجمی در دستور کار دو تیم بود، این آلمان بود که در دقیقه ۲۲ و توسط شوآن‌اشتایگر به گل رسید.

اما سفیدپوشان آلمانی به این گل بسنده نکردند و تنها ۴ دقیقه بعد در دقیقه ۲۶ روی یک ضربه ایستگاهی و توسط کلوزه صاحب گل دوم شدند.


پرتغال در دقیقه ۴۱ یکی از گل‌های آلمان را جبران کرد/AP

با این حال پرتغالی‌ها که در نیمه اول یک تعویض اجباری را در دستور کار داشتند، روی یک کار تیمی توانستند اختلاف را به حداقل برساندند.

گل پرتغال در نیمه نخست را نونو گومژ در دقیقه ۴۱ به ثمر رساند.

در نیمه دوم دیدار پرتغال فشار زیادی را برای عوض کردن نتیجه روی دروازه آلمان وارد ساخت اما باز این آلمان بود که در دقیقه ۶۲ و توسط کاپیتان میشائیل بالاک اختلاف را به دو گل رساند.


گل بالاک(۶۲)، امید پرتغال را کمرنگ کرد/AP

پس از این گل بازهم فشارهای پرتغال برای تغییر نتیجه ادامه یافت و در حالی که هواداران آلمان خود را برای جشن صعود آماده می‌کردند، پوشتیگا(۸۸) برای دومین بار اختلاف را به حداقل رساند.

به ثمر رساندن فقط یک گل در دقایق پایانی می‌توانست بازی را به وقت اضافه بکشد و پرتغال را برای صعود امیدوار نگه دارد، اما اینگونه نشد و نایب قهرمان یورو ۲۰۰۴ در عین شایستگی با جام ملت‌ها خداحافظی کرد.

آلمان که رکورددار قهرمانی این رقابت‌ها و دارای بیشترین سابقه حضور در مرحله پایانی است، در مرحله گروهی، با کرواسی، اتریش و لهستان هم گروه بود و توانسته بود با پیروزی در مقابل اتریش و لهستان و شکست مقابل کرواسی، به عنوان تیم دوم گروه دوم به یک چهارم نهایی برسد.

پرتغال هم در گروه اول با عبور از ترکیه و جمهوری چک و شکست در مقابل سوئیس، به عنوان تیم اول راهی مرحله حذفی شده بود.


رکورددار قهرمانی رقابت‌ها؛ به نیمه نهایی صعود کرد/AP

با پایان این دیدار تکلیف اولین تیم صعود کننده به مرحله نیمه‌نهایی مشخص شد و آلمان باید در مرحله بعد با برنده بازی کرواسی و ترکیه برای راهیابی به فینال جدال کند.

ترکیه و کرواسی جمعه شب به دیدار یکدیگر خواهند رفت.


در همین رابطه:
یورو ۲۰۰۸: روسیه به عنوان آخرین تیم صعود کرد
یورو ۲۰۰۸: ایتالیا راهی یک‌چهارم نهایی شد
یورو ۲۰۰۸: آلمان حریف پرتغال شد
یورو ۲۰۰۸: صعود دراماتیک ترکیه، آبروداری سوییس
یورو ۲۰۰۸: صعود اسپانیا و حذف یونان
یورو ۲۰۰۸: هلند فرانسه را درهم شکست
یورو ۲۰۰۸: صعود کرواسی قطعی شد
یورو ۲۰۰۸: حذف سوئیس، صعود پرتغال
یورو ۲۰۰۸: اسپانیا در قامت یک مدعی
یورو ۲۰۰۸: پیروزی پرگل هلند در برابر ایتالیا

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)