تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

یورو ۲۰۰۸: آلمان حریف پرتغال شد

در آخرین دور از دیدارهای گروهی گروه دوم مسابقات یورو ۲۰۰۸، آلمان با عبور از سد اتریش، حریف پرتغال در دور بعدی بازی‌ها شد.

گل آلمان در چهارمین دقیقه از نیمه دوم و با ضربه کاپیتان میشائیل بالاک به دست آمد.

بالاک این گل را از روی یک ضربه ایستگاهی که پشت محوطه جریمه اتریش نصیب بازیکنان آلمان شد، به ثمر رساند.


گل دقیقه ۴۹ بالاک؛ کلید صعود آلمان/AP

آلمان و اتریش نیمه اول را با نتیجه مساوی به پایان برده بودند و حتی همین نتیجه تساوی می‌توانست دومین سهمیه صعود این گروه را از آن آلمان کند.

در مقابل اتریش میزبان تنها در صورت برد، بخت صعود از این گروه را داشت.


آلمان در دور بعد رقابت‌ها حریف پرتغال خواهد بود/AP

در جریان دیدار، آلمان موقعیت‌های خطرناک بیشتری را روی دروازه اتریش آفرید و ۷ شوت در چارچوب و ۹ شوت خارج از چارچوب داشت. این میزان برای اتریش تنها ۹ شوت خارج از چارچوب بود.

همچنین آلمان‌ها ۶ موقعیت کرنر بر روی دروازه حریف ایجاد کردند و در عوض ۹ کرنر به اتریش هدیه کردند.

در مهم‌ترین اتفاق در نیمه اول مربیان تیم‌های ملی اتریش و آلمان در دقیقه ۴۰ از نیمکت دو تیم اخراج شدند و بازی را از جایگاه تماشاگران دنبال کردند.

کرواسی با امتیاز کامل صعود کرد
اما در بازی همزمان این گروه، کرواسی که از پیش صعودش به دور بعدی رقابت‌ها مسجل شده بود، با گل دقیقه ۵۲ کلاسنیک از لهستان پیش افتاد.

این نتیجه تا پایان تغییری نکرد و کرواسی با حفظ نتیجه، اولین تیمی نام گرفت که با ۹ امتیاز کامل حاصل از ۳ پیروزی به دور بعد صعود می‌کند.


کلاسنیک در دقیقه ۵۲ کرواسی را ۹ امتیازی کرد/رویترز

در مرحله بعدی رقابت‌ها کرواسی به دیدار ترکیه تیم دوم گروه اول خواهد رفت و آلمان که تا کنون بیشترین قهرمانی و حضور در دیدار پایانی را در میان کشورهای اروپایی از آن خود کرده، حریف پرتغال خواهد بود.


در همین رابطه:
یورو ۲۰۰۸: صعود دراماتیک ترکیه، آبروداری سوییس
یورو ۲۰۰۸: صعود اسپانیا و حذف یونان
یورو ۲۰۰۸: هلند فرانسه را درهم شکست
یورو ۲۰۰۸: صعود کرواسی قطعی شد
یورو ۲۰۰۸: حذف سوئیس، صعود پرتغال
یورو ۲۰۰۸: اسپانیا در قامت یک مدعی
یورو ۲۰۰۸: پیروزی پرگل هلند در برابر ایتالیا

نظرهای خوانندگان

با سپاس از گزارش‌هاي فوتبالي شما، مايل بودم توجه شما را به نكته‌اي جلب كنم. آيا شما اين گزارش را براي آگاهي كساني فراهم مي‌كنيد كه فرصت ديدن بازي را پيدا نكرده‌اند، يا اين‌كه، مخاطبان خود را از سنخ كساني مي‌دانيد كه بازي را ديده‌اند و به تفسير تكنيكي بازي علاقمندند؟ تصور مي‌كنم اگر به مخاطبان دسته‌ي اخير توجه داشته باشيد، در آن صورت، گزارش‌هاي تحليلي و فني‌تري از بازي فراهم مي‌كنيد. از يك رسانه‌اي كه نسبتاً كيفي است، و در ميان شمار همكاران خود،‌ از چهره‌هاي صاحب‌نظر و فرهيخته هم برخوردار است،‌ انتظار مي‌رود كه در ورزش هم، به كيفيت‌ها توجه كند، و تحليل، نه گزارش‌هاي سردستي، كه هر بيننده‌ي بازي نيز، به آن نكات توجه مي‌كند.
---------------------------
زمانه: همان طور که در گزارش‌هایی که تا به حال در این زمینه منتشر شده، مشاهده کرده‌اید، این گزارش‌ها صرفاً جنبه خبری دارند و طبعاً برای مخاطبی آماده می‌شوند که به دلایلی امکان دیدن بازی را نداشته است. از همین رو این دست مطالب در قالب خبرهای زمانه منتشر می‌شوند
نکته‌ای که در مورد تهیه گزارش‌های تحلیلی و فنی به آن اشاره کرده‌اید، موضوع مهم و جالبی است و در قالب همین پیشنهاد شما به مدیران زمانه ارائه خواهد شد.
امیدواریم زمانه بتواند در توجه به ذائقه و انتظارات شما موفق باشد.

-- فرنود ، Jun 17, 2008 در ساعت 06:40 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)