تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

ایران: سخنان بوش بحران ‌آفرین است

ایران در واکنش به اظهارات روز گذشته جرج بوش که تحقق همه گزینه‌ها برای جلوگیری از برنامه‌های هسته‌ای تهران را محتمل دانسته بود، اعلام کرد که سخنان وی ادامه بحران‌آفرینی کاخ‌سفید در مورد فعالیت‌های هسته‌ای این کشور است.

جرج بوش که به اروپا سفر کرده است روز گذشته در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی به آنگلا مرکل صدراعظم آلمان تهدید کرد در صورتی که ایران از غنی‌سازی اورانیوم دست برندارد تحریم‌های بیشتری علیه این کشور اعمال خواهد شد.

خبرگزاری دولتی ایرنا امروز (پنج‌شنبه) به نقل از محمد‌علی حسینی سخنگوی وزارت امورخارجه ایران نوشت: «رویکرد یک‌جانبه‌گرایانه و لجوجانه بوش در قبال حق مشروعیت ملت بزرگ ایران تغییری در واقعیت‌های صلح آمیز فعالیت‌های هسته‌ای ایران ایجاد نمی‌کند.»

آمریکا و کشور‌های غربی بیم آن دارند که ایران به‌طور مخفیانه در حال ساخت سلاح هسته‌ای باشد، تهران ضمن رد این نگرانی‌ها اعلام کرده است که تمام فعالیت‌های هسته‌ای‌اش صلح‌آمیز است.

به‌گفته آقای حسینی، سخنان روز گذشته رئیس‌جمهور آمریکا غیرمسئولانه و در ادامه سیاست‌های بحران‌ آفرینی این کشور در مورد فعالیت‌های هسته‌ای ایران است.

گروه ۵+۱ که خاویر سولانا به نمایندگی از آنان قرار است در روز‌های آینده بسته مشوق‌های جدید را در تهران تحویل مقامات ایران بدهد، امیدوارند که مناقشه هسته‌ای ایران از طریق دیپلماتیک حل و فصل شود.

این در حالی است که آمریکا استفاده از نیروی نظامی برای متوقف کردن غنی‌سازی در ایران را رد نکرده است.

بوش روز گذشته در حالی ایران را باردیگر تهدید کرد که در همان روز محمود احمدی‌نژاد در سخنان زنده تلویزیونی گفت که دوران بوش به پایان رسیده است و دشمنان ایران نخواهند توانست حتی یک سانتی‌متر به خاک این کشور آسیب برسانند.


در همین رابطه:
بوش: هر گزینه‌ای علیه ایران مد نظر خواهد بود
هشدار مشترک آمریکا و اتحادیه اروپا به ایران
بوش برای فشار بیشتر بر ایران به اروپا می‌رود
تأکید بوش و اولمرت بر «تهدید جدی ایران»

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)