تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

موفاز حمله به ایران را اجتناب‌ناپذیر خواند

معاون نخست‌وزیر اسرائیل روز جمعه به ایران هشدار داد که اگر ایران به آنچه وی «دنبال کردن برنامه سلاح هسته‌ای» نامید ادامه دهد با حمله روبه‌رو خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، شائول موفاز در مصاحبه خود با روزنامه اسرائیلی یدیعوت آخرونوت گفت: «اگر ایران به برنامه هسته‌ای خود ادامه دهد ما به آن حمله می‌کنیم.»

وی ادامه داد: «دیگر گزینه‌ها مأیوس‌کننده هستند. تحریم‌ها تأثیرگذار نیستند. گزینه دیگری به‌جز حمله به ایران برای متوقف کردن برنامه هسته‌ای ایران باقی نخواهد ماند.»

وی با این حال تأکید کرد که «چنین عملیاتی تنها با حمایت ایالات متحده امکان‌پذیر خواهد شد.»

موفاز که ایرانی تبار و متولد تهران است و پیش از این، وزیر دفاع و رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح اسرائیل بوده، امیدوار است با برکناری احتمالی ایهود اولمرت، نامزد حزب کادیما برای نخست‌وزیری اسرائیل باشد.


شائول موفاز ایرانی‌تبار و رئیس پیشین ستاد مشترک نیروهای مسلح اسرائیل بوده است/AP

در روزهای گذشته ایهود اولمرت و جرج بوش، رئیس جمهوری آمریکا در ملاقاتی در واشنگتن نسبت به «جدی بودن تهدید ایران» هشدار دادند.

سناتور اوباما، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز در جمع شورای آمریکایی امور همگانی اسرائیل گفت: «تهدیدی بزرگتر از ایران، برای اسرائیل و برای صلح و ثبات منطقه وجود ندارد.»

وی همچنین خطاب به این لابی نیرومند طرفدار اسرائیل گفته بود: «خطر ایران جدی و واقعی است و هدف من این خواهد بود که این تهدید را از میان بردارم.»

سناتور اوباما تأکید کرده بود که هر کاری برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای خواهد کرد.


در همین رابطه:
تأکید بوش و اولمرت بر «تهدید جدی ایران»
اوباما: «برای حذف تهدید ایران تلاش می‌کنم»
اولمرت خواستار توقف برنامه هسته‌ای ایران شد

نظرهای خوانندگان

حماقت، همه‌ی احمق‌ها رو تحریک می‌کنه. در واقع حماقت، حماقت میاره. این مطلب محدوده‌ی جغرافیایی نداره، احمق و خشن همه‌جایِ دنیا پیدا می‌شه!

-- خاطره‌ها ، Jun 6, 2008 در ساعت 12:17 PM

من به عنوان یک ایرانی مخالف حکومت جمهوری اسلامی ترجیح می دهم همین آخوندها برمان حکومت کنند تا اسرائیلی های ...

-- بدون نام ، Jun 6, 2008 در ساعت 12:17 PM

من با حکومت جمهوری اسلامی موافق نیستم ولی اگرکشوری جرات کند و به خاک نازنین ایران تعرضی کند لباس رزم می پوشم وتا پای جان از کشورم دفاع می کنم.

-- مجید ، Jun 6, 2008 در ساعت 12:17 PM

In Israeal khyli kamarash mikharad.Khyli be khodesh minasad ke mikhad be Iran hamle konad.tora khoda donya ra bebin ke yek keshwar ,ke barikeyei bish nist va faghat ba pol va aslaheye Amrikaei va oropaei zende ast baraye Iran zaban drazi mikonad!!!!?beharhak har hay yek hoy ham darad pas besan ke ma niz bebinim ke aya in wasat ke dochare eshtebahe mohasebati shode ast.mardome jahan bayad dahane in diwanegan che Irani va che Israeali va che Amrikaei ra bebandand ta in hame mardome solh doste jahan va khwarmiane ra dochar asib va badbakhti nakonand.be omide barchidegi in diwaneha as kore khaki.saleh Amrika

-- بدون نام ، Jun 6, 2008 در ساعت 12:17 PM

مجید جان زودتر لباستو بپوش!

-- xxx ، Jun 7, 2008 در ساعت 12:17 PM

چرا تعصب بي جا داريم؟ مگر اسرائيل مي خواهد به ما به خاطر ايراني بودن مان حمله كند؟ آنها به خاطر ترس از جنون رهبران ايران اين حرف ها را مي زنند. بايد خودتان را جاي آنها بگذاريد تا نگراني شان را دريابيد. اينقدر رگ بر آمده ي گردن تان را به رخ نيروي هوشمند و تا دندان مسلحي كه در چند دقيقه بخش اعظم خاك تان را پودر مي كند نكشيد.

-- سپهر ، Jun 7, 2008 در ساعت 12:17 PM

این جماعت آنوقت احمدی نژاد را سرزنش میکنند. ولی او با همه گاف های حساب شده و نشده ای که میدهد تا کنون نگفته است که ما به این یا آن کشور حمله خواهیم کرد.
این گونه ادبیات سیاسی از چنگیز و هیتلر که بگذریم تنها در قاموس آمریکا و اسرائیل یافت میشود و بس.

-- امیر ، Jun 7, 2008 در ساعت 12:17 PM

هر کس می خواهد لباس جنگ بپوشد بپوشد، آن کسی هم که می گوید با اینکه مخالف جمهوری اسلامی ست دروغ می گوید امروز طرفدار جمهوری اسلامی بودن جنان ننگ عظیمی ست که آقا می فرماید من با اینکه مخالف جمهوری اسلامی هستم لباس جنگ می پوشم...آقا بفرما بپوش. ولی به خواننده محترم گوشزد می کنم که این حکومت اسلامی ست که سی سال است با جهان و خصوصا آمریکا و اسراییل اعلام جنگ کرده است. سی سال آقای بدون نام می فهمی سی سال. و دم آنها گرم که سی سال در برابر آتش آفروزی جنگ افروزی و ترور و تروریست پروری و صدور انقلاب و مرگ بر آمریکا و پرچم سوزی صبر کرده اند. آقای بی نام بفرما برو جنگ اصلا بفرما برو از طبقه آخر ساختمان پلاسکو خودت را بینداز پایین. قربانت با احترام و اگر تندی کردم برای این بود که بیدارت کنم. با این حال دوستت دارم به جنگ نرو تو بمان بگذار آخوندان با دشمنانشان تنها باشند اینان دشمن تر از هر دشمنی برای ایرانند. این آخوندان در این مدت غیر از بدبختی برای ایران نیاورده اند. بیدار شو عزیز دل شاید با بیداری تو آنها نیز و دیگران نیز بیدار شوند.

-- شوکران ، Jun 7, 2008 در ساعت 12:17 PM

Jenabe Aghaye sepehr goya jenabali hamrah ba khanewade dar yek noghte amn zendegi mikonid ya inke faramosh kardid ke hamle va jang yek edde mardome bigonah ra ham az bin mibarad pas khahesh mikonam hawasetan ra kamelan jame karde va inghdar tahte tasir gharar nagirid va inghdar in Israeal ra ke 60 sal ast as ohde yek mosht grohe sangandas barnayamade ya dar sale 2006 natawaneset as ohde hizbolah barayad be rokhe ma nakashid Iran midanad ke chegone az khod defae konad hal in Israeal bashad ya har ke digar.saman Iran

-- بدون نام ، Jun 7, 2008 در ساعت 12:17 PM

حالا که ما می خوایم بریم خدمت سربازی اینا جنگ بازیشون گرفته . آخه ایران چی داره که می خواد تا اسرائیل آن ها رو بفرسته. تجهیزاتی که ایران از روسیه خریده قبلآ هم تو سوریه استفاده شده و اسرائیلی ها به راحتی اهداف خودشونو زدن . ایران می تونه در کنار این همه مشوق هر چیز دیگه ای بخواد . چرا نمی خواد؟

-- ترم آخری آماده به خدمت ، Jun 28, 2008 در ساعت 12:17 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)