تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

تهران دو هفته دیگر، میزبان ۵+۱ خواهد بود

پیشنهادهای جدید گروه ۵+۱ دو هفته دیگر در تهران، تسلیم مقامات ایرانی خواهد شد. این مطلب را شبکه وستی روسیه به نقل از یک مقام آگاه در وزارت خارجه روسیه اعلام کرد.

به گزارش نووستی، این مقام آگاه روس گفت: گروه ۵+۱ قصد دارد در اواسط ژوئن پیشنهادهای مذاکراتی خود را در راستای یافتن راه‌حل‌های دیپلماتیک برای حل مسئله هسته‌ای ایران به طرف ایرانی ارائه دهد.

وی توضیح داد که قرار است در اواسط ژوئن دیدار مدیران سیاسی وزارتخانه‌های خارجه کشورهای ۵+۱ در تهران برگزار شود.

مقامات تهران هنوز نسبت به این خبر واکنش نشان نداده‌اند.

به گفته این مقام آگاه، مسکو بر مذاکره جدی و ثمربخش با طرف ایرانی امیدوارست و معتقد است، هیچ راه حلی جز دیپلماسی برای این مسئله وجود ندارد.

با این حال وی تأکید کرد که مسئله اعتمادسازی نسبت به برنامه هسته‌ای ایران مانند گذشته در دستور کار آژانس‌بین المللی انرژی اتمی و شورای امنیت قرار دارد.

تهران که بارها بر استفاده صرفاً صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای تأکید کرده‌است، به تازگی بسته پیشنهادی خود را به گروه ۵+۱ ارائه کرده و با استقبال از پیشنهادهای جدید این گروه تأکید کرده که در قبال این پیشنهادها جوابی مشابه جواب این گروه به پیشنهادهای ایران خواهد داد.

تهران همچنین در ماه ژوئن چشم به راه سفر خاویر سولانا مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپایی است که قرار است پیشنهادهای تازه‌ای را به ایران ارائه کند.


در همین ارتباط:
سولانا با پیشنهادهای تازه به تهران می‌رود
تهران، در انتظار سفر سولانا
ارائه بسته پیشنهادی ایران به چین و روسیه
آمادگی ایران برای دریافت مشوق‌های جدید
ارائه بسته جدید پیشنهادی ایران به اتحادیه اروپا
توافق جهانی برای ارائه پیشنهادهای جدید به ایران
ایران بسته پیشنهادی جدید ارائه می‌کند

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)