تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

حمله منوچهر متکی به اسراییل

در آخرین مورد از حملات لفظی مقامات ایرانی بر ضد اسراییل، وزیر امور خارجه این کشور گفت که اسراییل در حال حاضر همه شرایط را برای فروپاشی از درون دارد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، منوچهر متکی روز یکشنبه در سخنانی در کنفرانسی در تهران گفت: «امام خمینی خطر صهیونیسم را خطری برای همه ملت‌ها و دولت‌های عربی و اسلامی می‌دانست.»

آقای متکی در سخنان خود در حالی به سخنان آیت‌الله خمینی، بنیان‌گذار جمهوری اسلامی اشاره می‌کرد که محمود احمدی‌نژاد، رییس‌جمهوری ایران به علت تکرار حملات لفظی خود بر ضد اسراییل، با انتقادات بین‌المللی مواجه شده است.

احمدی‌نژاد پیشتر گفته است که اسراییل محکوم به نابودی است. وی هم‌چنین اسراییل را «لاشه‌ای متعفن» توصیف کرده است.

شدیدترین حمله احمدی‌نژاد علیه اسراییل در سال ۱۳۸۴ اتفاق بود. در آن زمان، وی با اشاره به سخنان آیت‌الله خمینی خواستار محو اسراییل از نقشه جهان شد.

متکی در همین حال گفت: «بنیان‌گذار جمهوری اسلامی، رژیم صهیونیستی را رژیمی غاصب می‌دانست و در عین حال معتقد بود این غصب به غصب کنونی سرزمین فلسطین و سرزمین‌های عربی اطراف منحصر نیست.»

وی افزود: «با گذشت ۶۰ سال، یک رژیم جعلی و غاصب قادر نبوده است مشروعیتی برای خود در منطقه کسب کند.»

در حالی که احمدی‌نژاد و فرماندهان بلندپایه نظامی ایران مرتباً نابودی اسراییل را پیش‌بینی می‌کنند، چنین اظهارات شدیداللحنی از وزیر امور خارجه ایران کمتر دیده شده است.

اسراییل که تنها کشور دارای تسلیحات اتمی در خاورمیانه است، ایران را به تلاش برای دستیابی به تسلیحات هسته‌ای متهم می‌کند و در کنار آمریکا متحد اصلی خود، هیچ گاه صریحاً احتمال حمله نظامی به ایران را رد نکرده است.

این در حالی‌ است که ایران که اسراییل را به رسمیت نمی‌شناسد، ضمن رد این اتهامات، بر صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای خود تأکید کرده است.


در همین زمینه:
یوشکا فیشر: احتمال حمله اسرائیل به ایران
یک ایرانی به جاسوسی علیه اسرائیل متهم شد
حمله مجدد احمدی‌نژاد به اسرائیل
جدال لفظی رؤسای جمهور ایران و اسرائیل

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)