تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

جدال لفظی رؤسای جمهور ایران و اسرائیل

رهبران ایران و اسرائیل در آستانه برگزاری مراسم شصتمین سالگرد تأسیس دولت اسرائیل، بار دیگر به جدال لفظی با یکدیگر پرداختند.

محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهوری ایران صبح امروز در همایش «توفیق خدمت» با حضور نمایندگان هشتمین دوره مجلس، گفت: «کسانی که فکر می‌کنند با برگزاری مراسم جشن تولد می‌توانند جنازه متعفن رژیم جعلی و غاصب اسرائیل را زنده کنند، سخت در اشتباهند و شرکت‌کنندگان در این مراسم نیز باید بدانند نامشان در زمره جنایتکاران صهیونیست ثبت خواهد شد.»

اشاره آقای احمدی‌نژاد به مراسمی بود که به مناسبت شصتمین سالگرد تأسیس دولت اسرائیل و یادروز کشته‌شدگان نبردهای استقلال در اسرائیل در جریان است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری ایران، محمود احمدی‌نژاد همچنین اظهار کرد: «استکبار ‪ ۶۰‬ سال است که در ادامه درگیری تاریخی خود با دنیای اسلام و ملت‌ها، مقدمه‌چینی کرده و با هجوم به فلسطین، این رژیم جعلی صهیونیستی را برقرار کرده است اما این رژیم پس از سیلی خوردن از ملت لبنان مانند موشی مرده به پایان راه رسیده است.»

در همین حال شیمون پرز، رئیس جمهوراسرائیل نیز برنامه هسته‌ای ایران را با رژیم هیتلر مقایسه کرد.

او که در منزل خود در بیت‌المقدس به خبرنگاران پاسخ می‌داد، گفت: «ترکیب رهبری متعصب و تهدید اتمی ایران، کابوسی برای جهان است. ظرفیت خطر در وضعیت کنونی از دهه‌های سی و چهل قرن پیش بالاتر است، چراکه هیتلر بمب هسته‌ای نداشت.»

نظرهای خوانندگان

آشغاله -دروغ به هم نبافيد-از روز قيامت بترسيد-
خدا لعنتتان كند فتنه گران-

-- كارتر ، May 22, 2008 در ساعت 02:27 PM

اینکه اسرائیل غاصبه اثباتش خیلی آسونه. اما اثبات اینکه ایران بمب هسته‏ای داره اصلا کار ساده‏ای نیست.

اگه روزی ثابت بشه که ایران بمب هسته‏ای داره. پس از محاکمه ایران به دلیل نقض قوانین بین‏المللی باید همه کشورهای دارای سلاح هسته‏ای محاکمه بشن. و عدالت حکم می‏کنه جرم کسی که آشکارا عملی خلاف اصول اخلاقی و انسانی رو انجام می‏ده، از جرم کسی که پنهانی همون عمل رو انجام میده بیشتر باشه. چون کسی که آشکارا جرمی رو مرتکب میشه یعنی از مجازات هم ابا و ترسی نداره برای همین خیلی خطرناکتره.

عقل با جدال غیر منطقی و احساسی مواقفت نمیکنه چون این نوع جدال، حماقته و در مقابل وجدان بشر با سکوت در برابر ظلم مخالفه چون این نوع سکوت خیانته.

دشمنان ِدوستان ملتی، دشمن اون ملت هستند و اگر دشمن یک ملت با عرضه باشه مطمئنادست‏روی‏دست نمیذاره. پس اگه ثابت بشه که دولت اسرائیل دشمن بی خطر و بی عرضه ای برای ایران محسوب میشه، اونوقت سکوت از جدال منطقی تره. و اگه برعکسش، ثابت بشه سکوت اول حماقته و بعد خیانت.

-- حامد ، Jun 2, 2008 در ساعت 02:27 PM

به نظر من اسرائیل اندازه ی این حرف ها نیست که به ایران حمله کنه حتی آمریکا هم طی این چند سالی که با ایران دشمنی داشته دیگه باید دستش اومده باشه که ایران بیدی نیست به این بادا بلرزه. تازه اون زمان(جنگ ایران و عراق) ایران هیچی نداشت نتونست چه برسه الان که همه چی داره . اسراییل هم این حرفها رو از خودش نزده(جرات نداره)ما هم از اسراییل نمیگیریم چون بدبخت مجبورش کردند اگه غیر از این باشه واقعا حرفاشون خنده داره(اسراییل به ایران حمله کنه ها ها) . اسراییل مگه دیگه از وجود خودش در صفحه ی روزگار خسته شده باشه که اینطور غلطی بکنه اینو خودشم میدونه چون ایران نمیتونه با حمله به اسراییل بهانه به دست دیگر کشور ها بده که بگن ایران تروریست بین الملله حالا اگه اسراییل خودش شروع کنه دیگه بهانه دست ایرانه و مردم فلسطین و لبنانو(بهتره بگم کل جهان) از شرش راحت میکنه. بعدشم اگه ایران بمب هسته ای داره به کسی چه ربطی داره اسراییل با اون قدش داره چرا ایران نداشته باشه البته ایران اگرم داشته باشه فقط واسه دفاع از خودشه .تازه فعالیت های ایرن صلح آمیزه این ثابت شدس.آخه اسراییل میخواد کجای ایرانو بگیره .

-- علی ، Jul 4, 2008 در ساعت 02:27 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)