تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

حکم قطعی شهرام جزایری صادر شد

شهرام جزایری یکی از بزرگترین متهمان جرایم اقتصادی در ایران از سوی دادگاه تجدیدنظر مجتمع قضایی امور اقتصادی استان تهران به پرداخت بیش از ۱۴۵ میلیون دلار به خزانه دولت، تحمل ۱۱سال حبس تعزیری و محرومیت از فعایت‌های بازرگانی محکوم شد.

این حکم یکی از سنگین‌ترین احکام تاریخ قضائی ایران محسوب می‌شود که تنها در خصوص یک‌نفر صادر شده است.

در حکمی که امروز (دوشنبه) از سوی خبرگزاری‌های به نقل از دادگاه تجدیی‌نظر منتشر شده، جزایری متهم به تحصیل مال از طریق نامشروع، پرداخت رشوه به دفعات و به افراد مختلف، تحصیل معافیت از خدمت نظام وظیفه عمومی به صورت متقلبانه، اعمال نفوذ برخلاف حق و مقررات قانونی،تصرف غیرمجاز در اموال و وجوه توقیف شده، خروج غیرمجاز از مرزهای کشور، شده است.

این در حالی است که وی پیش از این از سوی شعبه‌ ۱۱۹۲ دادگاه عمومی از لحاظ جعل اسناد رسمی به تحمل ۳ سال حبس تعزیری، به لحاظ استفاده از سند مجعول به ۳ سال حبس تعزیری، از لحاظ اعمال نفوذ بر خلاف حق و مقررات به تحمل یک سال حبس تعزیری و برای مجازات تکمیلی به ۱۰ سال اقامت اجباری در شهرستان طبس و ۱۰ سال محرومیت از هرگونه اخذ تسهیلات بانکی، دولتی، ریالی و ارزی، ۱۰ سال محرومیت فعالیت‌های بازرگانی، تجاری اعم از صادرات و واردات با احتساب ایام بازداشت قبلی محکوم شده بود.

شهرام جزایری، از بزرگترین متهمان اقتصادی ایران پیشتر در اول اسفند ماه سال گذشته یک هفته پیش از آن‌که دادگاه حکمش را صادر کند، از دست مأموران گریخت که پس از گذشت چند هفته توسط ماموران وزارت اطلاعات در یکی از کشور‌های حوزه خلیج‌ فارس دستگیر شد.

در سال ۱۳۸۰ آقای جزایری به اتهام اخلال در نظام اقتصادی ایران و چند اتهام دیگر به ۲۷ سال زندان محکوم شده بود که با اعتراض وی مواجه شد که در نهایت دیوان عالی کشور رای به ابطال این رای داد.

شهرام جزایری در سال ۱۳۸۰ به اتهام‌های فراوان اقتصادی دستگیر شد. وی در آن سال‌ها اعتراف کرد که به بسیاری از فعالان سیاسی کمک مالی کرده است، اما شخصیت‌های سیاسی اظهاراتش را رد کردند.

اعترافات وی که بعد‌ها بیشتر جنبه سیاسی پیدا کرد، باعث شد تا نام شهرام جزایری به عنوان یکی از بزرگترین فعال و در عین حال متهم اقتصادی در ایران بر سر زبان‌ها بیفتد.


در همین رابطه:
جزایری به اوین رفت
پلیس ایران در تعقیب شهرام جزایری در دبی
شهرام جزایری از دست مأموران گریخت

نظرهای خوانندگان

عدالت اسلامی؟؟؟ ایا این بشر و بسیاری از هم پیاله های او در نظام مثل کروبی بیشترلیاقت نامیده شدن عنوان "اراذل و اوباش" و اویزان شدن به جرثقیل در ملا عام را دارند یا یک مشت افتابه دزد و معتاد و بی خانمان؟؟

-- بدون نام ، May 26, 2008 در ساعت 01:21 PM

the Islamic republic polititians who received money from him did not deny it. For instance, Mr. Karroubi confirmed that he's received money at different occasions from him. And it was not limited only to Karroubi.

-- hatef ، May 26, 2008 در ساعت 01:21 PM

از شهرام جزایری بزرگترهاش با بنز ضد گلوله در خیابانها تردد می کنند !!!

-- شاندل ، May 26, 2008 در ساعت 01:21 PM

دلار؟؟؟؟ پس مرگ بر آمریکا چه شد؟ رییس جمهور محترم میفرماید آمریکا رو به زوال است؟؟ نفت را به یورو معامله نمیکنند؟ ریال ارز رایج ایران نیست؟ حتما شعار جدید نماز جمعه زنده و جاوید باد دلار های آمریکا خواهد شد. متاسفانه در ایران اگر کسی را بخواهند مجازات کنند از خروجش از کشور ممانعت میکنند یعنی ایران شده است تبعیدگاه و اگر بخواهند جریمه اش بکنند دلار باید پرداخت کند یعنی ارز رایج خود را هم قبول ندارند!!! بفرمایید از این مملکت دیگر چه مانده غیر از این اسم بدنامی؟؟؟؟

-- داریوش ، May 27, 2008 در ساعت 01:21 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)