تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

پلیس ایران در تعقیب شهرام جزایری در دبی

ماموران پلیس ایران به دنبال شهرام جزایری به خارج از کشور اعزام شده‌اند. شهرام جزایری که هم‌اکنون متواری است از سوی دادگاهی در ایران به ۱۴ سال حبس محکوم شده است. او که از چهره‌های معروف مفاسد اقتصادی در ایران است روز یکم اسفند امسال از دست مأموران گریخت.
به گزارش خبرگزاری ایسنا، گزارش‌هایی از خروج شهرام جزایری از ایران و مشاهده شدن او در دبی دریافت شده‌است.

جانشین فرمانده ناجا روز سه‌شنبه اعلام کرد: گزارش‌هایی درخصوص حضور شهرام جزایری در یکی از کشورهای عربی دریافت کرده‌‏ایم که در حال بررسی صحت آن هستیم.

بنا بر اعلام سردار حسین ذوالفقاری، جانشین فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی، ماموران پلیس ایران روز سه‌شنبه برای یافتن این شخص فراری به یک کشور (عربی) که گمان می‌رود مخفیگاه شهرام جزایری باشد اعزام شده‌اند. وی همچنین اعلام کرد که مستندات و مدارک لازم از سوی پلیس بین‌الملل برای کشور مربوطه صادر شده‌است.

شهرام جزایری عرب سه‌شنبه گذشته در حالی‌که تحت‌الحفظ راهی محل استقرار کارشناسان دادگستری برای شناسایی اموالش بود، گریخت و پس از فرار، در شهرک اکباتان لباس جدیدی خریده و حدود یک میلیارد تومان پولی را که برایش تهیه شده برداشته و متواری شد. به گزارش ایسنا، همسر و فرزند و والدین جزایری نیز چند روز پیش از فرار او به یکی از کشورهای خارجی رفته‌بودند.

شهرام جزایری که پس از ورود به صحنه تجارت در سن ۲۷ سالگی، به‌سرعت به ثروت هنگفتی دست یافت، ۵ سال پیش در جریان محاکمه‌ای اعتراف کرد که به مقامات مختلف ایرانی مبالغی را پرداخته‌است.

رأی دادگاه
شهرام جزایری عرب بر اساس رای صادره از سوی شعبه‌ ۱۱۹۲ دادگاه عمومی از لحاظ جعل اسناد رسمی به تحمل ۳ سال حبس تعزیری، به لحاظ استفاده از سند مجعول به ۳ سال حبس تعزیری، از لحاظ اعمال نفوذ بر خلاف حق و مقررات به تحمل یک سال حبس تعزیری و برای مجازات تکمیلی به ۱۰ سال اقامت اجباری در شهرستان طبس و ۱۰ سال محرومیت از هرگونه اخذ تسهیلات بانکی، دولتی، ریالی و ارزی، ۱۰ سال محرومیت فعالیت‌های بازرگانی، تجاری اعم از صادرات و واردات با احتساب ایام بازداشت قبلی محکوم شده است. وی همچنین به رد مال و پرداخت جزای کلان نقدی محکوم شد. سه سال حبس به اتهام پرداخت رشوه و چهار سال حبس از لحاظ تحصیل معافیت از خدمت وظیفه‌ عمومی به صورت متقلبانه در پرونده شهرام جزایری عرب به قوت خود باقی ماند.

Police sent abroad to arrest top Iranian economical criminal

نظرهای خوانندگان

انشا الله که دستگیر نخواهد شد !

-- بدون نام ، Feb 27, 2007 در ساعت 12:30 PM

کاملن و چون روز روشن است که شهرام جزایری فرار شد (!) همان طور که حاج سعید امامی واجبی خورده شد و نیز همان‌گونه که مرتضا رفیق‌دوست زندانی شد. یادم می‌آید وقتی فاضل خداداد را به عنوان نخستین مفسد اقتصادی پس از انقلاب البته اسلامی ایران اعدام کردند. هادی خرسندی شعری نوشت با این مطلع:
اگر که هستی این خلق رفته بر باد است
تمام، زیر سر فاضل خداداد است . . .
پرسش من این است. اگر ایشان یک فرد عادی بود غیر از این است که چهار مامور حتا برای توالت رفتن‌اش هم می‌گماشتند؟

-- امیر ، Feb 27, 2007 در ساعت 12:30 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)