تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

احضار کاردار سوئیس در اعتراض به آمریکا

ایران در رابطه با آنچه «فعالیت آزادانه یک گروه تروریستی و ضد انقلاب، در آمریکا» عنوان شده، کاردار سوئيس در تهران را در غياب سفير اين کشور به عنوان حافظ منافع آمريکا در ایران احضار کرد.

گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا حاکی‌است مدیرکل آمریکای وزارت خارجه ایران، با اشاره به «اسناد و مدارک غيرقابل انکار» در خصوص دست داشتن يک شبکه تروريستي که در انفجار حسينيه شيراز در فروردین امسال، و متهم کردن ایالات متحده به هدايت و پشتيباني این گروه مراتب اعتراض شديد جمهوري اسلامي را به فعاليت آزادنه این گروه در آمريکا، به کاردار سوئیس اعلام کرد.

این مقام دستگاه دیپلماسی خارجی ایران گفت: «اين گروه ضد انقلاب از داخل خاک آمريکا و با استفاده از امکانات رسانه‌اي و اينترنت اقدام به جذب تروريست‌ها، تأمين مالي، آموزش و اعزام آنها به داخل ايران نموده و رسماً نيز مسئوليت اين انفجار و ديگر اقدامات تروريستي را برعهده گرفته است.»

این گزارش حاکی‌است در اين ملاقات بخشي از اسناد و مدارک مربوط به فعاليت‌هاي تروريستي اين گروه جهت ارايه به مراجع ذيربط آمريکايي، تحويل کاردار سوييس در تهران شده‌است.

تهران در نخستین واکنش به انفجار حسینه‌ای در شیراز، فرضیه خرابکارانه بودن این انفجار را رد کرد و آن را انفجاری تصادفی خواند اما پس از چندی وزیر اطلاعات ایران از دستگیری عوامل این انفجار خبر داد و آنها را در ارتباط با بریتانیا و ایالات متحده خواند.

وزیر کشور پیشین ایران نیز در این واقعه انگشت اتهام را به سوی برخی گروه‌های سلطنت طلب رفت.

پس از آن بود که سخنگوی قوه قضائیه از تصمیم ایران برای شکایت از بریتانیا و ایالات متحده به عنوان حامیان اصلی عاملان این انفجار خبر داد.


در همین رابطه:
وزارت اطلاعات:‌ ماموران آمریکایی، عامل انفجار شیراز
تصمیم ایران برای «شکایت از آمریکا و بریتانیا»
افزایش متهمان حادثه شیراز به ۱۵ نفر
کشته‌شدگاه حادثه شیراز «شهید» اعلام شدند
سلطنت‌طلب‌ها به طراحی انفجار شیراز متهم شدند

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)