تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

تصمیم ایران برای «شکایت از آمریکا و بریتانیا»

سخنگوی قوه قضاییه ایران از بازداشت ۱۲ نفر در رابطه با انفجار شیراز خبر داد و گفت که به‌علت وابستگی آنان به کشور‌های آمریکا و بریتانیا، تهران از این کشور‌ها به مجامع جهانی شکایت خواهد کرد.

غلامحسین محسنی اژه‌ای، وزیر اطلاعات هفته گذشته اعلام کرده بود که ایران پنج یا شش عضو یک گروه تروریستی مرتبط با آمریکا و بریتانیا را بازداشت کرده‌است.

به‌گزارش خبرگزاری فارس، علیرضا جمشیدی در نشست هفتگی خبری خود با خبرنگاران به‌طور صریح گفت که در حادثه شیراز دخالت كشورهاي آمريكا و بریتانیا برای مقامات جمهوری اسلامی محرز شده است.

به گفته آقای جمشیدی، افراد بازداشت شده برای ساخت بمب آموزش دیده بودند و با بررسی حساب‌های بانکی آن‌ها حمایت مالی خارجی‌ها از این تروریست‌ها آشکار شده است.

تهران، پیشتر گروه‌های سلطنت‌طلب را به حمله تروریستی در شیراز که ۱۴ کشته و ۲۰۰ زخمی بر جا گذاشت، متهم کرده بود.

مقامات ایران ابتدا اعلام کرده بودند این انفجار تصادفی بوده است.

سخنگوی قوه قضاییه همچنین گفت که افراد بازداشت شده قصد داشتند بمب‌گذاری‌های دیگری در نقاط پرجمعیت انجام دهند.

این در حالی است که روزنامه‌های ایران به نقل از پایگاه‌های اینترنتی گزارش داده‌اند افراد بازداشت شده حمله به نمایشگاه بین المللی کتاب تهران را که یکشنبه همین هفته پایان یافت، طرح‌ریزی کرده بودند.

به گفته آقای حسینی، با توجه به اسناد به‌دست آمده، قوه قضاییه با همکاری دولت و وزارت‌خارجه بر ضد حامیان عاملان انفجار به نهادهای بین‌المللی شکایت خواهد کرد.

ایران در گذشته این دو کشور آمیکا و بریتانیا را به تلاش برای بی‌ثبات کردن جمهوری اسلامی از طریق حمایت از شبه‌نظامیان مخالف خود به ویژه در مناطق مرزی متهم کرده بود.

اتهاماتی که تهران درباره انفجار شیراز مطرح کرده است در حالی صورت می‌گیرد که مسئولان آمریکایی می‌گویند ایران از شبه نظامیان در عراق حمایت می‌کند. تهران این اتهامات را رد کرده است.


در همین رابطه:
بمب‌گذاری، عامل انفجار شیراز بوده است
سلطنت‌طلب‌ها به طراحی انفجار شیراز متهم شدند
علت انفجار شیراز بمب‌گذاری نبود

نظرهای خوانندگان

آقاي جمهوري اسلامي! آقايان انگليس وآمريکا که حدود نيم قرن پيش اولين آقاي جيمزباند را خلق کردند،آيا هنوز بلد نيستند يک بمب را طوري منفجر کنند که آژان هاي متوسطي مثل شما نتواند بفهمد کار،کارکي بود؟!

-- شايان ، May 13, 2008 در ساعت 10:57 AM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)