تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

وزارت اطلاعات:‌ ماموران آمریکایی، عامل انفجار شیراز

وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی با صدور اطلاعیه‌ای به‌طور رسمی عوامل حادثه انفجار شیراز را، که طی آن ۱۴ تن کشته و ۲۰۰نفر دیگر زخمی شدند، مرتبط با آمریکا معرفی کرد و گرایش فکری آنان را ضد دینی اعلام کرد.

پیش‌تر مصطفی پورمحمدی، وزیر برکنار شده کشور، گروهی از سلطنت‌طلبان را عامل این حادثه معرفی کرده بود.
غلام‌حسین محسنی‌اژه‌ای نیز در دو اظهار‌نظر جداگانه اشاره‌ای کوتاه به وابستگی ۱۵ عامل دستگیر شده مرتبط با این حادثه به بریتانیا و آمریکا کرده بود.

در اطلاعیه امروز(شنبه) وزارت اطلاعات، که در خبرگزاری‌های ایران منتشر شده، آمده است: «به موازات پیشرفت تحقیقات و مراحل تکمیل اطلاعات، اقدامات حقوقی بین‌المللی و دیپلماتیک توسط مراکز صلاحیت‌دار کشور علیه آمریکا و انگلیس بعمل خواهد آمد.»

در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده است که متهمان این پرونده در استان‌های فارس، خوزستان، گیلان، آذربایجان غربی و تهران شناسایی و دستگیر شده‌اند. این درحالی است که پیش از این وزیر اطلاعات اعلام کرده بود که متهمان مزبور تنها در یکی از استان‌های شمالی ایران دستگیر شده‌اند.

در روز‌های اولیه بعد از انفجار فروردین‌ماه شهر شیراز، مقامات امنیتی ایران آن را حادثه‌ای اتفاقی و ناشی از انفجار تجهیزات نظامی عنوان کرده بودند.

در اطلاعیه وزارت اطلاعات هیچ اشاره‌ای به ماهیت این متهمان نشده است، اما اعلام شده که این گروه مواضعی ضد‌دینی دارند.

برخی از وب‌سایت‌های داخل ایران، از قبیل سایت قدس، در خبر‌ تایید نشده‌ای ادعا کردند که دستگیری اخیر شش بهایی در ایران مرتبط با انفجار شیراز است.

هنوز هیچ واکنشی به این خبر از سوی مقامات امنیتی نشان داده نشده است.

در اطلاعیه وزارت اطلاعات همچنین آمده است که از این گروه مقادیری اسلحه، نقشه، فیلم و سیانور بدست آمده است.

براساس این اطلاعیه این گروه قصد داشته که عملیات‌های مخربی در نمایشگاه کتاب، کنسول‌گری روسیه در رشت و لوله‌های نفت جنوب نیز داشته باشد.

در همین رابطه
افزایش متهمان حادثه شیراز به ۱۵ نفر

کشته‌شدگاه حادثه شیراز «شهید» اعلام شدند

سلطنت‌طلب‌ها به طراحی انفجار شیراز متهم شدند


در همین رابطه:
افزایش متهمان حادثه شیراز به ۱۵ نفر
کشته‌شدگاه حادثه شیراز «شهید» اعلام شدند
سلطنت‌طلب‌ها به طراحی انفجار شیراز متهم شدند

نظرهای خوانندگان

این درگیری به صورت صد در صد درگیری داخلی سپاه و بسیج بوده است. ریشه ی اصلی این ماجرا به زمان اولیه ی بنیانگذاران سپاه بر می گردد. انفجار های هواپیماهای فرماندها سپاه در طول دست کم این پانزده سال اخیر از زاهدان و تهران و اورومیه گرفته و تا حتا سقوط فرماندهان نظامی در زمان جنگ ایران و عراق همگی را وقتی کنار هم بگذاریم مطلب بسیار روشن می شود. قتل فرماندهان سپاه از دوزدوزانی گرفته تا احمد کاظمی همگی طبق اخبار موثق با رهبری درگیری داشته اند. شما اگر به نوشته های آیت الله محمدهادی معصومی توجه کنید خواهید دید که وضع درونی سپاه تا چه اندازه انفجاری ست. من خواهش می کنم به نوشته های آدرسهای زیر توجه کنید. گر چه اینها را چند سال پیش نوشته اند ولی همگی گویی همین امروز نوشته شده و یا برای فردا نوشته شده اند.
http://iran-3.com/affiche.php?type=messages&id=1773
و

http://buddha.blogfa.com/post-34.aspx
و
http://buddha.blogfa.com/84093.aspx
و
http://www.mihan.net/96/mihan-96-16.htm
و
http://mag.gooya.com/president84/archives/028276.php
و در خاتمه ما علی رغم بسته بودن درها و مشکلات دستیابی به خبر، اگر به همین خبرهای جسته گریخته ای که از سپاه بیرون می آیند توجه کنیم در خواهیم یافت که اولا تمامی سقوط هواپیماها عمدی و به فرموده و به فتوا بوده اند و دوم اینکه برای اولین بار این انفجار نه در درون سپاه و بی سر و صدا و نه در آسمان بلکه در یک مرکز تبلیغاتی شدیدا امام زمانی و جنگ طلب بوده است. اگر ما به نوشته های آیت الله محمد هادی معصومی توجه کنیم در خواهیم یافت که برای چه این عاصیان از حکومت را رژيم به آمریکا و انگلیس ربط می دهد.

-- امضاء محفوظ ، May 17, 2008 در ساعت 12:10 PM

این جناب هیپوکراسی خان بالا باید می رفت مسئول تحلیل خبرگزاری سی.ان.ان می شد حیف است استعداد های اینچنین در ایران حیف شود. یاد سریال دائی جان ناپلئون به خیر.

والله با اینکه این بیشتر به عقل نزدیک است که باز دستهای کثیفی از امریکا و انگلیس پشت این جنایت باشند من تا اطلاعات بیشتری توسط خود خبرگزاریهای ایران اعلام نشود نمی توانم با صراحت گروه خاصی را مقصر بدانم ولی اینکه این را به سپاه یا بسیج نسبت دهیم فکر می کنم فقط در همان سریالهای دای جان ناپلئونی قابل گنجاندن باشد.

-- مانی ، May 18, 2008 در ساعت 12:10 PM

می بینم که رادیو زمانه هم نظرات رو گل چین می کنه یا شاید خودتون خبر می ذارین خودتونم نظر با امضا محفوظ می دین :)))

-- مانی ، May 19, 2008 در ساعت 12:10 PM

نکنه نظر مانی هم نظر خودتون! کلک ملک نزنین. به نظر من اصلا و ابدا ما ایرانیها در این مملکت هیچ مسئولیتی نداریم. هم شاه آمریکایی بود هم خمینی هم مصدق هم انقلاب هم من هم شما هم او هم بمبگذاری کار آمریکا و انگلیس بود و هم آنها که کشته شدند هم انگلیسی و آمریکایی بودند! والا چه عرض شود، سابقا عرض شده بود که حتا برگ درختی بر زمین نمی افتد مگر به اذن خدا و حالا البته آمریکا و انگلیس و اسراییل جای خدا را گرفته اند، و همه ی ماجرا یک نمایشنامه و میزآنسن آنها ست. ما هم تماشاگریم و برای آنها کف می زنیم، گاهی گریه می کنیم گاهی زنجیر می زنیم و گاهی هم زوزه می کشم و گاهی هورا! و صد البته رادیو زمانه هم از ایادی آنهاست. من نمی دانم این متهم کردن احمقانه ی دیگران چه گلی بسر ما زده است. آقای مانی خوب ست نظری در درون خود بیندازد و ببیند شاید یک نفر آمریکایی انگلیسی و یا اسراییلی هم در درون خودش باشد. ولی دوست عزیز عیب از ماست و کرم از درخت. اصلا شما اگر لب خوانی کنی، و سفیدی های کاغذ را هم بخوانی خواهی دید که کار کار خودشان است. یعنی گروهی که از فساد اخلاق و فساد مال و فساد و فحشاء این مملکت خسته شده اند دست به چنین کاری می زنند. اگر شما در یک بحث آزاد با آنها شرکت کنی و نعل به نعل با آنها موافق نباشی آنها شما را بلافاصله آمریکایی و انگلیسی و اسراییلی معرفی خواهند کرد. تمامی قتلهای زنجیره ای از دکتر سامی و علی اکبر سیرجانی و فروهر ها و پوینده و مختاری و ...همگی را بنام آمریکایی و جاسوس و صهیونیست و عامل آمریکا کشتند. حالا این گروه دست گیر شده را هم بنام آمریکایی و صهیونیست خواهند کشت. شما منتظر اخبار رادیو دولتی ایران نمانید آنها خبار های ده سال آینده را هم آماده کرده اند...ولی شما هم مثل من به نوشته های پیشنهادی امضاء محفوظ بالا مراجعه کنید و خود قضاوت. شما مطمئن باشید که آقای اژه ای و خامنه ای و احمدی نژاد و خاتمی و این نظام در کلش تا کنون یک کلمه حرف راست نزده اند. و
: راستی این قوم را چون کردکان بر گنبد است.
و قربان شما.

-- اصفهانی ، May 19, 2008 در ساعت 12:10 PM

بله جناب اصفهانی
من نظر خودم را ابراز کردم حالا شما می خوای باز از این آمریکائیها و اسرائیلیها یک فرشته پاک و معصومی بسازی که غیر از حقوق بشر و آزادی و دموکراسی به چیز دیگری (حتی زبانم لال نفت) در خاورمیانه فکر نمی کنند با شخص شخیص خودتان. تا چند ماه آینده که آمریکا سیاستهایش را رو کرد خواهیم دید شما رو سفید خواهی شد جلوی ملتت یا ما

-- مانی ، May 20, 2008 در ساعت 12:10 PM

همه چيز از ... شروع مي شود (همه شما کساني هستند که پر ... را پر مي کنند )

-- پوليکا ، May 22, 2008 در ساعت 12:10 PM

مانی جان من اصفهانی هستم آن بلایی که سر ما آمده از اسلام است و آن بلایی هم که بر ما نازل خواهد شد باز هم اسلام و حضرت ختمی مرتبت امروز آیت الله خامنه ای و و انصار اوست و سی سال حکومت ظلم علی ست آخر تا کی سرتان را زیر برف می کنید. آقا سی سال است که جنازه می آورند سی سال است که می گویند انقلاب ادامه دارد، سی سال است که جنگ می کنند، سی سال است که قتلهای ذنجیره ای می کنند، سی سال است که عزا است سی سال است که ایرانیان فرهیخته را اخته کرده اند، خانه نشین کرده اند فراری داده اند، زجرکش کرده اند، شکنجه کرده اند، تجاوز جنسی کرده اند، سی سال است که بر پیکر ایران و ایرانی شلاق زده اند، سی سال است که سنگسار می کنند، سی سال است که در ملا عام بدار می زنند. در زندانها قتل عام می کنند... من خودم شاهد جان کندن آن زن بیچاره بر بالای دار بودم که حدود ده دقیقه طول کشید و عده ای استفراق کردند آری دیگران هم نوشتند ولی من آنرا خودم دیدم!!! خودم آنرا دیدم و آن زن سی ساله بود یعنی میوه ی همین حکومت پاک علی و علویان نبویان و ...آری سی سال است که ترور می کنند، ارعاب و ارهاب می کنند، سی سال است که شهید می پرورند... آری حدود سی سال است که فساد پروری و فساد افشانی و فحشا گستری می کنند. آقای مانی اینها که بر ما فرود خواهد آمد از ماست که بر ماست ما بیماران بیماری اسلام ناب محمدیم.... آمریکا لنگر بزرگ کشتی جهان امروز است. اگر آمریکا نباشد همه چیز در جهان امروز بهم خواهد ریخت من نمی گویم که آمریکا سفید است و نه می گویم سیاه است. از آمریکا بدگویی نمی کنم تا او بداند که تنها ضدآمرییان دیوانه در ایران نیست و این به نفع ایران است تا آمریکا بداند که همه بیخردانه ضدیت بیمهار با آمریکا را ندارند...آن شمع هایی را که ایرانیان در فاجعه ی انسانی یازده سپتامبر روشن کردند برابر بود با هزاران نیروی بی زوال به نفع ایران...آمریکا البته که خواهان منافع خودش است. اما اگر آمریکا نباشد همین آخوندها نفس ترا هم خواهند برید. و بعد این چین کمونیست است که هم نفس تو و هم نفس آخوندها را قطع خواهد کرد. مانی خان من ترا ندیده دوست دارم ولی باور کن آنچه را نوشتم تنهااز سر ایران دوستی بود و نه غیر. شاد باشی

-- اصفهانی از تهران ، May 23, 2008 در ساعت 12:10 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)