تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

«نشست کاخ سفید برای بررسی موضوع حمله به ایران»

تلویزیون انگلیسی زبان دولتی ایران (پرس تی.وی) از نشستی محرمانه در روز سه شنبه در کاخ سفید، برای بررسی طرح‌های حمله نظامی به ایران خبر داد.

به گزارش پرس تي وي، مقامات بلندپایه سیاسی آمریکا در این نشست با مقامات وزارت دفاع این کشور مذاکره کرده اند.

پرس تی.وی این خبر را درحالی منتشر کرده است که «جف مورل» سخنگوی پنتاگون،برگزاری این نشست را نشستی «عادی» دانسته است.

بنا بر این گزارش، وی با بیان اینکه مقامات آمریکا هراز چند گاه جلسه‌ای را در مورد موضوعات مربوط به ایران برگزار می‌کنند، از اعلام جزئیات این نشست خودداری کرده است.

سخنگوی پنتاگون در سخنانی با خبرنگاران با ادعای اینکه واشنگتن مدارک مستدلی در اثبات حمایت تهران از ستیزه جویان عراقی دارد، اعلام کرد: «آمریکا در صدد مبارزه با دخالت های مرگبار دولت ایران در عراق است».

«جف مورل» همچنین دولت ایران را به دنبال کردن سیاست‌های دوگانه متهم کرد و گفت که دولت ایران علی رغم حمایت ظاهری از دولت عراق، برای کسانی که برای از بین بردن ثبات در عراق تلاش می‌کنند، اسلحه می‌فرستد.

رابرت گیتس وزیر دفاع آمریکا پیشتر در ماه مارس اعلام کرده بود که جنگ با ایران «در سطوح مختلف، فاجعه‌آمیز» خواهد بود اما به هرحال واشنگتن نباید احتمال اقدام نظامی را برضد این کشور را از گزینه‌های خود حذف کند.

اتهام آمریکا درخصوص حمايت نظامي ايران از ستيزه‌جويان عراقی از جمله مهم‌ترين دلايل تخاصم روز افزون ايران و آمريکاست و ژنرال پترائوس نيز در گزارشی که اخيراً به کنگره آمريکا ارائه کرد، از حجم روز افزون دخالت ايران در خشونت‌های عراق سخن گفته بود.


در همین رابطه:
«ناوهای آمریکا در خلیج فارس، تذکر به ایران است»
احمدی‌نژاد: مطلقاً به ایران حمله نمی‌شود
رویارویی مجدد یک کشتی آمریکایی با قایق‌های ایران
کلینتون، ایران را به حمله نظامی تهدید کرد
گیتس: احتمال حمله به ایران حذف نمی‌شود
افزایش احتمال حمله آمریکا به ایران

نظرهای خوانندگان

ایران برای امریکا لقمه ای بزرگتر از دهنش است به همین منظور مثل بچه های از خود راضی فقط میترساند

-- بدون نام ، May 10, 2008 در ساعت 01:49 PM

مشتی که برای تهدید بالا رفت اگر بر سر حریف فرود نیاید بر سر خود باید کوفت. عواقب کار البته بحث دیگری است.

-- امیر ، May 10, 2008 در ساعت 01:49 PM

این چه جور نشست محرمانه ای است که پرس تی وی از آن و محتوای آن باخبر شده؟ به نظر میرسد که بنابه دلایلی جمهوری اسلامی بیشتر علاقه دارد که مورد حمله قرار گیرد تا اینکه امریکا مایل به حمله به ایران باشد. شاید هم با این خبرها می خواهند قیمت نفت را بالاتر از این ببرند.

-- The11Ave ، May 12, 2008 در ساعت 01:49 PM

من با اینکه با احمدی نزاد و همفکرانش مخالفم به امریکا قول میدم اگه حمله کنه بد میبینه. به امریکاییها پیشنهاد میکنم اگر آرزوی خودکشی دارند به ایران حمله کنند. با یک تیر دو نشان میزنند: هم خود را میکشند و هم احمدی نزاد را. بد نیست. مثل ماجرای صدام میشه که آمریکا ناخواسته دشمن ما را کشت. ولی این بار خودش را هم خواهد کشت.

-- دوست ، May 12, 2008 در ساعت 01:49 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)