تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

«ناوهای آمریکا در خلیج فارس، تذکر به ایران است»

رابرت گیتس وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد که اعزام دومین ناو هواپیمابر این کشور به خلیج فارس می‌تواند در حکم تذکری به ایران و یاد‌آوری قدرت نظامی واشنگتن باشد.


رابرت گیتس، وزیر دفاع آمریکا

به گزارش آسوشیتدپرس، گیتس که بعد از دیدار با مقامات ارشد مکزیک با خبرنگاران سخن می‌گفت، افزود که افزایش انتقاد آمریکا از ایران و حمایت این کشور از گروه‌های تروریستی نشانه آن نیست که دولت آمریکا در حال آماده کردن زمینه حمله به تهران است.

با این حال او گفت که ایران هم‌چنان به حمایت از طالبان در افغانستان ادامه می‌دهد.

بر اساس این گزارش، گیتس ادامه داد: «من در حال حاضر از افزایش چشم‌گیر حمایت ایران از طالبان و سایر گروه‌های مخالف دولت افغانستان اطلاعاتی در اختیار ندارم.»

گیتس هم‌چنین اعزام دومین ناو هواپیمابر آمریکا به خلیج فارس را کم‌اهمیت ارزیابی کرد و گفت که شمار کشتی‌های آمریکا در این منطقه به شکل پیوسته‌ای افزایش و کاهش می‌یابد.

مقامات نظامی آمریکا در گذشته گفته‌اند که افزایش حضور نیروی دریایی این کشور در خلیج فارس به عنوان راهی برای نشان دادن تعهد آمریکا در قبال این منطقه به حساب می‌آید.


کاندولیزا رایس، وزیر امور خارجه آمریکا

سخنان رایس علیه ایران و حماس
در اعلام نظری دیگر، کاندولیزا رایس وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد که شبه‌نظامیان فلسطینی حماس، «نمایندگان جنگجوی» ایران هستند که تلاش می‌کند به بمب هسته‌ای دست یابد تا اسرائیل را نابود کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، رایس در سخنرانی خود در انجمن یهودیان آمریکا گفت که ایران، نه تنها در فلسطین، بلکه در لبنان، عراق و افغانستان هم یک خطر عمده به حساب می‌آید.

بر اساس این گزارش، ایران از حامیان اصلی جنبش مقاومت اسلامی است و تا کنون میلیون ها دلار به دولت حماس کمک مالی کرده است.

با این حال تهران دائماً تأکید می‌کند که حمایت این کشور از شبه‌نظامیان فلسطین، معنوی است؛ و شامل تجهیز آن‌ها یا آموزش نظامی نمی‌شود.

وزیر امور خارجه آمریکا در عین حال گفت که آمریکا افزایش فشارها بر ایران را به خاطر «سوء استفاده این کشور از فضای تجاری بین‌المللی برای گسترش تروریسم و تکثیر سلاح‌های هسته‌ای» ادامه خواهد داد.

نظرهای خوانندگان

فقط کم مونده آمریکای گوشتخوار(!)به ایران حمله کنه تا این جوونیه بی ارزشمون تو این مملکت لعنتی از بین بره.

-- احسان ، Apr 30, 2008 در ساعت 08:05 PM

Ma migim yanki boro gomsho.


---------------------------
دوست گرامی
لطفاً نظرات خود را به خط فارسی بنویسید و از پینگلیش نوشتن پرهیز کنید
زمانه

-- بدون نام ، May 1, 2008 در ساعت 08:05 PM

"تعهد آمریکا در قبال منطقه"و "گسترش تروریسم" ؟!اینا واقعا فکر میکنند ما احمقیم؟! آقا میخوای باحضور نظامی قدرتت رو تو منطقه زیاد کنی دیگه خوب این آسمون ریسمونا چیه میبافی؟! دارندگیشو داری ناوتو بیاری تو خلیج فارس ما باشه برازندگیشم نوش جونت ولی ما رو هالو فرض نکنن!!!َ

-- بدون نام ، May 2, 2008 در ساعت 08:05 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)