تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

افزایش احتمال حمله آمریکا به ایران

"پیروز مجتهدزاده"، رئیس بنیاد تحقیقات "یوروسِویک" بریتانیا می‌گوید، افزایش نیرو‌های نظامی آمریکا در خلیج‌فارس احتمال جنگ با ایران را افزایش داده‌است.

این در حالی‌است که به گزارش خبرگزاری انتخاب "رابرت گیتس"، وزیردفاع آمریکا تهدید کرده‌است، در صورت حمله نظامی آمریکا به ایران از سمت خود استعفا خواهد داد.

مجتهدزاده در گفتگوی تلفنی با خبر‌گزاری "ترند" آذربایجان، در مورد احتمال وقوع جنگ آمریکا علیه ایران گفت:" امکان وقوع جنگ در منطقه از سوی آمریکا وجود دارد."

براساس اعلام این خبرگزاری، سرویس‌های ویژه روسیه از آماده‌باش ارتش آمریکا در مرز ایران خبر می‌دهند. گزارش‌هایی هم در مورد آمادگی آمریکا برای حمله به ایران "در آینده نزدیک" و استقرار هواپیماها و کشتی‌های نظامی جدیدی درخلیج فارس منتشرشده است.

به نظر مجتهد‌زاده، آمریکا به‌علت رهایی نیافتن از بحران عراق، هنوز مایل به آغاز به جنگ تازه‌ای نیست، اما با این وجود "تاکنون از حمله به ایران منصرف نشده‌است."

به‌ عقیده این استاد دانشگاه، حمله ایالات متحده به ایران یا سوریه منجر به بروز بحران بزرگی هم در منطقه و هم درخود آمریکا خواهد شد.

از سوی دیگر به گزارش خبرگزاری انتخاب، یک مسئول بلندپایه آمریکا هم ضمن هشدار به بی‌نتیجه بودن هرگونه حمله نظامی این کشور به ایران گفت:"برخی سران عرب به‌ویژه درخلیج فارس، بارها بوش را به برخورد نظامی با ایران تشویق کرده‌اند."

بسیاری از کارشناسان آشنا به روابط ایران و آمریکا "استعفای ویلیام فالون"،فرمانده ارشد نیروهای امریکایی در خاورمیانه و مخالف جنگ با ایران را مهم‌ترین نشانه آغاز جنگ جدید آمریکا در منطقه ارزیابی می‌کنند.

رابرت گیتس پیشتر شایعات موجود در رابطه با استعفای "فالون" مبنی بر مخالفت با تصمیم بوش برای حمله به ایران را رد کرده بود.

نظرهای خوانندگان

iI am not agree with Iranian government in many or every case but if any other country rush Iran, I will be armed and be with Iranian people.


-- shervin ، Apr 3, 2008 در ساعت 02:40 PM

روزنامه انتخاب که که یک نشریه زرده،شما چرا ازش نقل می کنید.

-- بدون نام ، Apr 3, 2008 در ساعت 02:40 PM

کلا" این احمدی نژاد و رهبر معظم انقلاب ، تا ما رو به کشتن ندن ول کن نیستن.

-- بدون نام ، Apr 3, 2008 در ساعت 02:40 PM

همانطور که مردم عراق تا هزار سال ديگر هم قادر به ارتش فدائيان صدام نمی بودند ملت ايران هم بدون کمک ناتو و در رأس آن آمريکا قادر به مقابله با فدائيان ولی فقيه، پاسداران نخواهد بود.
قيام مردم احتياج به يک سر انگشت فشار خارجی خيلی کوچولو دارد تا اين دامينو نجات کشور شروع شود.
آمريکا به هيچ وجه در پی اشغال کشور نيست بلکه آزادي.
بدی وضع عراق هم تقصير اختلافات خود عراقی هاست نه سر نگونی دشمنشان صدام.

-- محمٌد ، Apr 3, 2008 در ساعت 02:40 PM

هر از گاهی خبر حمله آمریکا به ایران سر مردم رو گرم میکنه و دوباره معلوم میشه فقط حرف بوده. بیچاره مردم که درد خودشون رو باید با یک درد بزرگ دیگه فراموش کنن و حواس شون موقتا از بدبختی های روزمره شون پرت بشه! نمیدونم این مسخره بازیهای شایعه جنگ کی تموم میشه!

-- یک خواننده ، Apr 3, 2008 در ساعت 02:40 PM

اگر امریکا قصد حمله به کشورم را داشته باشه اگرجه مخالف جمهوری اسلامی هستم اما از خاک کشورم و مردمم دفاغ میکنم. ایرانیان نخواهد گذاشت که امریکا یه باتلاقی مثل عراق در ایران ایجاد کند.
بحث سر نفته و بس ... اینها تشنه نفت هستن.

-- نانسی ، Apr 3, 2008 در ساعت 02:40 PM

مي دونم ايراني ها تعصب ويژه اي روي اين موضوع دارن اما من موافق حمله آمريكا هستم با اينكه ايراني هستم و ايران زندگي مي كنم. ظلم و كفر حكومت ايران به جاهاي بدي رسيده. در مورد عراق مي شود خوب اظهار نظر كرد. اگر آمريكا به عراق حمله نمي كرد بعيد بود مردم عراق مي توانستند در آينده نزديك به آزادي دست يابند. الان عراق آشوب دارد و نا امن است اما اين راهي بود كه عراق خواه امروز خواه فردا بايد مي پيمود. رهايي از چنگال رژيم آخوندي ايران بي جنگ هم ممكن است اما زمان بسياري احتمالا لازم خواهد داشت

-- امير محمد ، Apr 3, 2008 در ساعت 02:40 PM

امکان حمله به ایران هست ولی بوش همه چیزش رو از دست میده. امریکاهم بیشتر از ایران آسیب می بینه.

-- دوست ، Apr 3, 2008 در ساعت 02:40 PM

امریکا حتی 5درصد هم البته فعلا امکان حمله به ایران رو نداره والسلام

-- میرابوالفضل لطفی ، Apr 3, 2008 در ساعت 02:40 PM

An dostan hamwatan man ke as Feshare rejim khasteand nabayad gole in masale ra bekhoran ke ba hamle Amrika in Rejim awaz mishe va azadi bargharar mishe,sakhat dar eshtbah hastan,awal negahi biandasan be Irak ya Afghnistan ya jahaye digar,inro ham bedonan ke Iranian as kian sarzamini Iran defa khahand kard va faramosh nakonim doroste ke Amrika as lehase nesami ghawi ast wali in hamle payane solh va shrohe virani dar jahan khahad bod.bishtar fekere solhe bashim va say konim khod be demokrasi beresim na tawasote kharejiha.

-- pedram Alman ، Apr 3, 2008 در ساعت 02:40 PM

اکثر کسانی که میگویند مخالف رژیم هستم اما با مهاجم خارجی (بخوانید آمریکا )میجنگم ,یا
1- در جنگ شرکت نکرده اند و معنی جنگ را نمیفهمند.
2- از جریان تبلیغاتی رژیم هستند.
3-شناخت متوسطی از توان نظامی ایران در این زمان ندارند ( بدنه نیروی نظامی انگیزه اش را از دست داده و سران آن به مال اندوزی و فساد معتاد و گرفتار ).
4- حداقل شناخت را از توان نظامی آمریکاو موضوعیت حمله احتمالیش ندارند ( آمریکا و اسرائیل بامسئله بودو نبود رژیم ج ا کاری ندارند,آنها میخواهند توان تسلیحاتی "اتمی" اش را نابود کنند که از راه دور نیز برایشان شدنی است ).
اگر مسئله سیاسی حمله نظامی به جمهوری اسلامی در سطح اروپا حل شده بود, تا کنون بقول معروف صد باره انجام گرفته بود .
روسیه و چین چشمانشان را میبنددند,اعراب و اسرائیل موافقند,فقط اروپا است که سعی میکند انگشت ج ا را در ما... آمریکا نگهدارد.

-- بردیا شفیعی ، Apr 4, 2008 در ساعت 02:40 PM

جناب محمذ پس بخواب که بوش بیدار است بابا
وقتی بمبها رو سر خودتو و خونوادت پایین اومد و مملکت جیگر زلیخا شد و هر گروهی برای خودش اعلام استقلال کرد و آذربایجان شمالی . کردستان بزرگ و بلوچستان شرقی بوجود آمد جزایر سه گانه رو امارات گرفت و هر روز تو خیابون ولی عصر و میدون ونک بمب منفجر شد و سربازای آمریکایی به خواهر و مادرمون تجاوز کردن اونوقت بعید می دونم کاری از دست تو بر بیاد چون یا در رفتی یا زنده نموندی این چیزا رو ببینی.

-- مانی ، Apr 4, 2008 در ساعت 02:40 PM

ای بابا منطقی باشید اگر ایران بمب اتم داشته باشه نظم دنیا به هم می خوره .ایران گوشت قربانی است و هرگز نمی تواند از این مخمصه نجات پیدا کند تا وقتی خودمان را به دنیا بد معرفی میکنیم همین شرایط هست.

-- مهدی ، Apr 4, 2008 در ساعت 02:40 PM

من نمی دانم آقای مجتهدزاده در زدن این حرفها جدی بوده یا نه ولی در جواب اون دوستی که فرمودند مردم را با این چیزها مشغول می کنند باید بگم مردم ما به این مساله عادت کرده اند و حتی این اخبار کوچکترین تاثیری روی بورس تهران نگذاشته و من هرگز ندیدم که کسی از مردم عادی نگران حمله آمریکا باشد. بنظر نمی رسه در داخل ایران اصلا کسی اهمیتی به این تهدیدات بدهد بجز دو دسته : دسته اول کسانی هستند که برای بازگشت نظام گذشته و یا نظام مدنظرشون حتی حاضرند از روی جنازه هموطنانشان هم عبور کنند (توصیه می کنم مقاله خانم فالاچی ایتالیایی را درباره آزادی کشورش توسط آمریکایی ها را پیدا کرده و بخوانید) . دسته دوم هم حاکمانی هستند که آنقدر در فساد و ثروت غرق شده اند که کوچکترین تهدید برای منافعشان آنها را به وحشت می اندازد. هرچند که اکثرا فرزندانشان تابعیت کشورهای خارجی را هم دارند و به اندازه کافی هم در بانکهای خارجی برای روز مبادا! پول ذخیره کرده اند اما بهرحال هیچ کجا ایران نمی شود !

-- شهرام ، Apr 4, 2008 در ساعت 02:40 PM

والا من اگه حمله شد از اين جمهري فرار ميكنم درست كاري كه رهبرو سپاه پاسدارانو غيره خواهند كرد

-- پدرام ، Apr 4, 2008 در ساعت 02:40 PM

به نظر من آمریکا به ایران حمله نمیکنه چون منافعش تو ایران به خطر میافته
یا اگر جنگی بخواهد دربگیرد اینقدر این حکومت آخوندها بهشون باج میدهند که آمریکا فکر جنگ را از سرش بیرون میکنه

-- کاظم.غ ، Apr 4, 2008 در ساعت 02:40 PM

اگه جنگ بشه، بنیادگرایی تمام منطقه را به ویرانه ای تبدیل می کنه ...
امیدوارم که بربرهای امریکایی و مسلمان کمی از عقل خودشون استفاده کنن

-- بدون نام ، Apr 4, 2008 در ساعت 02:40 PM

ممكن است براي تغيير رژيم حمله آمريكا لازم باشد ولي نتيجه بعد از آن معلوم نيست ضمن اين كه كساني كه مي‌گويند در عراق آزادي آمده است بايد گفت شاهنامه‌ آخرش خوش است حالا ببنيم از اين جمهوري مسخره يك عدس دموكراسي هم بيرون خواهد آمد يا آخرش به رژيمهايي شبيه مصر ختم خواهد شد

-- رويا ، Apr 4, 2008 در ساعت 02:40 PM

دوستانی که حرف از مقاومت میزنند بدانند اگر حمله توسط امریکا صورت بگیرد فقط نیروی هوایی آنهم قسمت پدافند آن به صورت خیلی محدود توان دفاع از قسمتهای مهم صنعتی و نظامی را شاید برای زمان اندکی بیابند هنوز زمان طولانی از حمله به آسمان بغداد که بهترین پدافند را داشت نمی گذرد هنوز زمان زیادی از حمله به لشکر زرهی صدام که یکی از بهترین ها بود نمی گذرد هنوز از یادمان نرفته که عراق مدعی جنگ نامنظم در بندر ام القصر و نواحی اطراف بغداد بود با تله های مختلف ضد نفر و غیره و ذالک با فداییان صدام مثل بسیج ما ولی همه را باد برد همه می دانند وقتی شالوده یک کشور در حمله نظامی زیر و رو شود دیگر کاری از دست بسیج و سپاه وموشک شهاب 3و غیره بر نمی ابد و البته مردم همه چبزشان را از دست می دهند
آن دفاعی که دوستان می گوییند ما متحد می شویم و اسلحه بر می داریم برای زمان میرزا کوچک و دکتر حشمت و کلنل پسیان هست که می توانستند برنو بر دارند و متحد شوند ولی هر چقدر الان دوست داشته باشند با هم متحد شوند متحد بشوند ولی الان زمان میرزا و کلنل نیست .

-- بدون نام ، Apr 4, 2008 در ساعت 02:40 PM

برام جالبه که دو نفر مثه هم کامنت نذاشتن و این اوج تفرقه فکری ما رو میرسونه . هموطنان گرامی یه نکته رو فراموش کردین اگه آمریکا حمله هوایی کنه ( که ظاهرا خودشون هم همینو در نظر دارن )این رژیم تغیر نمیکنه و تنها نتیجه برای ما اینه که به بهانه دشمن خارجی فشار داخلی رو بیشتر کنن و تسمه از گرده ما بکشن اگه هم حمله همه جانبه باشه و آمریکایی ها وارد کشور شن که همه میدونیم چی پیش میاد. حداقلش تجزیه کشور و جنگ داخلی خواهد بود پس امید خیر به حضرات نئو کان نمیره و بهتره ما دنبال یه راه حل داخلی باشیم

-- فرزین ، Apr 6, 2008 در ساعت 02:40 PM

من استاده ام تا بسوزم تمام...

-- yekataparast ، Apr 6, 2008 در ساعت 02:40 PM

سلام
اي كاش كشورم در گوشه اي ديگر از دنيا و دور از اعراب و خاور ميانه بود اي كاش اين كشور همسايگاني همچون آلمان و سوئيس و ... داشت.
دوستان ايران بعد از ورود اسلام به زور اعراب بايد اسمش عوض شده و به ويران تبديل مي شد .

-- بدون نام ، Apr 10, 2008 در ساعت 02:40 PM

آمریکا دارد نفس های آآخررا می کشد ایرانی از ترس مرگ ، زیر بار ذلت نمی رود مرگ سرخ بهتر از رندگی ننگین است .

-- احمد تورانی ، Apr 10, 2008 در ساعت 02:40 PM

من با نظر فرزین موافقم یعنی حمله امریکا تکمیل خیانت کامل آخوندها و نابودی کامل ایران میباشه و به نظر من آخر سناریو آخوندها هم همینه و برای همین اینهمه سال برنامه پیاده کردن و مردم را فریب دادند .

-- منجی عالم ، Apr 11, 2008 در ساعت 02:40 PM

اصلا آمريكا جرأت حمله به ايران را ندارد. اگه نمي ترسه حمله كنه ببينه چه بلائي سرش مياد. مي بينيم

-- جاويد ، Apr 12, 2008 در ساعت 02:40 PM

این حرفا همش چرته ما هم اسلحه داریم ما هم هواپیما داریم ما هم تانک داریم ماهم دل داریم اما انها نه دل دارند و نه جرات اگر آمریکا حمله کرد یکی مثل من که پر از دل و جرات هستم از ایران فرار میکنم

-- به تو چه ، Apr 26, 2008 در ساعت 02:40 PM

چقدر بیکار تو کشورتون پیدا میشه بابا اداب ، فیلسفوفا ، برید فکر نان کنید که خربزه آب همه اینا فیلمه

-- علی ، Jul 10, 2008 در ساعت 02:40 PM

درسته همه اینا فیلمه اما این فیلم جنگ یه روزی خاطره میشه!

-- سعید ، Aug 3, 2008 در ساعت 02:40 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)