تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

واکنش خاتمی به تذکر ۷۷ نماینده مجلس

در حالی که نمایندگان مجلس شورای اسلامی از تذکر خود به وزارت اطلاعات برای رسیدگی به اظهارات سید محمد خاتمی صرف نظر کرده‌اند، رییس‌جمهور پیشین ایران گفت که نگران تخریب‌های که علیه وی صورت می‌گیرد، نیست.

محمد خاتمی که شب گذشته در بنیاد باران سخن می‌گفت در واکنش به این تذکر نمایندگان مجلس اعلام کرد: «من از تخریب هیچ نگرانی ندارم و می‌دانم چرا این تخریب‌ها صورت می‌گیرد و منتظر باشید که در آینده این تخریب‌ها افزون‌تر خواهد شد.»

وی هم‌چنین از «الگوسازی» به عنوان رسالت جمهوری اسلامی نام برد و «صدور انقلاب» را به معنای ایجاد حکومتی داسنت که «مردم در آن دارای احترام هستند، از آرای مردم حراست می‌شود، آزادی وجود دارد، اقتصاد کشور پیشرفته است، عدالت در آن پیاده شده و جایگاه و شأن ملت ایران در جامعه بین‌المللی افزون‌تر شده است.»

رییس‌جمهور سابق ایران تصور این‌که جمهوری اسلامی به صورت دیگری نیاز دارد یا می‌خواهد انقلاب خود را صادر کند، را خلاف واقع دانست و از آن به عنوان جفا به آیت‌الله خمینی یاد کرد.

خاتمی جمعه گذشته در دانشگاه گیلان گفته بود که صدور خشونت به خیانت به انقلاب است. وی در اظهاراتی که آن را تحریف و تخریب سخنانش دانسته است، گفته بود: «امام چه می‌خواست و منظورش از صدور انقلاب چه بود؟ این که ما اسلحه بگیریم و در دیگر کشورها انفجار ایجاد کنیم و گروه‌هایی درست کنیم که در دیگر کشورها خرابکاری کنند؟ امام به شدت با این رفتارها مخالف بود و برخورد می‌کرد.»

متن کامل را بخوانید

این در حالی است که محمدرضا میرتاج‌الدینی نماینده تبریز و عضو شورای مرکزی فراکسیون محافظه‌کاران مجلس امروز در گفت و گو با سایت آفتاب، قرائت نشدن تذکر نمایندگان را «ناشی از برخی مصلحت‌ها» دانسته است.

این نماینده محافظه‌کار همچنین گفت که نمایندگان به این نتیجه رسیده‌اند که اظهارات آقای خاتمی تحریف از سوی رسانه‌های بیگانه تحریف شده است.

با این حال صفدر حسینی وزیر اقتصاد و دارایی دولت خاتمی اعلام کرده است که این مسائل برای تخریب چهره خاتمی صورت می‌گیرد.

به گفته وی «متن مردم، خواهان حضور آقای خاتمی در انتخابات ریاست‌جمهوری دهم است و این نکته را طراحان و امضاکنندگان این تذکر به خوبی می‌دانند و از این روست که آتش توپخانه‌های خود را از هم‌اکنون برای حمله به خاتمی تدارک دیده‌اند.»

روز گذشته ۷۷ نمانینده مجلس شورای اسلامی در تذکری که قرار بود امروز (چهارشنبه) در صحن علنی مجلس قرائت شود، از وزیر اطلاعات خواسته بودند تا به اظهارات آقای خاتمی که به زعم آن‌ها باعث «یاوه‌سرایی بیگانگان علیه جمهوری اسلامی شده است» رسیدگی کند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حالی خواستار برخورد وزارت اطلاعات با آقای خاتمی شدند که پیش از این نیز در مردادماه سال گذشته گروهی از طلبه‌های شهر قم از رییس‌جمهور سابق ایران به‌ «اتهام» دست دادن وی با یک زن ایتالیایی، به دادگاه ویژه روحانیت این شهر شکایت کرده بودند.


در همین رابطه:
درخواست از وزار‌ت اطلاعات برای تذکر به خاتمی
شکایت از محمد خاتمی در دادگاه ویژه روحانیت
خاتمی: صدور خشونت، خیانت به انقلاب است

نظرهای خوانندگان

يكى نيست از اين آقاى خاتمى بپرسد در يكهزار و چهار صد سال گذشته دو روز بوده است كه دريك حكومت اسلامى در جهان "«مردم دارای احترام بوده باشند، از آرای مردم حراست شده باشد، آزادی بوده باشد،اقتصاد کشور پیشرفته بوده باشد، عدالت در آن پیاده شده و جایگاه و شأن ملت ایران در جامعه بین‌المللی افزون‌تر شده باشد.» آخر تا كى اين ملت به اين انشاهاى شما گوش بدهد و رويش نشود بگويد اگر سر كلاس من اين انشا را خوانده بوديد نمره تان بيش تر از چهارده نبود.حالا پرت وپلاهاى ديگر رهبران كشور بيخ ريش خودشان.شما تازه خوبه ايد!!

-- كيوان ، May 7, 2008 در ساعت 03:31 PM

ما از آقای خاتمی درخوست میکنیم که در انتخابات شرکت کنند.

-- مدرس ، May 7, 2008 در ساعت 03:31 PM

جواب آقا کیوان:حکومت حضرت محمّد (ص)

-- م.ن ، May 8, 2008 در ساعت 03:31 PM

اولا در مكه يا مدينه؟.ثانيا همة تصميم ها را كه خودشان مى گرفتند و همة آن صحبت هاى شيرين آقاى خاتمى با حضور بالقوه آنهمه كافر حربى اصلا تصورش هم ممكن نبود چه برسد به تحققش.

-- كيوان ، May 8, 2008 در ساعت 03:31 PM

ایران بخواب که کوروش بیدار است
تنها آن زمان بود که ایران آزاد و آباد بود

-- سپهر ، May 9, 2008 در ساعت 03:31 PM

ایران بخواب که کوروش بیدار است
تنها آن زمان بود که ایران آباد و آزاد بود

-- سپهر ، May 9, 2008 در ساعت 03:31 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)