تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

درخواست از وزار‌ت‌اطلاعات برای تذکر به خاتمی

تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات محمد خاتمی مبنی بر«خیانت به آرمان‌های انقلاب با صدور خشونت» از وزارت اطلاعات دولت احمدی‌نژاد خواستار تذکر و رسیدگی به این اظهارات شدند.

77 نماینده مجلس هفتم که هویت هیچ‌یک از آنان تاکنون فاش نشده است، امروز (سه‌شنبه) در تذکری به غلام‌حسین محسنی اژه‌ای وزیر اطلاعات از وی خواسته‌اند به سخنان «بی‌مبنا، خلاف امنیت ملی و مضر به وجهه نظام» آقای خاتمی هرچه زوتر رسیدگی کند.

آقای خاتمی جمعه گذشته در جمع دانشجویان دانشگاه گیلان با انتقاد از تحریف اندیشه‌های آیت‌الله خمینی، گفته بود صدور خشونت از سوی جمهوری اسلامی خلاف نظر آقای خمینی و خیانت به انقلاب اسلامی است.

رییس جمهوری سابق ایران گفته بود: «امام چه می‌خواست و منظورش از صدور انقلاب چه بود؟ این که ما اسلحه بگیریم و در دیگر کشورها انفجار ایجاد کنیم و گروه‌هایی درست کنیم که در دیگر کشورها خرابکاری کنند؟ امام به شدت با این رفتارها مخالف بود و برخورد می‌کرد.»

در تذکر این نمایندگان مجلس که تنها در خبرگزاری فارس بخش‌هایی از آن منتشر شده، خطاب به وزیر اطلاعات آمده است: «شایسته است ضمن تذکر به نامبرده در رعایت مصالح جمهوری اسلامی، بررسی گردد با کدام مستندات و با چه انگیزه و حقی ایشان به خود اجازه دادند با سخنانی نسنجیده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را که در افکار عمومی جهان زیر سئوال ببرند و موجب باز شدن راه یاوه‌سرایی بیگانگان و دشمنان علیه این نظام مقدس گردند.»

براساس اعلام خبرگزاری فارس، این تذکر آیین‌نامه‌ای فردا (چهارشبه) در صحن علنی مجلس قرائت خواهد شد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حالی خواستار برخورد وزارت اطلاعات با آقای خاتمی شده‌اند که پیش از این نیز در مرداد ماه سال گذشته گروهی از طلبه‌های شهر قم از رییس‌جمهور سابق ایران به‌ «اتهام» دست دادن وی با یک زن ایتالیایی، به دادگاه ویژه روحانیت این شهر شکایت کرده بودند.

در همین رابطه
خاتمی: صدور خشونت، خیانت به انقلاب است

شکایت از محمد خاتمی در دادگاه ویژه روحانیت

نظرهای خوانندگان

نظیر این سخنان را آقای رفسنجانی هم دو روز پیش در یک جلسه ای گفته است . تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها . آنهم دو تا رییس جمهور سابق .

-- خودی ، May 6, 2008 در ساعت 02:18 PM

کسانی که به خاتمی انتقاد می کنند (که البته بسیاری از آنها هم وارد است) به این نکته نیز توجه کنند که کوچکترین حرکت او با چنین واکنشهایی روبرو میشود. در آن 8 سال نیز همینطور بوده و همین که 8 سال را دوام آورد و گذاشت ما نفس بکشیم خودش کم نبود. تصور می کنم اگر مثلا احمدی نژاد به جای او آمده بود حالا در ایران اینترنتی وجود نداشت که ما بخواهیم نظر خودمان را اینجا بنویسیم.

-- فرهت ، May 6, 2008 در ساعت 02:18 PM

آقای فرهت: بیماری که سرطان تمام وجودش را گرفته و هیچ مسکنی درمان دردش نیست، بیشتر خواهان مرگ میشود تا بی دردی لحظه ای در اثر مواد مخدر. با پوزش از فانتزی سازی. وقتی نفس شما به عشق آن لوندی مکش مرگ مای ایشون بنده؟ پیشکش تان ما که حسود نیستیم.
خَیِر

-- بدون نام ، May 6, 2008 در ساعت 02:18 PM

صابون قوه "مستقل" قضائيه به عباى آقاى خاتمى هم بخورد بد نيست.

-- كيوان ، May 6, 2008 در ساعت 02:18 PM

اینکه برای همه واضح شده که ایران در کشورهای دیگه خرابکاری می کنه !
من سرباز سپاه بودم درست زمانی که در عراق دنبال صدام می گشتند و فرمانده کل پادگان ما با افتخار این قضیه رو تعریف کرد که : یک موتور سوار به نیروهای آمریکایی اعلام می کنه من جای صدامو می دونم و همه نیروها رو به جایی می بره که کل منطقه بمب گذاری بوده و بعدش هم که می تونین حدس بزنین !
فرمانده با افتخار گفت که اون یک سپاهی بود که کفار رو نابود کرد !
این ایدئولوژی اسلام هست و امروز خیلی ها به خشونت و غیر الهی بودن اون پی بردن که خامنه ای اعلام می کنه " امروز به ما می گن که خیلی ها از دین خارج می شن "
دلیل داره خاتمی هم یکی مثل من که قلبش برای میهنش می تپه نه اسلام کثیف

-- کافر بزرگ ، May 6, 2008 در ساعت 02:18 PM

Ba hameye ehterami ke be khatami daram bayad arz konam ke khomeiny mikhast enghelab o be keshvarhaye mosalman o gheire mosalman ham sader konad che ba zoure aslahe che raveshe digar. Javanhayi ke jouneshoun o dar jange IRAN ARAGH az dast dadand serfan baraye jang naboud balke jenabe khomeiny havas karde boudand Ghods ya ourshalim ra begirand o baghdad dar rahe in jahangirie ishan boud!!! agar baziha bekhatere manfeat ya faramoushi in massael ra tore digari matrah mikonand in moshkele ma nist. khomeiny khounkhah boud o dar tarikh be onvane khounkhah sabt shodeh

-- Nam ، May 6, 2008 در ساعت 02:18 PM

هر چه زمان ميگذرد بيشتر متوجه درستي و شخصيت والاي اخلاقي خاتمي ميشوم . تاريخ ثابت خواهد كرد چه نيرويي هماهنگ كننده ي كيهان تهران و كيهان سلطنت طلبان براي حمله به خاتمي و ناكام گذاشتن برنامه هاي او بوده است. اگر با ديده ي انصاف به جامعه ي ايران نگاه كنيم متوجه ميشويم كه حيف از آن مرد بود كه رئيس جمهور اين ملت باشد . لايق اين ملت همين احمدي نژاد پوپوليست است.

-- علي ، May 6, 2008 در ساعت 02:18 PM

ما معمولا دچار مسیرهای انحرافی میشویم. یک نمونه: کسی درباره اینکه میدان گازی مشترک ما و قطر در خلیج فارس توسط قطری ها در حال خالی شدن است حرفی نمیزند ولی همه نگران یک اسم جعلی برای خلیج فارس هستیم! یکی دستش به جایی بند نیست و به جای تحلیل عقلانی و سیاسی همه بدبختی هایش را از خاتمی میداند (فحش دادن به او کم هزینه تر است). یکی خود را از مردم ایران جدا میکند و می گوید لایق این ملت احمدی نژاد است. ایران همین است با همین مختصات سیاسی. مسئله خوبی یا صداقت خاتمی نیست (اینها مهم هستند ولی وزنشان در سیاست کمتر میشود). مسئله بت ساختن یا به زیر کشیدن خاتمی نیست. جدای از علائق یا نفرت های شخصی مان و فانتزی سازی، بهتر است فکر کنیم که در عرصه سیاست ایران با امکانات بالقوه موجود تنها اتفاق خوب (بگویید کمی خوب) در آینده نزدیک آن است که مردم با وجود انتخابات غیر دموکراتیک کسی مثل خاتمی را به زور به حکومت تحمیل کنند (اگر پیش بینی خوب دیگری می شناسید اعلام کنید و اگر نا امیدید که ...). مهم نیست که سخنان خاتمی با واقعیت انقلاب و خمینی می خواند یا نه، مهم اینست که چنین حرفهایی زده شود. مهم نیست که نفع خاتمی یا حکومت در چیست، مهم اینست که نفع ما مردم در آمدن از وضعیت فعلی است به کمترین و ممکن ترین قیمت.

-- فرهت ، May 7, 2008 در ساعت 02:18 PM

آقای خاتمی گفته اند که نظر بنیان گذار انقلاب این نبوده که ما در سایر کشورها آدمکشی کنیم. آیا واقعا این حرف اشکال داره؟ اینکه بعضی افراد مثل نمایندگان مجلس و نویسندگان روزنامه کیهان حساسیت نشون میدهند این معنی رو در اذهان ایجاد میکنه که حتما ایران همچین کارائی میکنه و حالا با این سخنان آقای خاتمی موضوع داره فاش میشه.

-- وطن دوست ، May 7, 2008 در ساعت 02:18 PM

IRANIANS must be proud of KHATEMI. Must defend him against ignorant Mollah KHAMAENIEH, and Ahmadinejad whom brings iran shame and destruction. Iran must move forward with people like Khatemi!

-- mahmood ، May 7, 2008 در ساعت 02:18 PM

درود بر مرد بزرگ خاتمی.
خاتمی به نظر من تنها رئیس جمهور ایران بود که با صدق نیت و برای خدمت به میهن وارد عرصه شد. او به حق می توانست امیرکبیر ایران باشد اما....

-- بدون نام ، May 7, 2008 در ساعت 02:18 PM

عشقي كه به ميهنم دارم همان عشق را به عزيز دلم خاتمي بزرگ دارم به نظر بنده آقاي خاتمي از رجايي هم براي اين مرز و بوم دلسوز تر بود .

-- حميد جايروندي ، May 9, 2008 در ساعت 02:18 PM

درود بر خاتمی
به امید انکه دوباره به قدرت برگردد برای ان روز لحظه شماری میکنیم

-- هادی ، May 9, 2008 در ساعت 02:18 PM

من نمیدونم تو کجای دین ما اومده که با کشورهای غیر مسلمان باید مثل احمدی نژادها عمل کرد . بابا حضرت علی امام حسن رو برا مذاکرات با امپراطور روم به اروپافرستاد.این آقای خاتمی واقعا رییس جمهوری بود که خیلی از ماها لیاقتش رو نداشتیم.نمیدونم شاید بلای احمدی نژاد هم به خاطر همین ناشکریهای ماست.

-- امیر.ت ، Jul 25, 2008 در ساعت 02:18 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)