تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

تغییرات جدید کابینه آغاز شد

با معرفی سرپرست برای وزارت امور اقتصاد و دارایی و نیز اعلام ادغام دو وزارتخانه رفاه و کار و امور اجتماعی، تغییرات در کابینه محمود احمدی‌نژاد آغاز شد.

این تغیرات در حالی صورت می‌گیرد که بسیاری از چهره‌های شاخص محافظه‌کار در روزهای گذشته نسبت به این تحولات با انتقاد برخورد کرده‌اند و مقامات دولتی نیز در اظهارات ضد و نقیض، برآیند تحولات کابینه را در ابهام فرو برده‌اند.

اما آن‌چه که تا کنون قطعی و اعلام شده سرپرستی حسین صمصامی به عنوان وزیر امور اقتصادی و دارایی است که بنا به گزارش خبرگزاری‌های ایران از روز شنبه آینده کار خود را در دفتر کار دانش جعفری آغاز خواهد کرد.

وی هم اکنون دبیر کمیسیون اقتصادی هیأت دولت است و خبرگزاری فارس وی را به عنوان «استاد دانشگاه شهید بهشتی و دارای مدرک دکترا در رشته» اقتصاد معرفی کرده است.

بنا به گزارش فارس، پيش از اعلام سرپرستی صمصامی، پرويز داوودي معاون اول رئيس جمهور، صادق محصولي مشاور رئيس‌جمهور، محمدرضا رحيمي رئيس ديوان محاسبات، زاهدي وفا معاون اقتصادي وزير امور اقتصادي و دارايي و علي ديواندري مدير عامل بانك ملت براي اين پست مطرح شده بودند.

خبرگزاری فارس همچنین گزارش داده‌است که علت کناره‌گیری داوود دانش جعفری از سمت خود، برکناری یکباره تمامی اعضای هیأت مدیره شرکت بیمه ایران از سوی رئیس‌جمهور و بدون هماهنگی وی بوده است.

ادغام وزات کار و رفاه
در تحولی دیگر نیز، امروز اعلام شد که با ادغام وزارت كار و امور اجتماعي و وزارت رفاه و تأمين اجتماعي، جهرمي به عنوان وزير وزارتخانه جدید معرفي مي‌شود و عبدالله مصري از کابینه خداحافظي خواهد کرد.



در این گزارش که به عنوان «گزارش اختصاصی» خبرگزاری فارس منتشر شده، زمان این تحول اعلام نشده است.

گفتنی‌است ادغام وزارتخانه‌ها در ساختار اداری ایران نیاز به کار کارشناسی از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی دارد و پس از تصویب این تحول در دولت، مجلس به عنوان بالاترین رکن نظارتی باید آن را به تصویب برساند.

پيش از اين، طرح ادغام وزارتخانه‌هاي كار و امور اجتماعي و تعاون و همچنين ادغام وزارتخانه‌هاي رفاه و بهداشت مطرح شده بود كه تا کنون اجرايي نشده است.

در همین ارتباط:
* "برکناری قریب‌الوقوع سه وزیر در ایران"

* تأیید برکناری چهار وزیر و چهار استاندار

* وزیر اقتصاد ایران تغییر می‌کند

* تکذیب تغییرات مدیریتی در دولت احمدی‌نژاد

نظرهای خوانندگان

این جابجای ها غده سرطان را نابود نمی کند و وقت کشی بیشتری تحت عناوین "نواوری" و "شکوفایی" است. شاه هم درزمان خود به عناوین گوناگون مهره های درمانده خود را اینور و انورمی کرد. فرق ان دوران با این دوران این است که ان زمان یکان فرماندهی داشتیم وحالا دکان نگهبانی داریم.

-- بدون نام ، Apr 16, 2008 در ساعت 11:54 AM

با اين تغييرات دركابينه دولت نهم ياد شعار دوران انقلاب مي افتيم كه مردم فرياد ميكردن :
ما ميكيم شاه نمي خوايم ـ نخست وزير عوض ميشه
دلسوز نظا م ومنتقد كارهاي عجولانه وغير كارشناسي

-- دلسوز ، Apr 17, 2008 در ساعت 11:54 AM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)