تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

تکذیب تغییرات مدیریتی در دولت احمدی‌نژاد

سخنگوی دولت جمهوری اسلامی، شایعات انتشار یافته در مطبوعات و محافل داخلی این کشور را مبنی بر برکناری وزیر اقتصاد و دارایی تکذیب کرد.

رسانه‌های گروهی این کشور در روزهای اخیر به شایعاتی اشاره کردند که بر مبنای آن "داوود دانش‌جعفری" وزیر امور اقتصادی و دارایی و سه وزیر دیگر کابینه نهم از سمت خود برکنار می‌شوند.

به‌گزارش خبرگزاری‌های ایران، "غلامحسین الهام" امروز شنبه، در نخستین واکنش به این شایعات با شرکت در کنفرانسی خبری اعلام کرد، هیچ‌گونه تغییری در وزارت‌ اقتصاد و دارایی در دست بررسی نیست.

با این حال "دانش جعفری" امروز تغییر خود از این سمت را نه تائید و نه تکذیب کرد، اما گفت: "در مورد برخی از اعضای دولت نیز این شایعات مطرح بود و به واقعیت گرایید."

لینک‌های مرتبط در بالاترین

دولت احمدی‌نژاد در سال ۱۳۸۳ با شعار تقسیم عادلانه‌تر ثروت نفتی روی کار آمد؛ ولی منتقدان می‌گویند هزینه‌های "بی‌حد و حصر" دولت موجب تشدید نرخ تورم شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، "الهام" انتشار این خبر را دروغ ۱۳ سال ۸۷ ارزیابی کرد و گفت: "ما هم از پوشش رسانه‌ای این خبر تعجب کردیم." به گفته این سخنگو، "تغییری در دولت مطرح نیست" و انتشار این خبر سناریویی برای "تحت‌الشعاع قرار دادن" برنامه‌های اقتصادی دولت است.

محافظه کاران در انتخابات ۲۴ اسفند اکثریت قاطع خود را در مجلس ایران حفظ کردند؛ ولی تحلیل‌گران سیاسی پیش‌بینی می‌کنند مجلس جدید در برابر سیاست‌ها و نحوه مدیریت اقتصادی دولت احمدی‌نژاد در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری آینده به‌مراتب منتقدتر باشد.

برنامه‌ هسته‌ای ایران

سخنگوی دولت همچنین در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران در مورد مشوق‌های جدید کشور‌های غربی برای تهران به منظور توقف فعالیت‌های غنی‌سازی گفت، تهران در مقابل مشوق‌های پیشنهادی غرب هیچ امتیازی نخواهد داد.

به گزارش ایسنا، آقای الهام گفت: "ایران حقوق خود را با مشوق‌ها معامله نمی‌کند." وی افزود: "ما این را قبول نداریم که در قالب مذاکره بیاییم بخش‌های دیگر یا چند کشور خاص را جایگزین نهادهای حقوقی مثل آژانس کنیم."

در عین حال محمود احمدی‌نژاد نیز دیروز جمعه گفت، وی هر گونه بسته جدید مشوق‌های پیشنهادی قدرت‌های جهانی را به ازای تعلیق فعالیت غنی‌سازی اورانیوم رد می‌کند. رییس‌جمهوری ایران همچنین افزود، این موضوع قابل مذاکره نیست.

مقتدی صدر در ایران نیست

غلامحسین الهام در ادامه در نشست خبری هفتگی خود، خبرهای منتشره درباره حضور مقتدی صدر روحانی تندروی شیعه عراقی در خاک این کشور را نیز تایید نکرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، آقای الهام در پاسخ به پرسشی درباره حضور احتمالی مقتدی صدر در ایران گفت: "این خبرها را تأیید نمی‌کنم." وی افزود: "اين موارد در جهت فرافكنی نيروهای اشغال‌گر عراق است كه سبب ناامنی در عراق هستند."

مسئولان نظامی آمریکا مرتباً تأکید می‌کنند که مقتدی صدر در ایران اقامت دارد. آمریکا به‌ویژه تهران را به تأمین سلاح شبه‌نظامیان صدر موسوم به "ارتش مهدی" متهم می‌کند.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)