تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

وزیر اقتصاد ایران تغییر می‌کند

یک مقام بلند‌پایه در وزارت امور اقتصادی و دارائی ایران، خبر برکناری «داوود دانش‌جعفری» از این وزارت‌خانه را تأیید کرد.

روزنامه ابرار و برخی رسانه‌های نزدیک به جریان محافظه‌کاران ایران، روز گذشته از برکناری قریب‌الوقوع وزیر امور اقتصادی و دارایی و دو وزیر راه و ترابری وکشور خبر داده بودند.

خبرگزاری مهر، امروز جمعه به نقل از یک منبع نزدیک به وزارت دارایی ایران خبر داد: "دانش‌جعفری احتمالاً به یک وزارت‌خانه دولتی دیگر خواهد رفت."

این منبع، از وزارت‌خانه جدیدی که قرار است "دانش‌جعفری" ریاست آن را برعهده بگیرد، نام نبرد؛ اما خبرگزاری مهر پیش‌بینی کرد وی به زودی به وزارت بازرگانی منتقل شود.

خبرگزاری فارس نیز در خبر جداگانه‌ای، با تأیید خبر برکناری وزیر دارایی ایران، علت اصلی کنار گذاشته شدن دانش‌جعفری را اختلاف دیدگاه محمود احمدی‌نژاد با وی در مورد زمان عزل تمامی اعضای هیات مدیره و مدیرعامل شرکت بیمه ایران ارزیابی کرد.

با این حال خبرگزاری مهر علت اصلی این تصمیم را "مقاومت و عدم هماهنگی و انسجام وزارت امور اقتصادی و دارایی در سفرهای استانی و اجرای مصوبات آن" دانسته است.

بر اساس گزارش خبرگزاری فارس، احمدی‌نژاد در 18 اردیبهشت‌ماه سال 86 در نامه‌ای به وزیر اقتصاد دستور داده بود، اعضای هیأت‌مدیره و مدیرعامل بیمه ایران عزل شوند؛ اما در آن زمان وزیر امور اقتصادی که چنین شیوه‌ای را در عزل ونصب مدیران نمی‌پسندید، به رییس‌جمهور اعلام کرد: "تا یافتن جایگزین جدید آماده هر گونه همکاری است."

"داوود دانش‌جعفری" دارای سوابق تحصیلی مهندسی عمران دانشگاه کشمیر هند، کارشناسی ارشد اقتصاد دانشگاه تهران و دکترای اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی است.

خبرگزاری مهر، از "محمدهادی زاهدی وفا" به عنوان یکی از گزینه‌های اصلی جایگزینی دانش‌جعفری در وزارت امور اقتصادی و دارایی نام برده است.

"دیواندری" مدیرعامل بانک ملت نیز از سوی این خبرگزاری از دیگر گزینه‌های جایگزینی دانش‌جعفری اعلام شده است.

پیش‌تر و در اولین تغییرات مدیریتی دولت در سال جدید، "جواد فرشباف ماهریان" جایگزین" نوروز کهزادی" در بیمه مرکزی جمهوری اسلامی شده بود.

خبرگزاری فارس هم امروز خبر داد، "ابراهیم‌شیبانی" رییس سابق بانک مرکزی جمهوری اسلامی به‌زودی به عنوان سفیر راهی کشور اتریش خواهد شد.


در همین رابطه
"برکناری قریب‌الوقوع سه وزیر در ایران"

تغییر رییس کل بیمه مرکزی ایران

سوابق مدیریتی داوود دانش‌جعفری

نظرهای خوانندگان

خبرگزاری مهر، امروز جمعه به نقل از یک منبع نزدیک به وزارت دارایی ایران خبر داد: "دانش‌جعفری احتمالاً به یک وزارت‌خانه دولتی دیگر خواهد رفت."

مگر وزارتخانه غیر دولتی هم داریم ؟

-- تهرانی ، Apr 4, 2008 در ساعت 01:14 PM

می گن دروغ 13ه.

-- بدون نام ، Apr 6, 2008 در ساعت 01:14 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)