تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

محکومیت رضوان مقدم به شش ماه حبس و ۱۰ ضربه شلاق

رضوان مقدم، فعال جنبش زنان و از فعالان کمپین یک میلیون امضا به حکم شعبه ۱۳ دادگاه انقلاب، به شش ماه حبس تعلیقی و ۱۰ ضربه شلاق محکوم شد.

حکم دادگاه توسط مهناز پراکند از وکلای مدافع پرونده به وی ابلاغ شده و شامل سه سال تعلیق است. دیگر وکیل این پرونده، عبدالفتاح سلطانی است.

رضوان مقدم در تاریخ ۱۳ اسفندماه ۱۳۸۵، همراه ۳۲ نفر دیگر از فعالان کمپین در برابر دادگاه انقلاب دستگیر و پس از چند روز بازداشت به قید کفالت آزاد شد. اما یک سال بعد، پانزدهم اسفندماه ۸۶ در دادگاه انقلاب محاکمه شد.


رضوان مقدم (عکس: آرش عاشوری‌نیا، کسوف)

پیش از این نیز، سه عضو کمپین که در زمره ۳۳ نفر بازداشت‌شده در روز ۱۳ اسفند بودند، یعنی خانم‌ها مرضیه مرتاضی لنگرودی، ناهید جعفری و نسرین افضلی، به حکم مشابه شش ماه حبس تعلیقی و ۱۰ ضربه شلاق محکوم شده‌اند.

بر اساس این گزارش زینب پیغمبرزاده، عضو دیگر کمپین یک میلیون امضا نیز چندی پیش در رابطه با پرونده ۱۳ اسفند، به دو سال حبس تعلیقی محکوم شده بود.

این در حالی است که هفته گذشته دو سازمان بین‌المللی فعال حقوق‌بشر، با صدور بیانیه‌ای از مقام‌های جمهوری اسلامی خواستند تا مفاد عهدنامه‌های بین‌المللی حقوق بشر را در برخورد با فعالان حقوق زنان در ایران رعایت کنند.

در بیانیه این سازمان‌های حقوق‌بشری، با اعلام نگرانی از ادامه «اذیت و آزارها» از سوی دولت‌مردان جمهوری اسلامی در قبال مدافعان حقوق بشر، از مقامات ایران خواسته شده بود: «هر چه سریع‌تر به هر گونه اقدام تهدیدآمیز و آزاردهنده، حتی در سطوح قضایی، در قبال تمامی مدافعان حقوق بشر در ایران پایان دهند.»

در همین رابطه:
نگرانی از برخورد با فعالان زن ایرانی
محکومیت ناهید جعفری به شش ماه حبس و ۱۰ ضربه شلاق
شش ماه زندان و ۱۰ ضربه شلاق برای فعال جنبش زنان
دوسال حبس تعلیقی برای یک فعال زن

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)