تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

شش ماه زندان و ده ضربه شلاق برای فعال جنبش زنان

نسرین افضلی از فعالان جنبش زنان به شش ماه زندان و ده ضربه شلاق محکوم شد.

در حکم معاونت امنیت دادسرای انقلاب اتهام این فعال جنبش زنان اجتماع غیرقانونی و تبانی به قصد برهم زدن امنیت کشور، اخلال در نظم عمومی ‏‏ و تمرد از دستور پلیس اعلام شده‌است.

نسرین افضلی در گفتگو با رادیو زمانه با تایید این خبر گفت: «این حکم روز شنبه به محمد مصطفایی وکیل من ابلاغ شده است.»

گفتگوی زمانه با نسرین افضلی را بشنوید

او که یکی از تجمع کنندگان روز ۱۳ اسفند ۸۶ در برابر دادگاه انقلاب تهران بود به زمانه گفت که پیش از این از دو اتهام تمرد از دستور پلیس و اجتماع غیر قانونی تبرئه شده است و این حکم به دلیل اتهام اخلال در نظم ‏عمومی برای وی صادر شده است.

این فعال جنبش زنان در گفتگو با زمانه این حکم را غیر عادلانه دانست و گفت که درمهلت تعیین شده از طریق وکیلش به آن اعتراض خواهد کرد.

وی گفت حضور ما در مقابل دادسرای انقلاب در ۱۳ اسفند به شکلی آرام و بدون هیچ گونه شعار برگزار شد، اما با برخورد پلیس و دستگیری و اعزام آنها به بند ۲۰۹ زندان اوین منجر شد.

نظرهای خوانندگان

جرم زن بودن در كشور من كافيست تا او را به پاي چوبهء دار ببرند چه رسد به ده ضربه شلاق

-- بدون نام ، Apr 20, 2008 در ساعت 06:13 PM

روزنامه جهان و حتا همین صحیفه محترم زمانه که خدایش زیاد کناد نوشتند که ایران در مورد شکنجه و زندان و اعدام رتبه دوم را دارد. و اما من چون اینترناتم قطع شد و شاید فیلتراج نمی دانم که مطلبم رسید یا نه و منتشر شد یا نه. اما و اما واقعیت این است که با حساب دو دو تا چهار تای جمعیت کشور اول چین و کشور دوم ایران زیر سایه امام زمان این اخبار غلط محض است و کشور سوم و چهارم نیز خود حساب کنند که برای من اولویت و اولیت مهم است. این حتا برای نظام مقدس جمهوری اسلامی هم که پیوسته مظلوم بوده و قربانی اعداد و ارقام کذب کسر شان است که بنا به گزارش رویترز، یا هر کس دیگری بگوییم « در سال گذشته میلادی گذشته ۳۱۷ مورد مجازات اعدام در ایران به اجرا گذاشته شد که پس از چین با ۴۷۰ مورد، بالاترین تعداد است » ( این را خود شما زمانه ای ها نوشته اید که اگر آدرسش را داشتم برایتان می فرستادم ولی با فیلترینگ کامپوتر من بسیار تا بسیار کند است) برای جمهوری اسلامی که اساسش بر پایه ی زندان و شلاق و شکنجه و کشت و کشتار دیگر اندیشان و دیگر مذهبان و نامسلمان کشی ست حالا مذهبی باشد یا نباشد این رتبه برایش شرمآور است. حکومت ولایت فقیه با فاصله ای نجومی در جهان اولین آدمکش است ، اولین زندانی کن است. اولین شکنجه گر است جمعیت چین امروز یک ملیارد و سیصد و سی نه ملیون و... است و جمعیت ایران هفتاد و سه تا هفتاد و پنج ملیون! یعنی نوزده برابر کمتر از چین! برای اينکه چین به پای ايران برسد با این جمعیت می بایست پنچاه و نه هزار هفتصد هفتاد و نه نفر آدم بکشد. و برای اینکه اول باشد بایستی یکنفر هم را اضافه بکشد. من اگر سخنگوی حکومت اسلام ناب بودم به اینهمه اجحاف اعتراض می کردم. من اینهمه را به امام امت و کبیر سابق به امام امت و معظم و فرزانه ی فعلی و امام زمان عج تبریک و تهنیت می گویم برای آنکه مرده یعنی امام کبیر خمینی رحمت ایرانی می فرستم و برای آن دوبزرگوار که گفته می شود زنده اند عمر تا آخرالزمان مسئلت دارم. و به این زن شریف ایران بزودی شلاق خواهد خورد درود می فرستم و عرض می کنم که از جریان قادسیه به این سو زنان ما پیوسته شلاق اسلامی خورده اند و اینبار ماجر چنان حاد شده که امید خاکسپاری بسی پر قوت است... زنده باد خط مقدم جبهه زنان که پیکارگران راستین این دجاله ی مخنثه اند.

-- بدون نام ، Apr 20, 2008 در ساعت 06:13 PM

رادیو زمانه با سلام این نظر دهنده بدون نام سعی کرده همه منویات قلبی و نا رضایتی های خودش را از اینکه چرا مردم ایران در چهارده سال قبل با دلی باز اسلام را دین خود کرده اند اعلام کند و مانند صدام حسین به قادسیه اشاره میکند علاوه براین به عقیده فعلی اکثریت ملت ایران توهین میکند و شما بعنوان رادیو زمانه آن را پخش میکنید . لکن من چند روز قبل هنگامیکه در سایتتان نسبت به ادعای خانم عبادی که گفته تهدید به مرگ شده در سایتتان نظر خود را نوشتم و نسبت به این ادعا اظهار شک کردم (( و نوشتم این هم هوچیگری دیگری از خانم عبادی است که از یکطرف خود را مهم نشان دهد و ازطرف دیگر علیه نظام ج ا ایران جوسازی کند همانطوریکه قبلا این نوع هو چیگری ها را کرده و چند گروه و نفر مغرض و یا ساده غربی چایزه سیاسی نوبل را به او داده اند )) لکن شما صلاح ندیدید نظر م را بنویسید اما نظریه فوق که توهین به عقیده اکثریت جمعیت هفتاد میلیونی ایران است مینویسید . نمیدانم چرا ؟ شاید شما با این نوع نویسندگان همدل هستید و یا کسانی که بودجه رادیو شما و نیز مستمریتان را تامین میکنند اجازه نمیدهند چیزی که موافق دلخواه وخواست اکثریت ملت ایران است بنویسید و پخش کنید. یا شاید هم نظرم را در مورد خانم عبادی که دوبار برایتان فرستادم به شما نرسیده است که در صورت اخیر از این اظهار نظر گلایه ای و تند خودم معذرت میخواهم . علی

-- علی ، Apr 21, 2008 در ساعت 06:13 PM

در نظام جمهوری اسلامی زنان عملا حقی برای ابراز عقیده ندارند زیرا هر گونه اعتراضی از جانب یک زن به قانون اعتراض به اسلام و قرآن محسوب می شود

-- بدون نام ، Apr 21, 2008 در ساعت 06:13 PM

پنداشت ستمگر كه جفا بر ما كرد
بر گردن او بماند و بر ما بگذشت

-- لعيا ، Apr 21, 2008 در ساعت 06:13 PM

باچه کبکبه ودبدبه ای آمده بودند،این حضرات
باصطلاح روحانی.نه شرق را قابل میدانستند
ونه غرب را.وحالا بعداز سی سال یکه تازی و
ظلم و جوروفریب:
شغال بودن وچو ن شیرشرزه غریّدن
چـوکــــوه بودن ومــــوش زائــــــــیدن

-- راهی ، Apr 21, 2008 در ساعت 06:13 PM

بر ما بگذشت یعنی چه خانم لعیا زندگی یعنی گذشت زمان. او بر گرده ی من شما سوار است برای او و من تو شما زمان یکسان نمی گذرد. حقت را بستان عزیز جان. سرت سلامت. یک زن

-- یک زن ، Apr 21, 2008 در ساعت 06:13 PM

علی جان من با تو موافقم که پیراهن بدری و نویسنده بی نام را با صدام مقایسه کنی. و هم به زمانه تشر بزنی و بعد هم معذرت بخواهی و... امامن برادری دارم که در مسجد شاه تهران در یک قپان فروشی شاگرد است. من گاهی که به شما شهر می روم. و هم آری برادر من جایی زندگی می کنم که بازار برایم شما شهر است... و می بینی که علامت تعجب هم بر پایان جمله نگذاشتم...هم من خود چند بار آنجا و هزار بار جاهای دیگر دیدم و شنیدم آری او می گوید که چه فحشهایی از لطف سی سال حکومت عدل علوی و مرتضوی و نبوی و قرآنی و هزار و چهارصد سال تلانباری عقده ی پیروزی شمشیر بر رگهای ترد گردن ایرانیان توسط برادران عرب سرکار آری این عقده ها حالا گل کرده و حتا از دیوار مسجد هم نمی گذرند و چها که نمی نویسند.... یک روز صبح وقتی حجاج بازار مثل سیل سرازیر به گودال، به مسجد شاه می رفتند با نوشته ای جدید روبرو شدند که میگفت « به آبریزگاه عدل علی خوش آمدید» و اگر شما خود اهل بازار هستید می دانید که من تقیه می کنم و آنچه را من آبریزگاه نوشتم آنها چه نوشته بودند که اگر واقعیت را بنویسم همین زمانه که شما متهمش می کنید آنرا منتشر نخواهد کرد. و شما ماجراهای قبور اهل بیت و اهل بیت زادگان و امامزادگان اصلی و بدلی و تقلبی و جعلی و آنچه را خلق الله به عنوان تبرک نثارشان می کنند را حتما دیده و شنیده اید و اگر خود به آنجاها رفته اید حتما آن بوی عطر کذایی را با دماغ جان استمشاق کرده اید. ولی آن سزاواریهایی را که شما نثار خانم شیرین عبادی کردید را من باید بکنم که دلم از دست اسلامبازی های او خون است و نه شما. این خانم که برای شما کار می کند، برای اسلام خون ريز قاتل پرور و شهید پرور و برای علی شما و همنامتان که تنها در یک نصف روز و با استناد به تاريخ سر نهصد نفر يهودی را در برابر قلب رئوف و مهربان محمد رسول الله سر بریده آری برای این امیر مومنین واین امیر غضب پیامبر اسلام ناب ، آری اين زن را می گویم شِیرین عبادی دارد هر صبح و شام برای اين دين خشن و خشن پرور و خشونتکار و خشونت فکر و خشونت مرام آری اين دین با اين خشونت را خانم شیرین عبادی چنان بزک می کند، چنان چنگالهای سرخ از خون و پوزه رنگین از گوشت و خون آدمیزادش را چنان آرایش می کند که گویی هیچ گاه هیچ کس را ندریده و ذاهد و عابد و مسلمانا!!! آری برادر اين خانم برای شما بسی ارزنده است. و من به عنوان زن در اين گوشه ی خراب شده و تخریب شده تهران غم گرفته معتقدم که حیف این جایزه که به این خانم سرسپرده اسلام ناب داده شده. ای کاش این جایزه را به یک زن لاییک داده بودند، ایکاش این جایزه را به یک زن شیر صفت و بی باک داده بودند. و من به شما پیشنهاد می کنم که به قول اخوان ثالث سر زیر این توبره ی زرین نزنید و همچون امام رهبر فرزانه حضرت آیت الله خامنه ای با او به عنوان یک ثروت بزرگ مدارا و دست کم بازی بازی کنید. من اگر جای آقای خامنه ای بودم فتوا می دادم و برای اولین بار و اولین زن او را امام جمعه دائم تهران می کردم و خودم اولین کسی می شدم که پشت سرش نماز می خواندم. ولی متاسفانه مردان نسبت به زنان در سرتاسر جهان خشن و جنگ طلب ترند و مردان ما را هِیچ نگویید که خود سر کار مثل ممثل آنید.

-- ربابه از تهران ، Apr 21, 2008 در ساعت 06:13 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)