تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

محکومیت ناهید جعفری به ۶ماه حبس و ۱۰ ضربه شلاق

یک روز پس از محکومیت نسرین افضلی به ۶ماه حبس و ۱۰ ضربه شلاق، حکمی مشابه برای یکی دیگر از فعالان حقوق زنان و از اعضای کمپین یک میلیون امضا از سوی شعبه ۱۳دادگاه انقلاب صادر شد.

به گزارش سایت «تغییر برای برابری»، این بار ناهید جعفری، به اتهام اخلال در نظم عمومی به زندان و شلاق محکوم شده‌است.

زهرا ارزنی، وکیل این فعال زن درباره حکم صادره به سایت "تغییر برای برابری" گفته است که مرجع قضایی مکلف است کلیه اوراق قانونی و اخطاریه ها را به نشانی وکیل وی ابلاغ نماید اما با وجود اعلام این موضوع به دادگاه، باز هم حکم به موکل من ابلاغ شده است.

وی درباره حکم ناهید جعفری گفت: «دادسرای انقلاب سه اتهام را به او وارد کرده بود: اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی، تمرد از دستور پلیس و اخلال در نظم عمومی. طبق نظر دادگاه موکلم از دو اتهام تبرئه شده است. اما متاسفانه دادگاه اخلال در نظم عمومی را وارد دانسته و وی را به ۶ ماه حبس تعلیقی به مدت دوسال و ۱۰ ضربه شلاق محکوم کرده است.»

گفتنی است، ناهید جعفری عضو مرکز فرهنگی زنان و کمپین یک میلیون امضا، روز ۱۳ اسفند سال ۸۵ به همراه تعدادی دیگر از فعالان جنبش زنان که در تجمعی اعتراض‌آمیز نسبت به دادگاهی شدن ۵ فعال جنبش زنان به دلیل تجمع ۲۲ خرداد در میدان هفت، بازداشت شد.

او حین بازداشت مورد ضرب و شتم پلیس نیز قرار گرفت و آسیب دید. او پس از آزادی از زندان به وکالت شیرین عبادی و نسرین ستوده، شکایتی را علیه مأمور ضارب تقدیم نیروی انتظامی کرد اما تا کنون پی گیری هایش نتیجه ای نداشته و پرونده اش در مرحله تحقیقات است.

در همین ارتباط:
شش ماه زندان و ده ضربه شلاق برای فعال جنبش زنان
دوسال حبس تعلیقی برای یک فعال زن

نظرهای خوانندگان

قصر ضحاك هنوز اباداست تو به ويراني اين كاخ بكوش

-- ناهيد ، Apr 24, 2008 در ساعت 03:01 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)