تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

مرگ ولی‌‏الله فيض‌مهدوی، ديگر زندانی سیاسی

يک ماه و نيم بعد از مرگ اکبر محمدی در زندان اوين، ديروز مسؤولان قضايی تأييد کردند که ولی‌‏الله فيض‌مهدوی، ديگر زندانی ايرانی نیز در بيمارستان شريعتی تهران درگذشته است.

خبرگزاری ايلنا به نقل از مسؤولان زندان گزارش داده است که فيض‌مهدوی، روز يك‌‏شنبه، در حمام بند خود، در زندان رجايی‌‏شهر كرج، خور را حلق‌‏آويز کرده است و مأموران زندان پس از اطلاع از اين موضوع، وی را به بيمارستان شريعتی تهران منتقل کردند. اما او پيش از ظهر دیروز ‏در بيمارستان درگذشت.

محمد شريف، وكيل مدافع فيض مهدوی گفته است که اتهام موكلش، ارتباط با سازمان مجاهدين خلق عنوان شده و حكم صادره برای او اعدام بوده است.


بينا داراب‌زند، از فعالان سياسی در ایران و هم بند فیض مهدوی، گفته است که فيض‌مهدوی خودکشی نکرده، بلکه بعد از ۹ روز اعتصاب غذا به اين وضع گرفتار شده است.

پيشتر کميته‌ی دانشجويی دفاع از زندانيان سياسی نيز در گزارشی ادعا کرده بود که ولی‌الله فيض‌مهدوی، در حالت اغما و با ایست قلبی به بهداري زندانِ رجايی‌شهر منتقل شده و با تلاش پزشکان، قلب او احيا می‌شود، اما پس از دقايقی دچار سکته‌ی مغزی می‌شود.

به ادعای این کمیته، هم‌ـ اتاقی‌های فيض‌مهدوی نيز خبر خودکشی او را تکذيب کرده و تاکيد کرده اند: «وقتی ولی‌الله فيض‌مهدوی به حال اغما رفت، در اتاقش و تخت خودش بود و نه در حمام زندان».

نظر بدهید


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)



آرشیو ماهانه


از دست ندهید


گران‌ترین وکیل ایران

گفت‌وگو با ملکه اردن درباره اسلام

انصراف فرشچیان از اهدای آثارش

کتابگزاری داریوش آشوری درباره کیمیا

گفت‌وگو با آیت‌الله صانعی