تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

«تصویر روز نجوم» فارسی شد

نسخه‌ی فارسی سایت اینترنتی «تصویر روز نجوم» یا «APOD» (Astronomy Picture of the Day) به همّت «ماهنامه‌ی نجوم» و با موافقت و همکاری رسمی مدیران APOD ارائه گردید.


«تصویر روز نجوم» نامی آشنا برای منجمان و علاقمندان نجوم است. این پایگاه اینترنتی که در شانزدهم ژوئیه‌ی سال ۱۹۹۵ میلادی توسط جری بونل (Jerry Bonnell) و رابرت نمیروف (Robert Nemiroff) دو اخترشناس مرکز گادرد ناسا و دانشگاه فن‌آوری میشیگان تأسیس شد، هر روز تصویری جدید از دنیای نجوم به همراه توضیحات کوتاهی از اخترشناسان حرفه‌ای در مورد آن تصویر را به نمایش می‌گذارد.

«APOD» که یکی از پرمخاطب‌‌ترین منابع اینترنتی اخترشناسی محسوب می‌شود، از این پس با تلاش ماهنامه‌ی نجوم به زبان فارسی نیز در اختیار علاقمندان و منجمان فارسی‌زبان قرار دارد. وب‌سایت «تصویر روز نجوم» متعلق به بخش فعالیت‌های ترویجی مرکز فضایی گادرد ناسا در 20 کشور جهان به طور هم‌زمان به زبان‌های گوناگون عرضه می‌شود.

تصاویر سایت، علاوه بر ناسا و دانشگاه میشیگان هر چند وقت توسط نهادها و افراد خارج از ایالات متحده نیز تأمین می‌شوند. عکس‌های قدیمی‌تر به همراه اولین عکس ارائه شده در آرشیو سایت نگهداری می‌شوند.

Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)