واقعا نمیدونم چی بگم!؟ حیرت کردم . نبوغ و استعداد در این کار موج میزنه . واقعا هرسنگی که اون سنگ دلان سنگ سران و سنگ اندیشان پرت میکنن مثل اینه که ذره ای از وجود و وجدان ناداشته ی خودشونو تیکه تیکه میکنن و پرت میکنن و درواقع خودشون نابود میشن. چقدر حرف توی این اثر هست. واقعا دست مریزاد
"آقا"رضا" (و کلیه اسامی دیگری که مرگ و شکنجه و حبس آفریدند)، هر انسانی مرزی برای تحمل رنج دارد. این آزادی شما دقیقا در مجموعهی تزاید رنج انسانهای دیگر است. اکنون انسانی بنام سکینه آشتیانی 90 ضربه شلاق خورده که شما ( و همچنین من) درد آنرا نمیفهمیم و اکنون پس از 5 سال حبس (که باز هم از بیرون گود برایمان فهماش تصور نا پذیر است)، در آستانه سنگسار قرار دارد. دو فرزندش در فاجعه بارترین بحران دست و پا میزنند. من هم با قلبی کوچک در سینه، تحملام حدی دارد. نقش شما چه نظری و چه عملی در این فاجعه چقدر بوده؟
میدانید که با استتار پشت هر نقابی، تاریخ «"غیرت"» و تفویذ «گناه شرعی» و«قضاوت»تان، علارغم تظاهر به بیدینی ثبت شده.
هیچیک از بیشمار انسانهای جانباخته فراموش نمیشوند وهر چه ادامه دهید گرداب عمیقتر میشود.
فقط نمونههای "شناخته شده" شما، از جمله «گوبلز» جانی نیستند. در اطاق شما هم میتواند نوع جدیدی در کار جنایت بر علیه بشریت انگشت روی مانیتور بفشارد.
باور کنید این اخطار جدی است!
اگر مي توانستم کلمه اي بالاتر از ستودن و تحسين بيابم يقينا بکار مي بردم. اين اثر در حد و اندازه يک رساله دکترا است که تمامي روايات و احاديث در اين زمينه را به چالش مي کشد. جمود عقل نه در اديان بلکه در مذاهب خود را بخوبي نمايان نموده و صداي سقوط و نماي هبوط آن کاملا مشهود مي باشد.
ماناي عزيز باز هم تشکر مي کنم.
دايي علي
حکایتی در مورد سنگسار هست که حتما شنیده اید:
می گویند زنی را در حضور حضرت مسیح می خواستند سنگسار کنند، حضرت عیسی مسیح رو به مردم گفت اولین سنگ را کسی بیندازد که فکر می کند هیچ گناهی انجام نداده و بی گناه است...از آنجایی که هیچ کس صادقانه در درون خود را بی گناه نمی دانست پس طبعن آن زن هم تبرئه شد ...
پیامبر رحمت و مهر عیسی مسیح اینگونه مردم را اصلاح و هدایت می کرد.
هستم اگر میروم گر نروم نیستم .....آن کسی که میرود ومقاومت می کند، استوار تر و کاملتر میشود و آن کس که از استواران عقب میماندو ضعف نشان میدهد ومیترسد، محکوم است به نابودی.
چیه این ؟ اصلا یعنی چی ؟ یعنی مسلمونها مثل سنگ بی رحم ان ؟ یعنی مسلمونهایی که سنگسار میکنند از سنگ اند و فاحشه ها خیلی آدمهای خوبی و نرم و نازک و لطیفی هستند ؟ همینه که فساد داره روز به روز هم توی ایران و توی غرب بیشتر و بیشتر میشه. با همین طرز تفکر نرم و نازک هستش که غرب به اینجا رسیده
مراقب باش که به حریم خشونت بار و متعفن مذهبیون خشک مغز و متحجر پا گذارده ای.
طرز "فکر"ی که کشتن یک انسان دست بسته و نیم چال شده را با ضریات ریز سنگ به چشم وسر و گوش و بینی و گردن و سینه و گرده اش مجاز می داند هنوز در بین ما ایرانی ها زنده است.
dorood bar to nazanin
kasi ke sang part mikone ensan nist ye mojasame a yek janevare mazhabiye bi maghze momene baz ham migam dorood bar to payande bashi
آقا "ساسان" و "بابک"، وضعیت سنگ در عصر جدید وهشتناک پیشرفته است. این موجود والا در عین " بی دینی" وضعیت تاریخی غیرت شرعیاش را "توضیح" هم میده! آیا در کودکی به سگهای در حال جفت گیری سنگ پرت نکردید؟ دلیلاش ربطی به یهودیت داشت؟ عمرأ هیچ چیز منفی در شمای از دیو و دد ملول یافت میشود؟
بر کدام جنازه زار میزند...؟
***
بر کدام جنازه زار میزند این ساز؟
بر کدام مُردهی پنهان میگرید
این سازِ بیزمان؟
در کدام غار
بر کدام تاریخ میموید این سیم و زِه، این پنجهی نادان؟
بگذار برخیزد مردمِ بیلبخند
بگذار برخیزد!
زاری در باغچه بس تلخ است
زاری بر چشمهی صافی
زاری بر لقاحِ شکوفه بس تلخ است
زاری بر شراعِ بلندِ نسیم
زاری بر سپیدارِ سبزبالا بس تلخ است.
بر برکهی لاجوردینِ ماهی و باد چه میکند این مدیحهگوی تباهی؟
مطربِ گورخانه به شهر اندر چه میکند
زیرِ دریچههای بیگناهی؟
مانا جان شما شگفت انگیزی! من سالهاست در حیطه کاریکاتور به عنوان یک بیننده و خواننده فعالم بدون شک و اغراق شما برترین کاریکاتوریست ایرانی در تاریخ مطبوعات ایران هستی. هم وطنی و هم زبانی با تو مایه افتخار من و هر ایرانی آزاده دیگر است.
درود بر روح بلند و هنر مند تو باد!
سلام.در اسلام اگه مجازاتی تعیین شده بخاطر نشان دادن مقدار بدی این مسئله بوده مثلا قانون سنگ سار نه برای اجرا بوده بلکه به دلیل این بوده که قبح زنا را نشان بدهد مثلا در شرایط که برای سنگسار عنوان شده این است که ۲ نفر شاهد در آن صحنه زنا باشند و آیا چنین امکانی وجود دارد؟پس اگه مشکلی هست از اجرای آن است که توسط افراطیهای اسلامی انجام میشه .
جناب اقای ارمانی وقتی یک زن شوهر دار حریص بشه در اسلام براش این مجازات سخت و بقول شما سبوعانه را در نظر گرفته اند ولی باز به شما عرض میکنم که یکی از شرایط اثبات زنا وجود دو شاهد عاقل در زمان ارتکاب زنا و دادگاه و قاضی صالح است و همچنین من این موضوع را به عنوان اطلاع عرض کردم ولی شما شرم و بیداد را به من حواله کردی.چرا
جناب اقای ارمانی وقتی یک زن شوهر دار حریص بشه در اسلام براش این مجازات سخت و بقول شما سبوعانه را در نظر گرفته اند ولی باز به شما عرض میکنم که یکی از شرایط اثبات زنا وجود دو شاهد عاقل در زمان ارتکاب زنا و دادگاه و قاضی صالح است و همچنین من این موضوع را به عنوان اطلاع عرض کردم ولی شما شرم و بیداد را به من حواله کردی.چرا?
نه فقط خود این کار "مانا"؛ که بیشتر این استقبال وحشتناک زیبای مخاطبان است که من را سؤال پیچ کرده است. پس کمی شرح می دهم واز حود مانا یا هرکدام از بینندگان می خواهم که برایم توضیح قابل دفاع بدهند.
درحالی که بهر علت علاوه بر میدان وعرصۀ واقعی که نفس از کسی درنمی آید به ادامۀ سرکوب رژیم وسردشدن جنبش بهردلیل؛ دردنیای مجازی هم اوضاع روبراه نیست وجوانان اگرهم مانده اند در دنیای مجازی بیشتر دنبال علایق شخصی خود هستند تا امیدی به ادامۀ جنبش؛ دراین کویر سکوت وروبسوی ناامیدی "سنگ سار" مانا طوری با هجوم کامنت گزاران نزدیک سه رقمی! مواجه شده که نیازمند یک مطالعۀ میدانی جامعه شناختی دارد برای استفاده در ادامۀ اعتراضات.
سؤال مشخص من این است که اولاً یکی از تحسین کنندگان یک توضیح وتبیین محتوایی ومفهومی بدهد برای من که هنوز سه روزاست نمی توانم رمزگشایی کنم از سه نماد مانا دراین کار ودوم مشخص کنیم که این کار چه خصوصیتی دارد که با اقبال چهاربرابر بیشتر معمول کارهای مانا مواجه شده است. مرسی. یا...هو
در کامنت هاخوب توضیح داده اند. و تعداد زیاد کامنت نشانه ی بیزاری مردم از این قانون غیر انسانی و وحشیانه است که انسانی را به خاطر عملی که با ایده ی برخی سازگار نیست به وحشیانه تزین روش میکشند.
در ضمن ویژگی کاریکاتور این است که خودت هم فکر کنی و افکارت را به چالش بکشانی برادر و گرنه مقاله مینوشتند
دوباره خدمت شما عرض کنم من کارشناس نیستم که در باره سنگسار نظر بدهم یا خودم از این مجازات راضی نیستم اما مشکل ما در ایران عدم وجود عدل و انصاف چه در حکومت چه در خود ما ایرانیها است الان در عربستان چهار انگشت را برای دزدی قطع میکنند و هیچ کس در انجا به این حکم اعتراضی ندارد چرا که اولا برای همه اجرا میشود (و همچنین اقازاده ها) و در ثانی در دادگاهی عادل و صالح .برای اجرا حکم قطع انگشتان در دزدی یکی از شروط ٢٥ گانه این است که اوضاع اقتصادی ان سرزمین مناسب باشد. یا در چین حکم اختلاص اعدام است که چندی پیش یکی از مقامات بلندمرتبه را اعدام کردند پس ما نیز جانب انصاف را نگه داریم ابتدا منصف باشیم و سپس در تغییر قوانین بکوشیم.
... «وقتی یک زن شوهر دار حریص بشه در اسلام براش این مجازات سخت و بقول شما سبوعانه را در نظر گرفته اند» ...
این طرز فکر بینهایت عقب افتاده-ضدانسانی و «متحجرانه» است.
می دونی فکر متحجر یعنی چی؟ یعنی اینکه مثلا به لجن بار بودن این رفتار سنگدلانه پی می بریم ولی ایمان منجمد شده و سنگ بسته مون اونو در مواردی مجاز و موجه می کنه.
سبعیت از این رفتار سر می ره. به قول من سبوعانه است؟ یه نگاه به نظرات بنداز. یه سری به اندیشه و احساس مستقل خودت بزن. حتی آسونتر، برای یک لحظه دوباره کودک شو...به طرز دهشتناکی سبوعانه نیست؟
... «وقتی یک زن شوهر دار حریص بشه در اسلام براش این مجازات سخت و بقول شما سبوعانه را در نظر گرفته اند» ...
این طرز فکر بینهایت عقب افتاده-ضدانسانی و «متحجرانه» است.
می دونی فکر متحجر یعنی چی؟ یعنی اینکه مثلا به لجن بار بودن این رفتار سنگدلانه پی می بریم ولی ایمان منجمد شده و سنگ بسته مون اونو در مواردی مجاز و موجه می کنه.
سبعیت از این رفتار سر می ره. به قول من سبوعانه است؟ یه نگاه به نظرات بنداز. یه سری به اندیشه و احساس مستقل خودت بزن. حتی آسونتر، برای یک لحظه دوباره کودک شو...به طرز دهشتناکی سبوعانه نیست؟
جناب اقای ارمانی شما از سه کامنتی که من گذاشتم فقط به یک جمله ان بسنده کرده اید و طرز فکر من را بینهایت عقب افتاده-ضدانسانی و «متحجرانه خوانده اید این همان روشی است که سیستم تقلبی جمهوری ضد اسلامی خامنه ای بکار میبرد و در برنامه خبری ٢٠:٣٠ دیده میشود که برای کوباندن مخالفین خود استفاده میکند. امیدوارم اول منصف باشیم سپس منتقد. در ثانی اگر ایمان من منجمد شده فکر کنم ایمان شما کاملا ذوب شده است. امیدکه هر دوی ما راه تعادل و میانه روی را پیش بگیریم.امین.
مانا نیستانی عزیز
مصاحبه ات را در برنامۀ پارازیت دیدم
خودم را موظف میدانم به تو بگویم: آفرین
حرفهایت بسیار درست و متین و معقول بود
به نکتۀ حساسی که متأسفانه ندیده ام کسی این روزها و این سالها به آن توجه کند، بدرستی اشاره کردی
برای بچه های بااستعداد و خوش ذوق پارازیت نوشتم که دستشان درد نکند. با این مصاحبه، مانا نشان داد که نه فقط هنرمندِ طراحِ خوب، چیره دست، دقیق و خلاقی است، که انسانی است هوشمند و خوشفکر و روشن اندیش...
پایدار و سرفراز و تندرست و پیروز باشی، دوستِ جوان! و همچنان خلق کنی و روزگار و تاریخ ما را با طرحهایت ثبت کنی و به یادگار بگذاری تا آیندگان بدانند بر ما چه رفته است
----------------------------
نظر لطف شما است آقای زراعتی عزیز
آقا محسن
به نظر من سنگسار از احکام اسلام نيست
چون فکر نميکنم خدا براي نشان دادن قبح عمل زنا
قبح عملي بسيار قبيحتر يعني سنگسار را از بين ببرد و به آن تقدص بدهد
آقا محسن
به نظر من سنگسار از احکام اسلام نيست
چون فکر نميکنم خدا براي نشان دادن قبح عمل زنا
قبح عملي بسيار قبيحتر يعني سنگسار را از بين ببرد و به آن تقدص بدهد
چرا اگر مرد یا زنی به همسرش خیانت کنه باید به این وضع وحشیانه کشته بشه؟ چه رابطه ای بین سکس و سنگسار هست؟!
یکی ممکنه بگه "برای این که بقیه این کارو نکنن!"
مثلا شما فکر می کنید همسرتان یا مادر و خواهرتان از ترس سنگسار خودشونو نگه می دارند؟! آیا مجازات سنگسار در عدم ارتکاب آنها به فحشا موثره؟! لطفا توضیح دهید!
سوال بعدی: عدم ارتکاب به گناه (!) که از روی ترس از مجازات باشه چه ارزش اخلاقی داره؟ چی به آدم ها اضافه می کنه؟ چطور آنها را بهتر می کنه؟
سوال بعدی: به فرض که قرار شد کسی رو بکشیم. چرا باید زجر کشش کنیم. آیا این کار انسانی و متمدنانه است؟ آیا این کار رو برای ایجاد جو رعب و وحشت و ترویج خشونت و تنفر می کنیم؟ آیا از آن لذت سادیستی می بریم (سکس و شکنجه)؟ آیا برای جلب پیروان سایر مذاهب به دین رحمت (!) این کار رو می کنیم؟ توضیح دهید.
سوال بعدی: رابطه ترس و ایمان را در مورد سنگسار توضیح دهید. آیا فرد با ایمان ترسو است؟ آیا سنگسار برای با ایمان کردن مردم است؟ آیا سنگسار برای ترساندن مردم با ایمان است؟ آیا کسی که از خدا بترسد باید از سنگسار بترسد؟ آیا اگر کسی از خدا نترسد باید از سنگسار ترساندش؟ آیا باید بالاخره هر کسی را با چیزی ترساند؟ توضیح دهید.
آیا برای آن که انسانها را از چیز بدی نهی کنید راه انسانی تری وجود ندارد؟ توضیح دهید چرا؟
آیا اگر مجازات سنگسار را برداریم، همه مسلمانان مشغول زنای با یکدیگر می شوند؟ اگر بله، چرا مسلمانان بهتر از حیواناتند و اگر نه چه نیازی به سنگسار هست؟
آیا کم بودن میزان زنا در جوامع مسلم نشانه عدم تمایل آنها به زنا است یا ترس از مجازات؟ کدام با ارزش تر است؟! کدام یک خالی از هرگونه ارزش اخلاقی و انسانی است؟
آیا تصاویر را باید با عنوانش تفسیر کنم یا به تنهایی آن را ببینم!
تصاویر این عبارت را یادم آورد ولی به سنگ سار مربوط نیست:
All the words are gonna bleed from me
And I will sing no more
Jack White - Seven Nation Army
واقعا کاریکاتور مسخره ای بود سنگسار حکم بسیار خوبی است باید بگویم اینجا جنگ بین حزب الله وکفار است اما کافران اسامی خوش رنگتری مانند روشنفکر را برای خود برگزیده اند خلاصه برای اینکه کلمه کافران سفلی شود باید این چنین احکامی اجرا شود وهم برای اینکه روی حقوق شیطانی بشر کم شود سنگسار باید اجرا شود من یکی افتخار می کنم که در سنگسار شرکت کنم البته با توجه به اینکه کافران می گویند یوم الحسابی در کار نیست و مرگ آخر خط است فکر می کنم کافران هیچ جایی نیست که از ما بر طبق ایدلوژی خودشان انتقام بگیرند عجب ایدلوژی خانه عنکبوتی و قاتلوا ائمه الکفر
--------------------
:-))))))
آریا
اینکه وقتی غربی ها کسی دزدی می کنند با زندان مواجه می شوند زنا هم چون از نظر ما جرم است باید با مجازات روبه رو شود اما اینکه چرا این حکم در نظر گرفته شده و چرا عوض کردنی نیست آخه موضوع اینجاست خدا با علم نامحدود خود برای یک چیز دو حکم صادر نمی کند و حکم خدا تغییر ناپذیر است فرق اساسی اینجا ناشی می شود ما با موجودی به نام خدا رو قبول داریم که عالم مطلق است و چه کسی بهتر از او برای حکم کردن و شما کافرها به خدا اعتقاد ندارید و رسل خود را فرستاده احکام خود را بیان کند و چه زیبا که می بینیم موسی ع و محمد ص هر دو سنگسار را اجرا کرده اند
حکایتی در مورد سنگسار هست که حتما شنیده اید:
می گویند زنی را در حضور حضرت مسیح می خواستند سنگسار کنند، حضرت عیسی مسیح رو به مردم گفت اولین سنگ را کسی بیندازد که فکر می کند هیچ گناهی انجام نداده و بی گناه است...از آنجایی که هیچ کس صادقانه در درون خود را بی گناه نمی دانست پس طبعن آن زن هم تبرئه شد ...
پیامبر رحمت و مهر عیسی مسیح اینگونه مردم را اصلاح و هدایت می کرد.
------------------------------
جواب:دوست عزیز آنها می خواستند زن زانیه را بکشند اما این عیسی بود که به آنها گفت سنگش بزنید تا بمیرد دوما همین عیسی موسی را پیامبر خدا می داند ومعتقد است تمامی احکام تورات را مو به مو اجرا می کند که همه می دانیم حکم سنگسار در تورات اهل کتاب آمده است! ثالثا بر طبق اعتقاد مسیحیت عیسی خدا است نه پیامبر رابعا در این صورت پیامبر رحمت محمد ص است.
بیایید صادقانه حکم کنیم الان پورنوگرافی به صنعت اول جهانی تبدیل شده است ودر فیلم های هالیوودی عشق وعاشقی حرف اول را می زند و همه اینها به این خاطر است که ما احکام الهی را به دور ریختیم و از حقوق شیطانی بشر دفاع کردیم خطاب من به مسیحیان است اگر عیسی می گوید زنا نکنید لابد گناه است و برای از بین بردن ریشه گناه باید عامل آن یعنی گناهکار را از بین برد!
أَفَحُكْمَ الْجَاهِلِيَّةِ يَبْغُونَ وَمَنْ أَحْسَنُ مِنَ اللّهِ حُكْمًا لِّقَوْمٍ يُوقِنُونَ
قرآن5/50
آيا خواستار حكم جاهليتاند و براى مردمى كه يقين دارند داورى چه كسى از خدا بهتر است
زیرا مردم دنیا از شما متنفر نیستند بلکه از من متنفرند زیرا من اعمال زشت و گناه آلودشان به ایشان گوشزد می کنم
(یوحنا 7/8)
"روحانى نسبت به برهنگى و رابطه طبيعى دو جنس حساسيت دارد، اما از کنار فقر و فلاکت مى گذرد!" سوزان ارتس
در پاسخ به مسلم:
گفته بودید که خدا دانای کل است و قانونش عوض نمی شود.
دوست نسبتن عزیز: حکم قانون برای استفاده خدا نیست که عوض نشود. قانون برای استفاده انسانهاست. بنابر این ((باید)) عوض بشود. همین قانون ربا را شما توانستید عمل کنید؟ الان ایران بیشترین نرخ بهره را دارد. اصلا توی خود قران هم یک جا گفته مست نماز نخوان یک جا گفته اصلا شراب نخور. این یعنی چی؟ یعنی تغییر قانون به نسبت تغییر جامعه و نیاز های جامعه.جوامع بشری عوض می شوند. هم نیاز هایشان و هم هویتشان.
اگر خدای شما این قدر ساده اندیش است که فکر می کند که قانون برای همه افراد بشر در همه دوران ها یکی است، پس وای به حال بندگانش!
در ضمن شما که یوحنا خوندنت این قدر خوبه چطور اینو نمی دونی که نه تنها مسیح به سنن یهودی پایبند نبوده که با ان ها مخالف هم بوده. مثال بسیار معروفش هم ختنه است که با این که یکی از مهم ترین احکام یهود است، مسیح علنا با آن مخالفت کرده. مسیح همچنین با تقریبا همه احکام یهود علنا مخالفت کرده که در انجیل مثالهای زیادی از آن را می شود دید.
حالا شما خودتون کم حدیث و آیه دارید، شروع کریدید به یوحنا و لوغا ؟!! اصلا آقای مسلم شما مگه خودت به این ها اعتقاد داری که مخ ما رو باهاشون کار گرفتی؟ شوخی می کنی؟ حالا اصلا ربطش چی بود؟!
سوالات بسیاری توی کامنت اول کرده بودم که جواب ندادی، حداقل این یکی رو جواب بده:
چرا هرچی از شما مذهبی ها می پرسند فقط خوابتون اینه که: "چون خدا گفته"
آیا شما غیر از این حرف، جواب دیگه ای بلدید؟
آیا اصلا اجازه دارید از طرف خودتون حرف بزنید؟ با عقل خودتون تصمیم بگیرید؟
در ضمن مختصرا توضیح دهید که از کجا معلوم که این ها رو خدا گفته.
در آخر: و در مورد صنعت پورنو: شما که با حد الهی می خواهید پورنو رو از بین ببرید یادتون باشه که اکثر مردم دنیا اصلا مسلمون نیستند که شما بخواین سنگسارشون کنین. تازه اگه با تقلب یهودی ها و مسیحی هارو هم طرفدار سنگسار جابزنید (مثل کامنتتون) با بقیه مردم دنیا چه می کنید؟ چرا این قدر ساده اندیشید شما؟! :)))
خطاب به من گفته بودید "شما کافرها به خدا اعتقاد ندارید"
اولا از کجا فهمیدی که من به خدا اعتقاد ندارم؟ مگه هر کی به دین اعتقاد نداشت دلیل می شود که به خدا هم اعتقاد نداشته باشه؟ آیا خدا فقط مال شما اهل دین است؟ خدا را شما خریده اید؟!
دوما به من می گی کافر! حالا این کافر یعنی چی؟ خوتون هم تو تفسیرش موندین (مراجعه کنید به کامنت های هم کیشانتان در مقالات قران محمدی) بعد هم می گی "قاتلوا ائمه الکفر". یعنی می خوای منو بکشی؟ حالا سنگسار کمه کفار رو هم می خوای بکشی؟ !
دلیل این که من با دین و کلا تفکر ایده ئولوژیک مخالفم همینه. یعنی فقط دین می تونه این قدر آدمو یک بعدی بکنه که به خودش اجازه بده براحتی به دیگران توهین بکنه و حتی خواستار قتلشون بشه. یه آدم بی دین هیچ وقت این همه جسور نمی شه. چون همیشه می دونه که احتمال این هست که عقیده اش اشتباه باشه. ولی آدم دین دار ((ایمان)) داره که حرفش درسته بنابراین امکان هرگونه تحقیق و مطالعه رو از خودش می گیره و مخالفین رو هم با خیال راحت می کشه! به این می گن ساده ترین راه استفاده نکردن از فکر!
قاتلوا میشه جنگیدن نه قتل کردن
اقتلوا میشه قتل کردن البته اگر اشتباه نکرده باشم
دوما من جواب کامنت یکی دیگه رو درباره مسیحیت دادم
بحث فقط بر سر سنگسار نیست آنچه ما در حقوق شیطانی بشر می خوانیم این است که روابط جنسی مال زندگی خصوصی افراد است واز این منظر برای خردگرایان فرقی نمی کند زنا گسترش یابد یا نه چون منتهی بصر این کوران دنیا است ونه بیشتر ودرباره گناه دانستن زنا ما ومسیحیت در یک جبهه ایم
در طول تاریخ افراد دیندار منادی خدا بوده اند و هیچگاه نبوده یک آدم بی دین در فکر گسترش خداباوری باشد وحداکثر فکرش این بوده یک بت رو بردارد خدای خودش کند بلکه این پیامبران بودند که کلمه خدا را علیا کردند تا در فکر مردم نادان بت پس از قرنها کاری خنده دار باشد اما مثل اینکه تازه لاییک ها به فکر خدا افتاده اند!
بهتر این است این بی دینان در همان کازینو ها و لذات دنیوی شان غوطه ور باشند تا حرف از خدا بزنند
به نظر من سنگسار از احکام اسلام نيست
چون فکر نميکنم خدا براي نشان دادن قبح عمل زنا
قبح عملي بسيار قبيحتر يعني سنگسار را از بين ببرد و به آن تقدص بدهد
------------------------------------
دوست عزیز سنگسار حکم اسلام است و این هم در منابع فقهی شیعه و هم اهل سنت آمده است اما اگر تو می خوایی به قسمتی از کتاب ایمان بیاوری و یک قسمت دیگه رو ول کنی این دیگه مشکل خودت است ومثال بارز آن سنگسار یهودی مدینه است
وكيف يحكمونك وعندهم التوراه فيها حكم الله ثم يتولون من بعد ذلك وما اوليك بالمومنين
و چگونه تو را داور قرار مىدهند با آنكه تورات نزد آنان است كه در آن حكم خدا [آمده] ستسپس آنان بعد از اين [طلب داورى] پشت مىكنند و [واقعا] آنان مؤمن نيستند
ما یا اسلام رو قبول داریم یا نداریم.اگه نداریم که هیچ ولی اگر مسلمانیم نمیشه هرکجای دینمون رو که دوست داریم دو دستی بچسبیم و اون جاهایی که باب میلمون نیست نام تحجر و غیره بهش ببندیم و بذاریمش کنار.خدا با این حکم خواسته بنیان خانواده ها رو حفظ کنه و هر نامرد و هرزه ای به خودش اجازه نده وارد حریم خانواده ای بشه و به ناموس دیگری دست درازی کنه یا به همسرش خیانت کنه.رعب این عمل که یک مجازات بازدارنده هم میتونه باشه فکر این عمل قبیح رو از ذهن خیلی ها پاک میکنه.در ضمن هر زناکاری سنگسار نمیشه.شرایطش اونقدر سخته که به این سادگیها درباره کسی اجرا نمیشه.و در اخر اینکه اگر این بلا سرخود ما هم بیاد چنین نظری داریم؟ اگه همسرتون بهتون خیانت کنه اگر غیرتی براتون باشه و رسوای عالم بشین می خواین با این خوائن چیکار کنین؟در ضمن سنگسار مختص اسلام نیست.در انجیل هم به دفعات از سنگسار سخن و صراحتا دستور داده شده.پیشنهاد می کنم یه نگاهی به این مطلب بندازیدhttp://www.parsine.com/fa/pages/?cid=15722
اولا امیدوارم که بزودی و همین روزها به آن بهشتی که در انتظارش هستی برسی (و اگه واقعا با ایمان باشی نباید بدت بیاد و همین حالا یه آمین بلند خودت بگو!)
و اما راجع به خدا باید بگم که این که کسی به نام خدا با دیگران بجنگد و سر مردم راببرد دلیل نمی شود که صاحب خدا باشد. سوال من این بود که شما از کجا فهمیدی که من به خدا اعتقاد ندارم. نپرسیدم که چه کسی به نام خدا آدم کشی کرده که شما می پری وسط و می گی "ما متدینین"!
راجع به لذت های دنیایی و مخصوصا کازینو هم بگم که هر عیبی که داشته باشد لااقل مثل بعضی اماکن مربوط به شما بوی گند جوراب و پای نشسته نمی دهد و جای بسیار قشنگ و سرگرم کننده ای است (که امیدوارم هرگز موفق به دیدارش نشی، باز هم بگو آمین).
و اما آقا رضای عزیز:
شما بفرمایید که چرا آدم باید یک چیزی را که قبول کرد، همه اش را یک جا قبول کند؟ چرا نمی شود جاهای درست و عقلانی اش را قبول کند و جاهای غلط و غیر عقلایی اش را قبول نکند؟ تو را به مقدساتت من رو در این رابطه روشن کن. شاید هدایت شدم و صوابش به تو رسید.
در ضمن من خودم زن و بچه دارم. حالا اگه زنم منو نخواد (به هر دلیلی) باید با سنگ بزنم تو سرش؟ اگه حتی به من خیانت کرد، باید بکشمش؟ خوب می تونم ازش جدا بشم. چرا نمی خواین قبول کنین که این چیزی که شما اسمشو گذاشتین غیرت، همون حس حسادته و همون میل به زور گویی و انحصار طلبیه انسان بدویه. این توی همه جوامع هست. از چین بگیر تا آمریکا و همه جا. هر سال کلی زن و مرد به خاطر خیانت به همسرشون کشته می شن. ولی بقیه مردم دنیا دیگه اسمشو غیرت و ناموس و این چیزای مسخره نمی ذارن. بهش می گن حسادت، زورگویی و ...
بعد هم لطفا این قدر راجع به فساد در جوامع غرب بقه پاره نکنید! برید تو همین خیابونای تهرون خودمون و ببینین چه خبره. ببینین سی سال بگیر و ببند چقدر تاثیر داشته. دختر های همین امت حزب الله رو ببینین که چطور در همون جلسه اول و حداکثر دوم با پسرای امت شهید پرور بعله
مگه این ها تربیت شده انقلاب و امام و نظام سنگسار نیستند؟
اینی که شما اسمشو گذاشتین فساد و فحشا، یک چیز طبیعی مثل غدا خوردن و نفس کشیدنه. اینو اگه از یه ور جلوشو بگیری از طرف دیگه می زنه بیرون.
اگه زن و مردی با میل و رضا (منظورم شما نیستی!) با هم باشن ولو این که ازدواج هم کرده باشن، نمی شه کشتشون. آخه سکس کردن چه کار مهم و عجیب و غریبیه که باید طرف رو واسش کشت؟ چرا این همه بزرگش می کنین؟ چرا سکس برای شما از همه چیز مهم تره (نگو نیست که باورم نمیشه از خون جوان می گذرن ولی از خیانت زن هرگز) حالا به فرض این که باید طرف رو کشت، دیگه چرا باید زجر کشش کرد؟ اگه تعصب چشمتونو کور نکرده باشه، فهمیدن عمق فاجعه خیلی آسونه.
نظرهای خوانندگان
ذهن مانا ستودني است يك روح بزرگ مي تواند اينچنين هنرنمايي كند
-- احمد ، Jun 27, 2010 در ساعت 12:15 PMمغزهای سنگی !
-- بدون نام ، Jun 27, 2010 در ساعت 12:15 PMدلهای سنگی !
آدم!های سنگی !
عصر حجر
-- بدون نام ، Jun 27, 2010 در ساعت 12:15 PMدینداران سنگی
-- بدون نام ، Jun 27, 2010 در ساعت 12:15 PMکارهای مانا فوق العاده است. هر روز هم عمیق تر می شه. پاینده باشی مانا جان.
-- بدون نام ، Jun 27, 2010 در ساعت 12:15 PMمانا باشی پسر
-- بدون نام ، Jun 27, 2010 در ساعت 12:15 PMوقتي دستاشون رو از دست ميدن تازه فرصت فكر كردن پيدا ميكنن
-- اميد ، Jun 27, 2010 در ساعت 12:15 PMسکوت! همین.
-- بدون نام ، Jun 27, 2010 در ساعت 12:15 PMبسیار زیبا و پرمعنا . مانا جان ممنون
-- امیر ، Jun 27, 2010 در ساعت 12:15 PMآفرین آفرین
-- رضا ، Jun 27, 2010 در ساعت 12:15 PMاگر می دانستند...
-- نور حق ، Jun 27, 2010 در ساعت 12:15 PMبا اینکار خودشون رو هم تخریب میکنن.
-- جان لاک ، Jun 27, 2010 در ساعت 12:15 PMواقعا نمیدونم چی بگم!؟ حیرت کردم . نبوغ و استعداد در این کار موج میزنه . واقعا هرسنگی که اون سنگ دلان سنگ سران و سنگ اندیشان پرت میکنن مثل اینه که ذره ای از وجود و وجدان ناداشته ی خودشونو تیکه تیکه میکنن و پرت میکنن و درواقع خودشون نابود میشن. چقدر حرف توی این اثر هست. واقعا دست مریزاد
-- مهرنوش ، Jun 27, 2010 در ساعت 12:15 PMشاهکار مانا یک اثر ماندگار خواهد شد ...درود بر این ذهن ایرانی که این چنین جنایت پیشگان را درمانده کرده است
-- پوپو ، Jun 27, 2010 در ساعت 12:15 PMانسانم آرزوست
-- آزادی ، Jun 27, 2010 در ساعت 12:15 PMبهتر از این نمیشد سنگسار رو توضیح داد...
-- زرتشت ، Jun 27, 2010 در ساعت 12:15 PMنمی دونم چی جوری از این اثر تعریف کنم فوق العده بود
ma ke nafahmidim
-- naser ، Jun 27, 2010 در ساعت 12:15 PMyeki be ma begeh manzooresh chiye?
yani oonaee ke sangsar mikonan ye tikkeh az khodeshoono nesare oon badbakht mikonan?!!!!!!!
that's great
-- sabz ، Jun 27, 2010 در ساعت 12:15 PMعالی بود ، ممنون
-- بدون نام ، Jun 27, 2010 در ساعت 12:15 PMواقعا" زیباست...
-- بدون نام ، Jun 27, 2010 در ساعت 12:15 PMمعرکه ای عزیز. لذتتتتتتتتتتتتت بردیم
-- رضا ، Jun 27, 2010 در ساعت 12:15 PMبسیار بسیار زیبا و حیرت انگیز
-- حامد ، Jun 27, 2010 در ساعت 12:15 PMمتشکرم
Excellent!
-- Sam ، Jun 27, 2010 در ساعت 12:15 PMطیب الله انفسکم !
-- آقا ، Jun 27, 2010 در ساعت 12:15 PMآفرین! آفرین!
خود را از بین می برند...
-- بدون نام ، Jun 27, 2010 در ساعت 12:15 PMتو روحت عجب اثر خفنیه
-- بدون نام ، Jun 27, 2010 در ساعت 12:15 PMواقعا کارهای مانا ستودنیست.
-- رفیق ، Jun 27, 2010 در ساعت 12:15 PMعالی
فوق العاده دردناک ولی عمیق و پرمایه
-- بی نام ، Jun 27, 2010 در ساعت 12:15 PMآنقدر سنگ بزنید تا سنگدانتان پاره شود.
-- محمود ، Jun 27, 2010 در ساعت 12:15 PMسیاستمداران خشک مغز کنونی ایران هستند که با تصمیم های نادرست که سنگ پرانی به جامعه جهانی است, دارند به پایان عمر خود نزدیک میشوند.
-- مینوچهر ، Jun 27, 2010 در ساعت 12:15 PMکارهای مانا واقعا آدمو میخکوب میکنه...
-- ویدا ، Jun 27, 2010 در ساعت 12:15 PM"آقا"رضا" (و کلیه اسامی دیگری که مرگ و شکنجه و حبس آفریدند)، هر انسانی مرزی برای تحمل رنج دارد. این آزادی شما دقیقا در مجموعهی تزاید رنج انسانهای دیگر است. اکنون انسانی بنام سکینه آشتیانی 90 ضربه شلاق خورده که شما ( و همچنین من) درد آنرا نمیفهمیم و اکنون پس از 5 سال حبس (که باز هم از بیرون گود برایمان فهماش تصور نا پذیر است)، در آستانه سنگسار قرار دارد. دو فرزندش در فاجعه بارترین بحران دست و پا میزنند. من هم با قلبی کوچک در سینه، تحملام حدی دارد. نقش شما چه نظری و چه عملی در این فاجعه چقدر بوده؟
میدانید که با استتار پشت هر نقابی، تاریخ «"غیرت"» و تفویذ «گناه شرعی» و«قضاوت»تان، علارغم تظاهر به بیدینی ثبت شده.
هیچیک از بیشمار انسانهای جانباخته فراموش نمیشوند وهر چه ادامه دهید گرداب عمیقتر میشود.
فقط نمونههای "شناخته شده" شما، از جمله «گوبلز» جانی نیستند. در اطاق شما هم میتواند نوع جدیدی در کار جنایت بر علیه بشریت انگشت روی مانیتور بفشارد.
باور کنید این اخطار جدی است!
زنجیر سوگواری
-- بدون نام ، Jun 28, 2010 در ساعت 12:15 PMNemidoonam chi begam aghaye neyestani
-- Iran boy ، Jun 28, 2010 در ساعت 12:15 PMfogholade bood vaghean marhaba va khoshhal ke hamvatane ensani mesle shoma hastam
چشم ها را بايد شست.
-- بهمن ، Jun 28, 2010 در ساعت 12:15 PMدورود بر تو مانا
با این کارت خیلی حال کردم ، واقعا عالی بود
-- هادی ، Jun 28, 2010 در ساعت 12:15 PMاگر مي توانستم کلمه اي بالاتر از ستودن و تحسين بيابم يقينا بکار مي بردم. اين اثر در حد و اندازه يک رساله دکترا است که تمامي روايات و احاديث در اين زمينه را به چالش مي کشد. جمود عقل نه در اديان بلکه در مذاهب خود را بخوبي نمايان نموده و صداي سقوط و نماي هبوط آن کاملا مشهود مي باشد.
-- دايي علي ، Jun 28, 2010 در ساعت 12:15 PMماناي عزيز باز هم تشکر مي کنم.
دايي علي
حیرت آوره این کارتون،کلامی برای گفتن نمی یابم
-- بی نام ، Jun 28, 2010 در ساعت 12:15 PMبینهایت زیبا و تاثیر گذار.....
-- سحر ، Jun 28, 2010 در ساعت 12:15 PMهمه کارات حرف ندارن ولی این بی نظیر بودممنون از درکت و دید بازت
-- آرش ، Jun 28, 2010 در ساعت 12:15 PMبقول مقام عظمای ولایت
-- بدون نام ، Jun 28, 2010 در ساعت 12:15 PMاحسنت و غفرالله لکم
چطور بعضی ها اینقدر وحشی می شن؟
-- سروش ، Jun 28, 2010 در ساعت 12:15 PMمگه میشه به یک آدم سنگ زد؟؟ اینقدر سنگ زد تا بمیره...
من می خوام گریه کنم.
واقعا این خدا که میگن وجود داره؟
فوق العاده بود... عجب ذهن خلاقی دارد مانا!
حکایتی در مورد سنگسار هست که حتما شنیده اید:
-- مینو ، Jun 28, 2010 در ساعت 12:15 PMمی گویند زنی را در حضور حضرت مسیح می خواستند سنگسار کنند، حضرت عیسی مسیح رو به مردم گفت اولین سنگ را کسی بیندازد که فکر می کند هیچ گناهی انجام نداده و بی گناه است...از آنجایی که هیچ کس صادقانه در درون خود را بی گناه نمی دانست پس طبعن آن زن هم تبرئه شد ...
پیامبر رحمت و مهر عیسی مسیح اینگونه مردم را اصلاح و هدایت می کرد.
تحجر يعني سنگي بودن
-- حميد ، Jun 28, 2010 در ساعت 12:15 PMaalie.besyar gooyast
-- fari ، Jun 28, 2010 در ساعت 12:15 PMتنها متحجرین سنگسار میکنند.
-- alireza ، Jun 28, 2010 در ساعت 12:15 PMیکی مانا ... یکی نیک آهنگ ......
-- امین ، Jun 28, 2010 در ساعت 12:15 PMعالی بی نظیر
-- سعید ، Jun 28, 2010 در ساعت 12:15 PMزيباست
-- بدون نام ، Jun 28, 2010 در ساعت 12:15 PMواقعا یکی مانا یکی نیک آهنگ. باعث افتخار ایرانی مانا
-- سامان ، Jun 28, 2010 در ساعت 12:15 PMخیلی قوی کار کرده آقای نیستانی،انصافا زبانی گویاتر از این سراغ ندارم.
-- امیرمحمد ، Jun 28, 2010 در ساعت 12:15 PMقابل تفسیر نیست. اصلاً. خود واقعیت است. واقعیت برهنه.
-- مهدی ، Jun 28, 2010 در ساعت 12:15 PMجالبه این آدمها خودشان را نابود می کنند .
-- سیاوش ، Jun 28, 2010 در ساعت 12:15 PMرفته رفته از بین می روند .
هستم اگر میروم گر نروم نیستم .....آن کسی که میرود ومقاومت می کند، استوار تر و کاملتر میشود و آن کس که از استواران عقب میماندو ضعف نشان میدهد ومیترسد، محکوم است به نابودی.
-- صفورا ، Jun 28, 2010 در ساعت 12:15 PMنتیجه ٣٠ سال اسلام فقهی بدون اسلام اخلاقی.
-- sasan ، Jun 28, 2010 در ساعت 12:15 PMمانا جان شما مایه افتخار جنبش سبزی ، پیروز و پیمده باشی
-- آرش ، Jun 28, 2010 در ساعت 12:15 PMچیه این ؟ اصلا یعنی چی ؟ یعنی مسلمونها مثل سنگ بی رحم ان ؟ یعنی مسلمونهایی که سنگسار میکنند از سنگ اند و فاحشه ها خیلی آدمهای خوبی و نرم و نازک و لطیفی هستند ؟ همینه که فساد داره روز به روز هم توی ایران و توی غرب بیشتر و بیشتر میشه. با همین طرز تفکر نرم و نازک هستش که غرب به اینجا رسیده
-- سام ، Jun 28, 2010 در ساعت 12:15 PM. . . (!)
-- ی.ع ، Jun 28, 2010 در ساعت 12:15 PMخیلی گویا است نیمای گرامی. پایدار باشی.
-- زهره ، Jun 28, 2010 در ساعت 12:15 PMیه موی تو به صدتا نیک آهنگ می ارزه
-- شادی ، Jun 28, 2010 در ساعت 12:15 PMما صدای گریه مان به آسمان رسید
-- فرناز ، Jun 28, 2010 در ساعت 12:15 PMاز خدا چرا صدا نمیرسد؟!
از خدا ......
چرا صدا نمیرسد؟!
تو جان مي بخشي و اينجا به فتوايه تو مي گيرند جان از ما!!!
-- سورنا ، Jun 28, 2010 در ساعت 12:15 PMواقعاً شاهکاره ...
-- shdlhk ، Jun 28, 2010 در ساعت 12:15 PMنمی دونم چی بگم کاش کاری هم از ما بر می اومد.
to khodaiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii mana
-- Khashayar ، Jun 28, 2010 در ساعت 12:15 PMفوق العاده است واقعا ممنونت هستم
-- ali ، Jun 28, 2010 در ساعت 12:15 PMمغزهای سنگی :فاقد شعور(سنگسار حکم یهودیان سنتی بوده است که اسلام قلابی آن را کپی کرده است) مراجعه به کتاب مقدس یهودیان
-- babak ، Jun 28, 2010 در ساعت 12:15 PMin qalame masaul ro baayad talaa gereft!
-- seyed 40 ، Jun 28, 2010 در ساعت 12:15 PMمانا
مراقب باش که به حریم خشونت بار و متعفن مذهبیون خشک مغز و متحجر پا گذارده ای.
طرز "فکر"ی که کشتن یک انسان دست بسته و نیم چال شده را با ضریات ریز سنگ به چشم وسر و گوش و بینی و گردن و سینه و گرده اش مجاز می داند هنوز در بین ما ایرانی ها زنده است.
تعفن از فرهنگ ایرانی-اسلامی ما بالا می رود
-- آرمانی ، Jun 28, 2010 در ساعت 12:15 PMdorood bar to nazanin
-- azad ، Jun 28, 2010 در ساعت 12:15 PMkasi ke sang part mikone ensan nist ye mojasame a yek janevare mazhabiye bi maghze momene baz ham migam dorood bar to payande bashi
درود بر شما و باز هم درود برشما.....
پاینده باشی
-- بدون نام ، Jun 28, 2010 در ساعت 12:15 PMعالی عالی است .زنده باشی مانا.
-- مهشید ، Jun 28, 2010 در ساعت 12:15 PMآقا "ساسان" و "بابک"، وضعیت سنگ در عصر جدید وهشتناک پیشرفته است. این موجود والا در عین " بی دینی" وضعیت تاریخی غیرت شرعیاش را "توضیح" هم میده! آیا در کودکی به سگهای در حال جفت گیری سنگ پرت نکردید؟ دلیلاش ربطی به یهودیت داشت؟ عمرأ هیچ چیز منفی در شمای از دیو و دد ملول یافت میشود؟
فضول
-- بدون نام ، Jun 28, 2010 در ساعت 12:15 PMبا هر سنگی که پرتاب میشه ذره ای از انسانیت سنگ زننده کاسته میشه!
-- محمد ، Jun 29, 2010 در ساعت 12:15 PMشاهکار بود....
-- sina ، Jun 29, 2010 در ساعت 12:15 PMواقعا آدم هنگ میکنه این همه خلاقیت رو میبینه
واقعا برای همه تون متاسفم
-- محمد ، Jun 29, 2010 در ساعت 12:15 PMخیلی خوب به تصویر کشیدی، واقعاً آدم رو به فکر وا می داره..
-- شبنم ، Jun 29, 2010 در ساعت 12:15 PMمانا جان کتاب دیگری از تو و مثل همیشه شاهکار
-- ایراندخت ، Jun 29, 2010 در ساعت 12:15 PMبی نهایت عمیق بود نمی دونم چی بگم ولی شبیه حرف من بود که اون هایی که سنگ می زنند یا حکم اعدام اجرا می کنند براستی انسانند؟
-- irani ، Jun 29, 2010 در ساعت 12:15 PMآدمك هاي سنگي كوكي
-- آرمين ، Jun 29, 2010 در ساعت 12:15 PMمثله شده در افكار متحجرشان
بر کدام جنازه زار میزند...؟
***
بر کدام جنازه زار میزند این ساز؟
بر کدام مُردهی پنهان میگرید
این سازِ بیزمان؟
در کدام غار
بر کدام تاریخ میموید این سیم و زِه، این پنجهی نادان؟
بگذار برخیزد مردمِ بیلبخند
بگذار برخیزد!
زاری در باغچه بس تلخ است
زاری بر چشمهی صافی
زاری بر لقاحِ شکوفه بس تلخ است
زاری بر شراعِ بلندِ نسیم
زاری بر سپیدارِ سبزبالا بس تلخ است.
بر برکهی لاجوردینِ ماهی و باد چه میکند این مدیحهگوی تباهی؟
مطربِ گورخانه به شهر اندر چه میکند
زیرِ دریچههای بیگناهی؟
بگذار برخیزد مردمِ بیلبخند
بگذار برخیزد!
بسيار ساده ولي عميق
-- aabb ، Jun 29, 2010 در ساعت 12:15 PMمانا جان شما شگفت انگیزی! من سالهاست در حیطه کاریکاتور به عنوان یک بیننده و خواننده فعالم بدون شک و اغراق شما برترین کاریکاتوریست ایرانی در تاریخ مطبوعات ایران هستی. هم وطنی و هم زبانی با تو مایه افتخار من و هر ایرانی آزاده دیگر است.
-- بهنان ، Jun 29, 2010 در ساعت 12:15 PMدرود بر روح بلند و هنر مند تو باد!
کاريکاتور را ديدم.واقعا در اين باب طرحي جالب بود.بايد تو را سنگسار کرد بخاطر حتک حرمت به نظام مقدس ما.
-- آقا خامنه اي ، Jun 29, 2010 در ساعت 12:15 PMسلام.در اسلام اگه مجازاتی تعیین شده بخاطر نشان دادن مقدار بدی این مسئله بوده مثلا قانون سنگ سار نه برای اجرا بوده بلکه به دلیل این بوده که قبح زنا را نشان بدهد مثلا در شرایط که برای سنگسار عنوان شده این است که ۲ نفر شاهد در آن صحنه زنا باشند و آیا چنین امکانی وجود دارد؟پس اگه مشکلی هست از اجرای آن است که توسط افراطیهای اسلامی انجام میشه .
-- mohsen ، Jun 29, 2010 در ساعت 12:15 PMآقای محسن
-- َآرمانی ، Jun 29, 2010 در ساعت 12:15 PMزنا چه قبح نابخشودنی دارد که این چنین سبوعانه و دهشت ناک سزاوار شکنجه تا مرگ یک انسان است؟
شرم بگیر از این بیداد و یاوه گویی.
سام سنگ انداز ، تو تو کاریکاتور کدوم یکی هستی؟
-- تبریزی ، Jun 29, 2010 در ساعت 12:15 PMمانای عزیز ، دست و پنجولت درد نکنه ، از تبریز کامنت می فرستم ، آشتی ، آشتی ...
جناب اقای ارمانی وقتی یک زن شوهر دار حریص بشه در اسلام براش این مجازات سخت و بقول شما سبوعانه را در نظر گرفته اند ولی باز به شما عرض میکنم که یکی از شرایط اثبات زنا وجود دو شاهد عاقل در زمان ارتکاب زنا و دادگاه و قاضی صالح است و همچنین من این موضوع را به عنوان اطلاع عرض کردم ولی شما شرم و بیداد را به من حواله کردی.چرا
-- mohsen ، Jun 29, 2010 در ساعت 12:15 PMجناب اقای ارمانی وقتی یک زن شوهر دار حریص بشه در اسلام براش این مجازات سخت و بقول شما سبوعانه را در نظر گرفته اند ولی باز به شما عرض میکنم که یکی از شرایط اثبات زنا وجود دو شاهد عاقل در زمان ارتکاب زنا و دادگاه و قاضی صالح است و همچنین من این موضوع را به عنوان اطلاع عرض کردم ولی شما شرم و بیداد را به من حواله کردی.چرا?
-- mohsen ، Jun 29, 2010 در ساعت 12:15 PMنه فقط خود این کار "مانا"؛ که بیشتر این استقبال وحشتناک زیبای مخاطبان است که من را سؤال پیچ کرده است. پس کمی شرح می دهم واز حود مانا یا هرکدام از بینندگان می خواهم که برایم توضیح قابل دفاع بدهند.
-- Dalghak.Irani ، Jun 29, 2010 در ساعت 12:15 PMدرحالی که بهر علت علاوه بر میدان وعرصۀ واقعی که نفس از کسی درنمی آید به ادامۀ سرکوب رژیم وسردشدن جنبش بهردلیل؛ دردنیای مجازی هم اوضاع روبراه نیست وجوانان اگرهم مانده اند در دنیای مجازی بیشتر دنبال علایق شخصی خود هستند تا امیدی به ادامۀ جنبش؛ دراین کویر سکوت وروبسوی ناامیدی "سنگ سار" مانا طوری با هجوم کامنت گزاران نزدیک سه رقمی! مواجه شده که نیازمند یک مطالعۀ میدانی جامعه شناختی دارد برای استفاده در ادامۀ اعتراضات.
سؤال مشخص من این است که اولاً یکی از تحسین کنندگان یک توضیح وتبیین محتوایی ومفهومی بدهد برای من که هنوز سه روزاست نمی توانم رمزگشایی کنم از سه نماد مانا دراین کار ودوم مشخص کنیم که این کار چه خصوصیتی دارد که با اقبال چهاربرابر بیشتر معمول کارهای مانا مواجه شده است. مرسی. یا...هو
در کامنت هاخوب توضیح داده اند. و تعداد زیاد کامنت نشانه ی بیزاری مردم از این قانون غیر انسانی و وحشیانه است که انسانی را به خاطر عملی که با ایده ی برخی سازگار نیست به وحشیانه تزین روش میکشند.
-- جدی ، Jun 30, 2010 در ساعت 12:15 PMدر ضمن ویژگی کاریکاتور این است که خودت هم فکر کنی و افکارت را به چالش بکشانی برادر و گرنه مقاله مینوشتند
دوباره خدمت شما عرض کنم من کارشناس نیستم که در باره سنگسار نظر بدهم یا خودم از این مجازات راضی نیستم اما مشکل ما در ایران عدم وجود عدل و انصاف چه در حکومت چه در خود ما ایرانیها است الان در عربستان چهار انگشت را برای دزدی قطع میکنند و هیچ کس در انجا به این حکم اعتراضی ندارد چرا که اولا برای همه اجرا میشود (و همچنین اقازاده ها) و در ثانی در دادگاهی عادل و صالح .برای اجرا حکم قطع انگشتان در دزدی یکی از شروط ٢٥ گانه این است که اوضاع اقتصادی ان سرزمین مناسب باشد. یا در چین حکم اختلاص اعدام است که چندی پیش یکی از مقامات بلندمرتبه را اعدام کردند پس ما نیز جانب انصاف را نگه داریم ابتدا منصف باشیم و سپس در تغییر قوانین بکوشیم.
-- mohsen ، Jun 30, 2010 در ساعت 12:15 PMشما نابغه اید , فقط همین
-- بدون نام ، Jul 1, 2010 در ساعت 12:15 PMواقعا عالي بود
کسيکه سنگسار ميشه جسمش نابود ميشه
ولي کسيکه سنگسار ميکنه روح خودشو نابود ميکنه
سبز و پايدار باشيد
-- سهراب اعرابي ، Jul 1, 2010 در ساعت 12:15 PMما بيشماريم و پيروزيم چون خدا با ماست
... «وقتی یک زن شوهر دار حریص بشه در اسلام براش این مجازات سخت و بقول شما سبوعانه را در نظر گرفته اند» ...
این طرز فکر بینهایت عقب افتاده-ضدانسانی و «متحجرانه» است.
می دونی فکر متحجر یعنی چی؟ یعنی اینکه مثلا به لجن بار بودن این رفتار سنگدلانه پی می بریم ولی ایمان منجمد شده و سنگ بسته مون اونو در مواردی مجاز و موجه می کنه.
سبعیت از این رفتار سر می ره. به قول من سبوعانه است؟ یه نگاه به نظرات بنداز. یه سری به اندیشه و احساس مستقل خودت بزن. حتی آسونتر، برای یک لحظه دوباره کودک شو...به طرز دهشتناکی سبوعانه نیست؟
-- آرمانی ، Jul 2, 2010 در ساعت 12:15 PM... «وقتی یک زن شوهر دار حریص بشه در اسلام براش این مجازات سخت و بقول شما سبوعانه را در نظر گرفته اند» ...
این طرز فکر بینهایت عقب افتاده-ضدانسانی و «متحجرانه» است.
می دونی فکر متحجر یعنی چی؟ یعنی اینکه مثلا به لجن بار بودن این رفتار سنگدلانه پی می بریم ولی ایمان منجمد شده و سنگ بسته مون اونو در مواردی مجاز و موجه می کنه.
سبعیت از این رفتار سر می ره. به قول من سبوعانه است؟ یه نگاه به نظرات بنداز. یه سری به اندیشه و احساس مستقل خودت بزن. حتی آسونتر، برای یک لحظه دوباره کودک شو...به طرز دهشتناکی سبوعانه نیست؟
-- آرمانی ، Jul 2, 2010 در ساعت 12:15 PMقلمت را مي بوسم 1!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
-- دكترجون ، Jul 2, 2010 در ساعت 12:15 PMجناب اقای ارمانی شما از سه کامنتی که من گذاشتم فقط به یک جمله ان بسنده کرده اید و طرز فکر من را بینهایت عقب افتاده-ضدانسانی و «متحجرانه خوانده اید این همان روشی است که سیستم تقلبی جمهوری ضد اسلامی خامنه ای بکار میبرد و در برنامه خبری ٢٠:٣٠ دیده میشود که برای کوباندن مخالفین خود استفاده میکند. امیدوارم اول منصف باشیم سپس منتقد. در ثانی اگر ایمان من منجمد شده فکر کنم ایمان شما کاملا ذوب شده است. امیدکه هر دوی ما راه تعادل و میانه روی را پیش بگیریم.امین.
-- mohsen ، Jul 2, 2010 در ساعت 12:15 PMعالی است خیلی مخی.
-- sarab ، Jul 2, 2010 در ساعت 12:15 PMجمهوری ضد اسلامی نداریم آقا امین. آنچه هست جمهوری اسلامی است و دارد خیلی هم خوب به اجرا در میآید.
-- رسول ، Jul 2, 2010 در ساعت 12:15 PMمن با افتخار یک کافرم
-- آرمانی ، Jul 3, 2010 در ساعت 12:15 PMمانا نیستانی عزیز
-- ناصر زراعتی ، Jul 3, 2010 در ساعت 12:15 PMمصاحبه ات را در برنامۀ پارازیت دیدم
خودم را موظف میدانم به تو بگویم: آفرین
حرفهایت بسیار درست و متین و معقول بود
به نکتۀ حساسی که متأسفانه ندیده ام کسی این روزها و این سالها به آن توجه کند، بدرستی اشاره کردی
برای بچه های بااستعداد و خوش ذوق پارازیت نوشتم که دستشان درد نکند. با این مصاحبه، مانا نشان داد که نه فقط هنرمندِ طراحِ خوب، چیره دست، دقیق و خلاقی است، که انسانی است هوشمند و خوشفکر و روشن اندیش...
پایدار و سرفراز و تندرست و پیروز باشی، دوستِ جوان! و همچنان خلق کنی و روزگار و تاریخ ما را با طرحهایت ثبت کنی و به یادگار بگذاری تا آیندگان بدانند بر ما چه رفته است
----------------------------
نظر لطف شما است آقای زراعتی عزیز
آقا محسن
-- سهراب اعرابي ، Jul 5, 2010 در ساعت 12:15 PMبه نظر من سنگسار از احکام اسلام نيست
چون فکر نميکنم خدا براي نشان دادن قبح عمل زنا
قبح عملي بسيار قبيحتر يعني سنگسار را از بين ببرد و به آن تقدص بدهد
آقا محسن
-- سهراب اعرابي ، Jul 5, 2010 در ساعت 12:15 PMبه نظر من سنگسار از احکام اسلام نيست
چون فکر نميکنم خدا براي نشان دادن قبح عمل زنا
قبح عملي بسيار قبيحتر يعني سنگسار را از بين ببرد و به آن تقدص بدهد
خطاب به مدافعان سنگسار:
چرا اگر مرد یا زنی به همسرش خیانت کنه باید به این وضع وحشیانه کشته بشه؟ چه رابطه ای بین سکس و سنگسار هست؟!
یکی ممکنه بگه "برای این که بقیه این کارو نکنن!"
مثلا شما فکر می کنید همسرتان یا مادر و خواهرتان از ترس سنگسار خودشونو نگه می دارند؟! آیا مجازات سنگسار در عدم ارتکاب آنها به فحشا موثره؟! لطفا توضیح دهید!
سوال بعدی: عدم ارتکاب به گناه (!) که از روی ترس از مجازات باشه چه ارزش اخلاقی داره؟ چی به آدم ها اضافه می کنه؟ چطور آنها را بهتر می کنه؟
سوال بعدی: به فرض که قرار شد کسی رو بکشیم. چرا باید زجر کشش کنیم. آیا این کار انسانی و متمدنانه است؟ آیا این کار رو برای ایجاد جو رعب و وحشت و ترویج خشونت و تنفر می کنیم؟ آیا از آن لذت سادیستی می بریم (سکس و شکنجه)؟ آیا برای جلب پیروان سایر مذاهب به دین رحمت (!) این کار رو می کنیم؟ توضیح دهید.
سوال بعدی: رابطه ترس و ایمان را در مورد سنگسار توضیح دهید. آیا فرد با ایمان ترسو است؟ آیا سنگسار برای با ایمان کردن مردم است؟ آیا سنگسار برای ترساندن مردم با ایمان است؟ آیا کسی که از خدا بترسد باید از سنگسار بترسد؟ آیا اگر کسی از خدا نترسد باید از سنگسار ترساندش؟ آیا باید بالاخره هر کسی را با چیزی ترساند؟ توضیح دهید.
آیا برای آن که انسانها را از چیز بدی نهی کنید راه انسانی تری وجود ندارد؟ توضیح دهید چرا؟
آیا اگر مجازات سنگسار را برداریم، همه مسلمانان مشغول زنای با یکدیگر می شوند؟ اگر بله، چرا مسلمانان بهتر از حیواناتند و اگر نه چه نیازی به سنگسار هست؟
آیا کم بودن میزان زنا در جوامع مسلم نشانه عدم تمایل آنها به زنا است یا ترس از مجازات؟ کدام با ارزش تر است؟! کدام یک خالی از هرگونه ارزش اخلاقی و انسانی است؟
-- آریا ، Jul 6, 2010 در ساعت 12:15 PMحاج اقا!مسئلتم!
این ادمهای سنگی یه روزی کلاً تموم میشوند؟
-- سیمین ، Jul 18, 2010 در ساعت 12:15 PMکاش واقعا اینطور بود
-- علیرضا ، Jul 19, 2010 در ساعت 12:15 PMآیا تصاویر را باید با عنوانش تفسیر کنم یا به تنهایی آن را ببینم!
-- مهدی.غ ، Jul 24, 2010 در ساعت 12:15 PMتصاویر این عبارت را یادم آورد ولی به سنگ سار مربوط نیست:
All the words are gonna bleed from me
And I will sing no more
Jack White - Seven Nation Army
واقعا کاریکاتور مسخره ای بود سنگسار حکم بسیار خوبی است باید بگویم اینجا جنگ بین حزب الله وکفار است اما کافران اسامی خوش رنگتری مانند روشنفکر را برای خود برگزیده اند خلاصه برای اینکه کلمه کافران سفلی شود باید این چنین احکامی اجرا شود وهم برای اینکه روی حقوق شیطانی بشر کم شود سنگسار باید اجرا شود من یکی افتخار می کنم که در سنگسار شرکت کنم البته با توجه به اینکه کافران می گویند یوم الحسابی در کار نیست و مرگ آخر خط است فکر می کنم کافران هیچ جایی نیست که از ما بر طبق ایدلوژی خودشان انتقام بگیرند عجب ایدلوژی خانه عنکبوتی و قاتلوا ائمه الکفر
-- Muslim ، Jul 25, 2010 در ساعت 12:15 PM--------------------
:-))))))
آریا
-- Muslim ، Jul 25, 2010 در ساعت 12:15 PMاینکه وقتی غربی ها کسی دزدی می کنند با زندان مواجه می شوند زنا هم چون از نظر ما جرم است باید با مجازات روبه رو شود اما اینکه چرا این حکم در نظر گرفته شده و چرا عوض کردنی نیست آخه موضوع اینجاست خدا با علم نامحدود خود برای یک چیز دو حکم صادر نمی کند و حکم خدا تغییر ناپذیر است فرق اساسی اینجا ناشی می شود ما با موجودی به نام خدا رو قبول داریم که عالم مطلق است و چه کسی بهتر از او برای حکم کردن و شما کافرها به خدا اعتقاد ندارید و رسل خود را فرستاده احکام خود را بیان کند و چه زیبا که می بینیم موسی ع و محمد ص هر دو سنگسار را اجرا کرده اند
عالی بود
-- شهراد ، Jul 27, 2010 در ساعت 12:15 PMپر از مفهوم برای آدمای عاقل
فوق العاده بود... عجب ذهن خلاقی دارد مانا!
حکایتی در مورد سنگسار هست که حتما شنیده اید:
می گویند زنی را در حضور حضرت مسیح می خواستند سنگسار کنند، حضرت عیسی مسیح رو به مردم گفت اولین سنگ را کسی بیندازد که فکر می کند هیچ گناهی انجام نداده و بی گناه است...از آنجایی که هیچ کس صادقانه در درون خود را بی گناه نمی دانست پس طبعن آن زن هم تبرئه شد ...
پیامبر رحمت و مهر عیسی مسیح اینگونه مردم را اصلاح و هدایت می کرد.
------------------------------
جواب:دوست عزیز آنها می خواستند زن زانیه را بکشند اما این عیسی بود که به آنها گفت سنگش بزنید تا بمیرد دوما همین عیسی موسی را پیامبر خدا می داند ومعتقد است تمامی احکام تورات را مو به مو اجرا می کند که همه می دانیم حکم سنگسار در تورات اهل کتاب آمده است! ثالثا بر طبق اعتقاد مسیحیت عیسی خدا است نه پیامبر رابعا در این صورت پیامبر رحمت محمد ص است.
بیایید صادقانه حکم کنیم الان پورنوگرافی به صنعت اول جهانی تبدیل شده است ودر فیلم های هالیوودی عشق وعاشقی حرف اول را می زند و همه اینها به این خاطر است که ما احکام الهی را به دور ریختیم و از حقوق شیطانی بشر دفاع کردیم خطاب من به مسیحیان است اگر عیسی می گوید زنا نکنید لابد گناه است و برای از بین بردن ریشه گناه باید عامل آن یعنی گناهکار را از بین برد!
أَفَحُكْمَ الْجَاهِلِيَّةِ يَبْغُونَ وَمَنْ أَحْسَنُ مِنَ اللّهِ حُكْمًا لِّقَوْمٍ يُوقِنُونَ
قرآن5/50
آيا خواستار حكم جاهليتاند و براى مردمى كه يقين دارند داورى چه كسى از خدا بهتر است
زیرا مردم دنیا از شما متنفر نیستند بلکه از من متنفرند زیرا من اعمال زشت و گناه آلودشان به ایشان گوشزد می کنم
-- اشد علی الکافرین من حریق النار ، Jul 28, 2010 در ساعت 12:15 PM(یوحنا 7/8)
"روحانى نسبت به برهنگى و رابطه طبيعى دو جنس حساسيت دارد، اما از کنار فقر و فلاکت مى گذرد!" سوزان ارتس
در پاسخ به مسلم:
گفته بودید که خدا دانای کل است و قانونش عوض نمی شود.
دوست نسبتن عزیز: حکم قانون برای استفاده خدا نیست که عوض نشود. قانون برای استفاده انسانهاست. بنابر این ((باید)) عوض بشود. همین قانون ربا را شما توانستید عمل کنید؟ الان ایران بیشترین نرخ بهره را دارد. اصلا توی خود قران هم یک جا گفته مست نماز نخوان یک جا گفته اصلا شراب نخور. این یعنی چی؟ یعنی تغییر قانون به نسبت تغییر جامعه و نیاز های جامعه.جوامع بشری عوض می شوند. هم نیاز هایشان و هم هویتشان.
اگر خدای شما این قدر ساده اندیش است که فکر می کند که قانون برای همه افراد بشر در همه دوران ها یکی است، پس وای به حال بندگانش!
-- آریا ، Jul 29, 2010 در ساعت 12:15 PMدر پاسخ به مسلم (ادامه)
در ضمن شما که یوحنا خوندنت این قدر خوبه چطور اینو نمی دونی که نه تنها مسیح به سنن یهودی پایبند نبوده که با ان ها مخالف هم بوده. مثال بسیار معروفش هم ختنه است که با این که یکی از مهم ترین احکام یهود است، مسیح علنا با آن مخالفت کرده. مسیح همچنین با تقریبا همه احکام یهود علنا مخالفت کرده که در انجیل مثالهای زیادی از آن را می شود دید.
حالا شما خودتون کم حدیث و آیه دارید، شروع کریدید به یوحنا و لوغا ؟!! اصلا آقای مسلم شما مگه خودت به این ها اعتقاد داری که مخ ما رو باهاشون کار گرفتی؟ شوخی می کنی؟ حالا اصلا ربطش چی بود؟!
سوالات بسیاری توی کامنت اول کرده بودم که جواب ندادی، حداقل این یکی رو جواب بده:
چرا هرچی از شما مذهبی ها می پرسند فقط خوابتون اینه که: "چون خدا گفته"
آیا شما غیر از این حرف، جواب دیگه ای بلدید؟
آیا اصلا اجازه دارید از طرف خودتون حرف بزنید؟ با عقل خودتون تصمیم بگیرید؟
در ضمن مختصرا توضیح دهید که از کجا معلوم که این ها رو خدا گفته.
در آخر: و در مورد صنعت پورنو: شما که با حد الهی می خواهید پورنو رو از بین ببرید یادتون باشه که اکثر مردم دنیا اصلا مسلمون نیستند که شما بخواین سنگسارشون کنین. تازه اگه با تقلب یهودی ها و مسیحی هارو هم طرفدار سنگسار جابزنید (مثل کامنتتون) با بقیه مردم دنیا چه می کنید؟ چرا این قدر ساده اندیشید شما؟! :)))
-- آریا ، Jul 29, 2010 در ساعت 12:15 PMدر پاسخ به مسلم (ادامه)
خطاب به من گفته بودید "شما کافرها به خدا اعتقاد ندارید"
اولا از کجا فهمیدی که من به خدا اعتقاد ندارم؟ مگه هر کی به دین اعتقاد نداشت دلیل می شود که به خدا هم اعتقاد نداشته باشه؟ آیا خدا فقط مال شما اهل دین است؟ خدا را شما خریده اید؟!
دوما به من می گی کافر! حالا این کافر یعنی چی؟ خوتون هم تو تفسیرش موندین (مراجعه کنید به کامنت های هم کیشانتان در مقالات قران محمدی) بعد هم می گی "قاتلوا ائمه الکفر". یعنی می خوای منو بکشی؟ حالا سنگسار کمه کفار رو هم می خوای بکشی؟ !
دلیل این که من با دین و کلا تفکر ایده ئولوژیک مخالفم همینه. یعنی فقط دین می تونه این قدر آدمو یک بعدی بکنه که به خودش اجازه بده براحتی به دیگران توهین بکنه و حتی خواستار قتلشون بشه. یه آدم بی دین هیچ وقت این همه جسور نمی شه. چون همیشه می دونه که احتمال این هست که عقیده اش اشتباه باشه. ولی آدم دین دار ((ایمان)) داره که حرفش درسته بنابراین امکان هرگونه تحقیق و مطالعه رو از خودش می گیره و مخالفین رو هم با خیال راحت می کشه! به این می گن ساده ترین راه استفاده نکردن از فکر!
-- آریا ، Jul 29, 2010 در ساعت 12:15 PMقاتلوا میشه جنگیدن نه قتل کردن
-- بوار الکافرین ، Jul 29, 2010 در ساعت 12:15 PMاقتلوا میشه قتل کردن البته اگر اشتباه نکرده باشم
دوما من جواب کامنت یکی دیگه رو درباره مسیحیت دادم
بحث فقط بر سر سنگسار نیست آنچه ما در حقوق شیطانی بشر می خوانیم این است که روابط جنسی مال زندگی خصوصی افراد است واز این منظر برای خردگرایان فرقی نمی کند زنا گسترش یابد یا نه چون منتهی بصر این کوران دنیا است ونه بیشتر ودرباره گناه دانستن زنا ما ومسیحیت در یک جبهه ایم
در طول تاریخ افراد دیندار منادی خدا بوده اند و هیچگاه نبوده یک آدم بی دین در فکر گسترش خداباوری باشد وحداکثر فکرش این بوده یک بت رو بردارد خدای خودش کند بلکه این پیامبران بودند که کلمه خدا را علیا کردند تا در فکر مردم نادان بت پس از قرنها کاری خنده دار باشد اما مثل اینکه تازه لاییک ها به فکر خدا افتاده اند!
بهتر این است این بی دینان در همان کازینو ها و لذات دنیوی شان غوطه ور باشند تا حرف از خدا بزنند
به نظر من سنگسار از احکام اسلام نيست
-- بوار الکافرین ، Jul 29, 2010 در ساعت 12:15 PMچون فکر نميکنم خدا براي نشان دادن قبح عمل زنا
قبح عملي بسيار قبيحتر يعني سنگسار را از بين ببرد و به آن تقدص بدهد
------------------------------------
دوست عزیز سنگسار حکم اسلام است و این هم در منابع فقهی شیعه و هم اهل سنت آمده است اما اگر تو می خوایی به قسمتی از کتاب ایمان بیاوری و یک قسمت دیگه رو ول کنی این دیگه مشکل خودت است ومثال بارز آن سنگسار یهودی مدینه است
وكيف يحكمونك وعندهم التوراه فيها حكم الله ثم يتولون من بعد ذلك وما اوليك بالمومنين
و چگونه تو را داور قرار مىدهند با آنكه تورات نزد آنان است كه در آن حكم خدا [آمده] ستسپس آنان بعد از اين [طلب داورى] پشت مىكنند و [واقعا] آنان مؤمن نيستند
به خلاقيت بيپايانت درود ميفرستم.
-- مسعود ، Aug 3, 2010 در ساعت 12:15 PMما یا اسلام رو قبول داریم یا نداریم.اگه نداریم که هیچ ولی اگر مسلمانیم نمیشه هرکجای دینمون رو که دوست داریم دو دستی بچسبیم و اون جاهایی که باب میلمون نیست نام تحجر و غیره بهش ببندیم و بذاریمش کنار.خدا با این حکم خواسته بنیان خانواده ها رو حفظ کنه و هر نامرد و هرزه ای به خودش اجازه نده وارد حریم خانواده ای بشه و به ناموس دیگری دست درازی کنه یا به همسرش خیانت کنه.رعب این عمل که یک مجازات بازدارنده هم میتونه باشه فکر این عمل قبیح رو از ذهن خیلی ها پاک میکنه.در ضمن هر زناکاری سنگسار نمیشه.شرایطش اونقدر سخته که به این سادگیها درباره کسی اجرا نمیشه.و در اخر اینکه اگر این بلا سرخود ما هم بیاد چنین نظری داریم؟ اگه همسرتون بهتون خیانت کنه اگر غیرتی براتون باشه و رسوای عالم بشین می خواین با این خوائن چیکار کنین؟در ضمن سنگسار مختص اسلام نیست.در انجیل هم به دفعات از سنگسار سخن و صراحتا دستور داده شده.پیشنهاد می کنم یه نگاهی به این مطلب بندازیدhttp://www.parsine.com/fa/pages/?cid=15722
-- رضا ، Aug 12, 2010 در ساعت 12:15 PMفقط آدمهای که از جنس سنگ هستند میتوانند سنگ پرتاب کنند .
-- فربد ، Aug 13, 2010 در ساعت 12:15 PMجناب بوار الکافرین (؟؟!!)
اولا امیدوارم که بزودی و همین روزها به آن بهشتی که در انتظارش هستی برسی (و اگه واقعا با ایمان باشی نباید بدت بیاد و همین حالا یه آمین بلند خودت بگو!)
و اما راجع به خدا باید بگم که این که کسی به نام خدا با دیگران بجنگد و سر مردم راببرد دلیل نمی شود که صاحب خدا باشد. سوال من این بود که شما از کجا فهمیدی که من به خدا اعتقاد ندارم. نپرسیدم که چه کسی به نام خدا آدم کشی کرده که شما می پری وسط و می گی "ما متدینین"!
راجع به لذت های دنیایی و مخصوصا کازینو هم بگم که هر عیبی که داشته باشد لااقل مثل بعضی اماکن مربوط به شما بوی گند جوراب و پای نشسته نمی دهد و جای بسیار قشنگ و سرگرم کننده ای است (که امیدوارم هرگز موفق به دیدارش نشی، باز هم بگو آمین).
و اما آقا رضای عزیز:
شما بفرمایید که چرا آدم باید یک چیزی را که قبول کرد، همه اش را یک جا قبول کند؟ چرا نمی شود جاهای درست و عقلانی اش را قبول کند و جاهای غلط و غیر عقلایی اش را قبول نکند؟ تو را به مقدساتت من رو در این رابطه روشن کن. شاید هدایت شدم و صوابش به تو رسید.
در ضمن من خودم زن و بچه دارم. حالا اگه زنم منو نخواد (به هر دلیلی) باید با سنگ بزنم تو سرش؟ اگه حتی به من خیانت کرد، باید بکشمش؟ خوب می تونم ازش جدا بشم. چرا نمی خواین قبول کنین که این چیزی که شما اسمشو گذاشتین غیرت، همون حس حسادته و همون میل به زور گویی و انحصار طلبیه انسان بدویه. این توی همه جوامع هست. از چین بگیر تا آمریکا و همه جا. هر سال کلی زن و مرد به خاطر خیانت به همسرشون کشته می شن. ولی بقیه مردم دنیا دیگه اسمشو غیرت و ناموس و این چیزای مسخره نمی ذارن. بهش می گن حسادت، زورگویی و ...
بعد هم لطفا این قدر راجع به فساد در جوامع غرب بقه پاره نکنید! برید تو همین خیابونای تهرون خودمون و ببینین چه خبره. ببینین سی سال بگیر و ببند چقدر تاثیر داشته. دختر های همین امت حزب الله رو ببینین که چطور در همون جلسه اول و حداکثر دوم با پسرای امت شهید پرور بعله
مگه این ها تربیت شده انقلاب و امام و نظام سنگسار نیستند؟
اینی که شما اسمشو گذاشتین فساد و فحشا، یک چیز طبیعی مثل غدا خوردن و نفس کشیدنه. اینو اگه از یه ور جلوشو بگیری از طرف دیگه می زنه بیرون.
اگه زن و مردی با میل و رضا (منظورم شما نیستی!) با هم باشن ولو این که ازدواج هم کرده باشن، نمی شه کشتشون. آخه سکس کردن چه کار مهم و عجیب و غریبیه که باید طرف رو واسش کشت؟ چرا این همه بزرگش می کنین؟ چرا سکس برای شما از همه چیز مهم تره (نگو نیست که باورم نمیشه از خون جوان می گذرن ولی از خیانت زن هرگز) حالا به فرض این که باید طرف رو کشت، دیگه چرا باید زجر کشش کرد؟ اگه تعصب چشمتونو کور نکرده باشه، فهمیدن عمق فاجعه خیلی آسونه.