چون خيلي مي شود در اين باره حرف زد چيزي نمي گويم. ولي يك توضيح اش مي تواند اين باشد كه فرامين را طوري تفسير مي كنيم كه به نفعمان باشد. يا دست كم اينطور ترجيح مي دهيم.
تبر هنوز سر را نبریده خون الود است بعد از قطع گردن زدن چه خواهد شد
-------------------------------------------------------------------
تبر خون آلود است چون پیش از این کسان دیگری را گردن زده
روز شنبه تعطیلی یهود است. فکر می کنم منظور خونخواری قوم یهود است.
--------------------------------------------------------
کارتونیست: اگر در طرح دقت کنید می بینید که مفهوم تعطیلی و تعطیل کردن به طنز کشیده شده و فرمان سوم از ده فرمان، تنها بهانه بوده است. هیچ اشاره به روز شنبه یا یکشنبه یا جمعه به عنوان تعطیلی نکرده ام چرا که در اصل ایده تأثیری نمی گذاشته. از نظرمن قوم یهود و هیچ قومیت دیگری خونخوار نبوده و نیستند و با چنین تعابیری بسیار مخالفم.
خیلی خوشحالم که در پس این هنر والا اندیشه و تفکری انسانی (اشاره به مخالفت صریح و روشن به توهین به قومیتی) جای دارد که باعث می شود نتیجه کار گوارا تر باشد.
shoma eshare be shabes kardid ke be zabane ebri shanbe mishavad ,pas manzooretan hatman yahood va ghome yahood boode ast.be onvane yek yahoodi ke kheili ham be an eftekhar mikonam aslan az karikatore shoma khosham nayamad va dar temple onvan khaham kard.
--------------------------------------------------------
پیشتر در این باره توضیح کافی داده ام، با این حال: "من" اشاره به سبت نکرده ام، فرمان سوم چنین اشاره ای دارد. تاکید کارتون هم بر "سبت" نیست مفهوم، چیز دیگری است. اگر من خالق این کار بوده ام می گویم مفهوم کذایی هیییییییچ ارتباطی به قوم یهود و قومیت دیگر ندارد، اگر کل کارتونهای ده فرمان را مرور فرمایید می بینید که اساساً جریان، چیز دیگری غیر از بازی با مفاهیم مذهبی خاص بوده. حالا با تمام این اوصاف اگر باز اصرار دارید تفسیر توهین آمیز به این کار ببندید و آزرده شوید احتراماً مشکل از من نیست.
نظرهای خوانندگان
وقتی جلاد، تعطیل می کند!! هاهاها!
-- مجید ، Jul 9, 2008 در ساعت 04:17 AMshayad manzoor in ast ke ((az mast ke bar mast))nazare shoma chist
-- sasan ، Jul 9, 2008 در ساعت 04:17 AMMana jan in nemoneye bareze zendegi dar Iran ast az hame nazar dar band va tahdid hastim vali dar khabe khoshand va harche bada bad.
-- Mitra ، Jul 9, 2008 در ساعت 04:17 AMآقا ما همچنان در سکوت به شما نگاه می کنیم. خیلی هم مخلصیم!
-- محمد ، Jul 9, 2008 در ساعت 04:17 AMبا برداشت آقای مجید موافقم. جلاد شنبه را تعطیل کرده است. سوژه و اجرا هر دو فوق العاده هستند.
-- farhad ، Jul 9, 2008 در ساعت 04:17 AMچون خيلي مي شود در اين باره حرف زد چيزي نمي گويم. ولي يك توضيح اش مي تواند اين باشد كه فرامين را طوري تفسير مي كنيم كه به نفعمان باشد. يا دست كم اينطور ترجيح مي دهيم.
-- ماني جاو.يد ، Jul 10, 2008 در ساعت 04:17 AMفکر کنم جلاد شنبه را براش تعطیل کرده(دستاش بسته ست) با قطع سرش
-- علی ، Jul 10, 2008 در ساعت 04:17 AMmanzur shaiad khabe qeflati ast ke fard be vasteie vaqfe az jabre mahtum khod na agah ast u sar dar barf foru karde
-- 110mazdak ، Jul 11, 2008 در ساعت 04:17 AMmazdak:manzur shaiad khabe qeflati ast ke fard be vasteie vaqfe az jabre mahtum khod na agah ast u sar dar barf foru karde
-- 110_mazdak ، Jul 11, 2008 در ساعت 04:17 AMتبر هنوز سر را نبریده خون الود است بعد از قطع گردن زدن چه خواهد شد
-- حسن ، Jul 13, 2008 در ساعت 04:17 AM-------------------------------------------------------------------
تبر خون آلود است چون پیش از این کسان دیگری را گردن زده
روز شنبه تعطیلی یهود است. فکر می کنم منظور خونخواری قوم یهود است.
-- احسان ، Jul 27, 2008 در ساعت 04:17 AM--------------------------------------------------------
کارتونیست: اگر در طرح دقت کنید می بینید که مفهوم تعطیلی و تعطیل کردن به طنز کشیده شده و فرمان سوم از ده فرمان، تنها بهانه بوده است. هیچ اشاره به روز شنبه یا یکشنبه یا جمعه به عنوان تعطیلی نکرده ام چرا که در اصل ایده تأثیری نمی گذاشته. از نظرمن قوم یهود و هیچ قومیت دیگری خونخوار نبوده و نیستند و با چنین تعابیری بسیار مخالفم.
خیلی خوشحالم که در پس این هنر والا اندیشه و تفکری انسانی (اشاره به مخالفت صریح و روشن به توهین به قومیتی) جای دارد که باعث می شود نتیجه کار گوارا تر باشد.
-- محسن ، Aug 11, 2008 در ساعت 04:17 AMshoma eshare be shabes kardid ke be zabane ebri shanbe mishavad ,pas manzooretan hatman yahood va ghome yahood boode ast.be onvane yek yahoodi ke kheili ham be an eftekhar mikonam aslan az karikatore shoma khosham nayamad va dar temple onvan khaham kard.
-- sanam ، Nov 27, 2008 در ساعت 04:17 AM--------------------------------------------------------
پیشتر در این باره توضیح کافی داده ام، با این حال: "من" اشاره به سبت نکرده ام، فرمان سوم چنین اشاره ای دارد. تاکید کارتون هم بر "سبت" نیست مفهوم، چیز دیگری است. اگر من خالق این کار بوده ام می گویم مفهوم کذایی هیییییییچ ارتباطی به قوم یهود و قومیت دیگر ندارد، اگر کل کارتونهای ده فرمان را مرور فرمایید می بینید که اساساً جریان، چیز دیگری غیر از بازی با مفاهیم مذهبی خاص بوده. حالا با تمام این اوصاف اگر باز اصرار دارید تفسیر توهین آمیز به این کار ببندید و آزرده شوید احتراماً مشکل از من نیست.