تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

سینماهای تهران در تصرف «اخراجی‌ها»


فیلم «اخراجی‌ها» به كارگردانی مسعود ده‌نمكی با در اختیار داشتن ۲۵ سالن سینما، بیشترین تعداد سالن‌های نمایش تهران را به خود اختصاص داده است.

این فیلم هم اكنون در سالن سینماهای آفریقا، عصر جدید٬ کانون٬ فلسطین٬ فرهنگ٬ شهر قشنگ٬ صحرا٬ جمهوری٬ سپیده٬ آستارا٬ ماندانا٬ بهمن٬ مرکزی و .... روی پرده است.
فیلم اخراجی‌ها با حمایت مركز گسترش سینمای مستند و تجربی تولید شده و به همین دلیل انتقادهای بسیاری را به همراه داشته است.

اما محمد آفریده مدیرعامل این مركز نیز پاسخ داده است: «با درآمد حاصل از این فیلم می‌توانیم فیلمهای بیشتری تولید کنیم.»

مسعود ده‌نمکی چندی پیش در گفت‌وگویی با زمانه در پاسخ به انتقادها گفته بود که بیشتر منتقدان بدون آن که فیلم را ببینند درباره آن قضاوت کرده‌اند.

اخراجی‌ها، اگرچه اولین فیلم سینمایی مسعود ده‌نمکی‌ست، اما اولین تجربه‌ی او در عرصه‌ی کارگردانی محسوب نمی‌شود. او قبلا با دو مستند «فقر و فحشا» و «کدام استقلال، کدام پیروزی» حضور در پشت دوربین را تجربه کرده بود.

فیلم اخراجی‌ها درباره گروهی از جوانان است که می‌خواهند برای همراهی با یکی از دوستان خود که عاشق دختری مذهبی شده٬ به جبهه بروند؛ چون پدر دختر، شرط قبول خواستگاری را رفتن پسر به جبهه اعلام کرده است.

آقای ده‌نمکی پیش از روی آوردن به فیلم‌سازی نشریه‌های شلمچه و جبهه را منتشر می‌کرد که گفته می‌شد وابسته به انصار حزب‌الله ایران است.

--------------------
در همین‌باره:
ده‌نمکی: برای فیلم بعدی‌ دنبال فیلمنامه قوی هستم

نظرهای خوانندگان

سلام در مورد اخراجيها نقدي نوشته ام كه به خواندنش دعوتتان ميكنم.
www.soodabehradfard.blogfa.com

-- سودابه رادفرد ، Apr 8, 2007 در ساعت 03:26 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)